Resultaten 1 tot 13 van de 13

Onderwerp: tijdklokje aansluiten in audi 80

  1. #1

    Standaard tijdklokje aansluiten in audi 80

    hallo

    wie kan mij helpen met het aansluiten van de tijdklokje in me audi 80 bouwjaar 1987 in had eerst een dashboard met een grote klok en nu 1 met toerenteller maar daar doet het klokje het nog niet van ik heb gehoord dat het maar 1 draadje is die aangesloten moet worden maar weet niet welke , wie kan mij daar mee helpen ??

    ook doet de kilometer teller en dag teller het niet snelheids meter doet het wel gewoon
    is dit makkelijk te maken ?? of moet er weer een andere dashboard in ????

    gr mike

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    1987, dus een type 89.

    Klokje wat het niet doet: LCD of achtergrondverlichting stuk. Teller stuk: waarschijnlijk radertje gebroken in de teller, zoekfunctie vertelt je meer.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard

    het klokje is nog nooit aangesloten geweest dit omdat er eerst een andere telleklok inzat waarvan me dagteller en km teller het ook niet deed ( en deze nieuwe dus ook niet ) daar zat geen toerenteller in maar een gewone klok heb er nu 1 met een toerenteller maar dan moet er 1 draad nog aan gesloten worden op de linkerstekker van de tellerklok dan is de klok wel zicht baar ,, maar weet dus niet welke pos in de stekker bedraad moet worden , dan pas weet ik of de klok het doet CQ verlichting ???

    dat radertje is dat makkelijk te maken ??? zodat de km teller en dag teller het weer doet ???

  4. #4

    Standaard

    ..ik zou gaan zoeken naar een werkende unit. Als je dit moet gaan fiksen moet alles uit elkaar en moet je aardig bedreven zijn met de schroevendraaiertjes en... Bovendien als de klok én meter niet werkt zou ik niet meer aan die unit gaan prutsen.

    Klokje moet gewoon ineens werken trouwens zonder nog eens iets te moeten voorbereiden. plug and play uitwisselbaar (of ik moet me erg vergissen).

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Klopt. Hij heeft alleen maar stroom nodig en dat zit gewoon in de voeding van het instrumentenpaneel.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #6

    Standaard Re: tijdklokje aansluiten in audi 80

    ik heb ook een probleem met het klokje in mijn B3 uit 1986. Als de verlichting van de auto uit staat, dan geeft mijn klokje licht (kan hem lezen in het donker), als ik de verlichting aan zet dan gaat het lichtje van het klokje uit (en kan ik het dus niet meer lezen in het donker). Je zult begrijpen dat ik het liever andersom heb ;-) Iemand een idee? Lampje is dus niet kapot...
    Laatst gewijzigd door Woutertje; 21-09-12 om 09:46.

  7. #7

    Standaard Re: tijdklokje aansluiten in audi 80

    Hé!! Ik heb dat dus ook in mijn dagelijkse B3! (trouwens ook een 1986'er probleemtoeval?)

    altijd vreemd gevonden (sinds ik een komplete unit verwisseld heb). Vond het zelf geen ramp, 'gebruik 'm' nu ook als indicator of ik wel met licht aan rijd overdag, haha... want dan brand mijn klokjeslamp idd niet!! Raar idd, heb nog geen oplossing, ik haat draadjes)
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: tijdklokje aansluiten in audi 80

    Hey Franx, join the club;-) Ja zou wel heel toevallig zijn. De unit van mij komt uit een 88'er, heb hem paar weken geleden vervangen omdat de teller het niet meer deed en het klokje daarvan helemaal de geest had gegeven... Ik heb nu een ander draadjesprobleem: iets ernstiger; zie mijn andere topic (kofferklep niet meer open;-))

  10. #9

    Standaard Re: tijdklokje aansluiten in audi 80

    Qua lampje exact hetzelfde hier. Unit ook uit een latere versie gemonteerd in de 86'er...

    Kofferklep is heel vervelend idd. Je kan er onmogelijk bij. Het is feitelijk niet meer dan een palletje (waarschijnlijk afgebroken/kapot) dat de boel opendoet als je op de cilinder drukt. Als je de bank eruit haalt zou je kunnen gaan 'vissen' met looplamp en stalen staaf/draad? Maar de ruimte die je dan hebt is mininaal. Iets anders zou ik effe niet weten.

    Andere optie... je lampunit in de klep van je slot eruit tikken slopen (makkelijk te vervangen)... je kan dan waarschijnlijk makkelijk bij het probleem... wel grof, maar dat zou mijn 'radeloze' variant zijn voor het probleem!
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  11. #10
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: tijdklokje aansluiten in audi 80

    Het gaat om een 90, dus daarvan zou ik de unit op de kofferdeksel niet slopen. Best duur en zeldzaam in goede staat. Pak een richtingaanwijzer, die zijn hetzelfde als bij de 80.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  12. #11

    Standaard Re: tijdklokje aansluiten in audi 80

    Voor 90 was in het openingbericht.... Bij wouterje zie ik een 80 met gewone losse klep-lamp lings en rechts. Dan kan je nog een gok wagen. kost je stuk minder en goed verkrijgbaar.

    Richting aanwijzer kan ook (gat van 3cm?)... Je kan ook een dop uit de bodem trekken en dan vissen... allemaal lastig.
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  13. #12

    Standaard Re: tijdklokje aansluiten in audi 80

    Even voor het geval iemand dit topic leest en dingen kapot gaat maken, dat is (iig in mijn geval) niet nodig!
    Te vroeg gehuild.... Even een tip voor anderen die hiermee bezig gaan, onder de hoedenplank zitten ook twee gaten in de carosserie en die zitten net even wat dichterbij de achterklep dan die achter de achterbank. Met een tang het kabeltje vastgepakt (onder belichting van een zaklamp om te zien wat ik deed) en eraan getrokken, pling! Hij was weer open! Alles weer goed vastgemaakt.
    En eigenlijk was het wel goed dat ik de hoedenplank los had gehaald, want na losmaken, bleken er twee superspeakers onder verstopt te zitten! Dat is nog eens een meevaller, ben alweer bezig deze speakers aan te sluiten op de radio, bedrading ligt er nog niet helaas...

  14. #13

    Standaard Re: tijdklokje aansluiten in audi 80

    goeie tip idd. Die speakergaten zijn idd groot genoeg en in de buurt van het probleem.
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •