Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: uitlaatspruitstuk competition, 2.3 20v (7A) monteren ?

  1. #1

    Standaard uitlaatspruitstuk competition, 2.3 20v (7A) monteren ?

    mijn competition maakt nogal een rattelend/scherp geluid uit de uitlaat. na wat zoeken kwam ik erachter dat dan mogelijk het uitlaat spruitstuk lek is. ik ben op zoek gegaan en er zat inderdaad een scheur in waar ik uitlaatgassen voel ontsnappen. nu is mijn vraag is het verstandig om eventueel een spagettispruitstuk te monteren. (en waar ik dat dan kan krijgen). heeft iemand misschien wat tips voor het demonteren van het spruitstuk.
    Laatst gewijzigd door herman1988; 22-07-09 om 16:24.
    '03 Audi S4 avant H6

  2. #2
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard

    tips voor het demonteren? vooral geduld.
    Ik heb de spaghetti laatste van mn 90 ge(de)monteerd.
    Eerst in een goed bad van wd40.
    Omdat je bij een I5 spaghetti overal moeilijk bij kunt, heb ik een ringratel gekocht.
    Voorzichtig met een hammertje tegen de sleutel getik. Alles kwam vrijwel probleemloos los. Nu heb ik wel het idee dat zon spaghetti duurzamer is dan een gieitijzere spruit, waar als het ware je bouten aan vast roesten. Bij twijfel: moersplijter gebruiken!
    Ook bij het terugsteken moet je voorzichtig zijn, en draaideind ging al gauw scheef er in.
    spaghetti is wel te krijgen, maar dan moet je er een van een golf monteren, en die zal dan wel weer niet op de uitlaatpijp passen. Of een bij EPS bestellen, wel goed, maar ook duur.
    Uitlaatspruit (orgineel) van een golf past misschien wel 1 op 1.
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.

  3. #3

    Standaard

    heb het spruitstuk er inmiddels af, nu hoorde ik dat een 2.3 20v (7a) spaghetti spruitstuk ook zou moeten passen met wat aanpassingen. heeft iemand hier ervaring mee.
    Laatst gewijzigd door herman1988; 25-07-09 om 11:18.
    '03 Audi S4 avant H6

  4. #4

    Standaard

    je zal er 1 flens af moeten slijpen en het gat dichtlassen, dan moet je een heel eind komen volgens mij.
    my first quattro was a wilkinson

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •