Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: ratel NG motor

  1. #1

    Standaard ratel NG motor

    Hallo,
    Mijn coupé 2.3 quattro heeft een ratel onderin. Wanneer ik de auto start is dit echt een luid geratel. Wanneer hij dan stationair draait is het ook hoorbaar als je onderin de wagen luistert. Bij rijden is het geluid soms echt luid maar valt dan weg. Wanneer ik het koppelingspedaal intrap, valt het luide tik tak ook weg. Het is geen probleen aan de aandrijving m.b.t. differentieel, kardans, homokineet,e.d.
    Ik denk dat het eerder aan mijn koppeling gelegen is. Kan het iets te maken hebben met de druklager in de koppeling dewelke zo rumoerig is. Het geluid is ratelend (tik tak) en klinkt metaalachtig.
    Elke opmerking is welkom vooraleer ik mijn wagen opereer.

    Mvg, Frank

  2. #2

    Standaard

    Je druklager is meer een schurend geluid... flinke vastzittende 'rochel'.. Tikketak (een lichte) is de vaccumpomp of de kleppen. Zware tikketak weet ik zo niet.

    Waterpomp? (da's ook 'lager' achtig en makkelijk te lokalisren).

    Je verhaal doet denken aan de druklager idd.. Als je in zijn twee wegrijd bij een beetje lagen toeren, mis je dan een zeg maar een 'tandje aandrijving'?

    (volgens mij heb ik het geluid van de lager in dit topic opgenomen met de telefoon)
    http://www.audiforum.nl/forum/motor-...-ng-2-3-e.html

    Grt (ook) Frank

  3. #3

    Standaard

    Het is hetzelfde tikkend geluid als op de video. En het valt blijkbaar weg wanneer de motor goed warm is. Zouden het dan toch gewoon de klepstoters zijn en is er een middel om dit te verhelpen. Vandaag pas nieuwe olie opgedaan. De vorige olie was 10000km oud.

  4. #4

    Standaard

    Misschien gebruik je te dikke olie. Ik gebruik 10W40.. (de meningen zijn verdeeld over de dichtheid). Misschien tikt ie meer bij b.v. 15W40. Als er dan iets aan de hand zou zijn met de kleppen komt dat eerder aan het gehoor. Misschien is het nu na je olie wissel minder.

    Mijn motor tikt pas als er olie bij moet... (mijn lust wel een slokkie of wat).. De video heb ik opgenomen voor een ander geluid (van druklager)

  5. #5

    Standaard

    Ik heb nu 10W40 gebruikt en een nieuwe filter. Ik had wel de indruk dat de oude olie aan de dikke kant was. Vandaag het oliepeil nogmaals controleren,eventueel bijgieten en afwachten. Ik hou jullie op de hoogte.

    Dank voor de hulp, Frank


  6. #6

    Standaard

    Voor zover, graag gedaan. Hou ons maar op de hoogte en succes!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •