Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: ashoes vervangen - remschijven?

  1. #1

    Standaard ashoes vervangen - remschijven?

    deze week merkte ik bij mijn 80 Avant 2.6 van '94 een lichte trilling in het stuur als ik bij 100km rem. Ik dacht aan te dunne remschijven en heb daarom de wielen eraf gehaald om eens te kijken. Schijven zijn denk ik 1mm ingesleten t.o.v. de buitenste rand die erom heen zit. Hoe kun je nagaan of ze echt te dun zijn en kan dit het trillen veroorzaken?

    Ik kwam linksvoor tegen dat de buitenste ashoes gescheurd is. Is dit zelf te vervangen of heb je speciaal gereedschap als een trekker of iets anders nodig nodig? Wie vertelt me hoe dit moet. ik vind op het forum diverse items ervover vooral over de moer op de aandrijvas, maar als die los is schuif je dan zo die hoes erop of??

    Peter
    Laatst gewijzigd door petervantiel; 05-07-09 om 19:11.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2004
    Posts
    399
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard

    Als je homokineet nog goed is, kun je een universeel rubber kopen. Die zijn zover uit te rekken met een speciaal gereedschap), dat je het zaakje over de homokineet heen kunt schuiven en dus alleen de buitenkant los hoeft te halen. Ik dacht wel dat die bout op de as een strekbout is en dus beter ververvangen kan worden (correct me if I'm wrong..).
    Als de homokineet stuk is, moet die eraf en kun je net zo goed een orgineel rubber eropzetten.

  3. #3
    Lee's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2005
    Leeftijd
    42
    Posts
    6.178
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Ik heb destijds voor mijn 2.8q een ashoes-kit gekocht bij de dealer. Daar zat alles incl. de naafbout bij.
    Het belangrijkste gereedschap was mijn moker.

    De uitleg is op het forum terug te vinden. Het belangrijkste was een printje en wat uitleg van de dealer.
    Laatst gewijzigd door Lee; 10-07-09 om 01:02.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lee Bekijk Berichten
    Ik heb destijds voor mijn 2.8q een ashoes-kit gekocht bij de dealer. Daar zat alles incl. de naafbout bij.
    Het belangrijkste gereedschap was mijn moker.

    De uitleg is op het forum terug te vinden. Het belangrijkste was een printje en wat uitleg van de dealer.
    ja idd gewoon een heel kitje halen...
    Wat je ook kan doen en nog veel slimmer is, is gewoon naar de brezan gaan en daar je setje halen.... de dealers zijn wat prijzen betreft gewoon oplichters. Vergelijk maar eens voor de grap, en kwa kwaliteit is het niet veel anders.

    Tis wel goor en smerig werkje en zorg dat je een looie pijp bij de hand heb ( iig mijn ervaring met de type 81 om de draagarm naar beneden te drukken met extreme krachten want het zat nogal vast door de jaren heen. )

    Bij die ouwe van mij heb je ook speciale dikke torx nodig als je de complete wilt verwijderen, en een bankschroef is ook heel handig om de as in te hangen.

    Weet alleen niet zeker of het systeem van de typ81 identiek is aan jouw systeem, maar ik heb wel zo,n vermoeden.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •