Da's inderdaad het proberen waard!
Groepsinkoop kan leuk zijn, maar het kost echt bijna niks die setjes.
(We kunnen hooguit op de verzendkosten besparen...)
Da's inderdaad het proberen waard!
Groepsinkoop kan leuk zijn, maar het kost echt bijna niks die setjes.
(We kunnen hooguit op de verzendkosten besparen...)
Hier weer een stuk vervolg (de startpost zit inmiddels vol)
Koplampsproeiers
--------------------------
Voor de V6/Cabrio/Coupé.
Ze zijn ook met bumper en al verkrijgbaar, maar zelf erop bouwen is ook een optie. Volgens mij wel een flink gedoe om alle bedrading te trekken.
Motorruimte upgrades
--------------------------------
Ook nog een ideetje wat ik ergens vond, staat erg gaaf. Bij mij is alleen het "16v DOHC" rood momenteel, ook gaaf, standaard is dat niet zo geloof ik.
Klokkenwinkels S2
---------------------------
Persoonlijk vind ik het niet zo mooi bij een competition passen, maar als je het fraai vind staan kun je altijd naar wit (S2) overstappen. Wel een behoorlijke inbouwklus volgens mij.
Sideskirts S2
--------------------
Achter het exacte verschil ben ik zelf ook nog niet, maar de sideskirts van een S2 schijnen te verschillen aan die van een standaard B4
Spoilerupgrades
------------------------
Voor de open B4-spoilers (dus zonder pootje in het midden) zijn, als je hééél goed zoekt - verlengers te krijgen. Ik heb 'm al liggen, maar moet 'm nog monteren en laten spuiten (standaard is die in alu). Ik vind het zelf een superoptie, de rallye-competitions hadden 'm ook vroeger. Ik heb een originele, maar op Ebay vind je ze bij Ker-Innovatec als imitatie
Ah, en dan hier het "hete hangijzer"; voor diezelfde open B4 spoilers zijn ook verhogers te verkrijgen. Ik ben in de gelukkige positie gekomen om (samen met de verlenger) een originele te bemachtigen, maar ook deze zijn op Ebay bij Ker te vinden als imitatie. Wel spuiten, want Ker levert ze in het wit, origineel zijn ze van zwart plastic. Wel creatief met boutjes in zo'n kleine ruimte trouwens.
Stuur
-------
Sja, dat wil ik al zoooo lang, maar het blijft lastig, de airbag ben je bijvoorbeeld gauw kwijt bij het plaatsen van een sportstuur. Mooi staat het wel, maar het lijkt mij erg lastig vervangen
Trekhaak uit het zicht/verwijderen
------------------------------------------------
Op de 1 of ander manier hebben veel Competitions een trekhaak, vind ik niet echt mooi, maar ze kunnen flink wat trekken, dus logisch is het wel. De mijne heb ik op een discrete manier verwijderd, maar kan er zo weer opgezet worden (2 flinke bouten/moeren)
Mocht je het wat drastischer willen aanpakken, dan kun je de hele santekraam eronderuit halen. Zo te zien bespaar je dan ook flink wat gewicht.
Over een afneembare versie heb ik nog niets gevonden, maar dat lijkt me ook wel érg gaaf!
Velgen
---------
Daar kunnen we natuurlijk tientallen pagina's over volkladderen, maar hier wat ideeën. Ik ben zelf wel voor de originele, ik gebruik ze in de winter
en de Lenso DTM's in de zomer.
Hoewel ik laatst een setje Avus 18inch onder een B4 (competition) zag ... en dat is toch ook wel heel erg mooi ... maar daarvoor zit je wel gelijk aan een naafombouw vast, voor zover ik weet zijn die er niet in 4x108
Tot zover even nu ... ik heb nog meer klaarstaan, dat volgt later nog.
Avussen zijn zeker dik! Wie weet, over een paar jaartjes ...
Die spoiler & accesoires, sja, dat zal iets zijn waarover de meningen altijd wel verdeeld zullen blijven. Ik vind het igg wel leuk!
In de originele rallyetrim staat het helemaal dik:
@Frank: Sja, de compatibiliteit zal bij een B3 80% zijn, dan kom je een heel eind met dit topic!!
Maar blauw kan écht niet in een Audi hoor ...
Het leuke is dat ik ongeveer nog een tiental hoofdstukjes klaar heb staan ... ... wordt echt veel straks!
@ Bob-A2:
Hallo Bob,
Ik zag op Ebay (duits) de stuur te koop staan waar jij naar op zoek bent. Hieronder de link.
http://cgi.ebay.de/AUDI-SPORTLENKRAD...d=p3286.c0.m14
En het klopt inderdaad dat je dan de airbag kwijt bent. Heb hem namelijk ook in mijn B4 Avant zitten.
Groeten Maarten
In de nieuwere B4's (met airbag) hoort een Audi sports stuur met Airbag, zoals in de cabrio/RS2..
Die in mijn topic was maar een voorbeeldje.
Deze vind ik erg mooi:
en deze blijft natuurlijk ook gaaf:
Trouwens, komen er geen storingen als je het stuur met airbag verwijderd?
Zo, voorlopig even de laatste toevoeging, meer had ik nog niet verzameld (moet nog wel flink wat plaatjes sorteren, dus er volgt ongetwijfeld nog wel wat meer)
Voetenruimte verlichting
-----------------------------------
Schijnt ook een originele optie te zijn, staat écht gaaf, zou ik er zo inzetten!
Zwarte achterlichten
-----------------------------
Of dat echt mooi staat, ligt aan de kleur van de auto. Ben ik nog niet over uit voor mn eigen auto, maar op bijv. een rode of lichte kleur kan het best mooi zijn denk ik! Zijn voor zover ik kon vinden niet origineel geleverd, maar wel van Treser. Zelf maken is natuurlijk ook een optie.
Zwarte grille
------------------
Een persoonlijk ideetje, wat al vaker is toegepast. Erg mooi als je niet persé van het chroom bent. Ik heb er al eens een topic over geopend. Ik ga voor de variant "zwarte ringen, chromen lijst" zoals het er nu naar uitziet.
Boordcomputer
----------------------
Sommigen zullen 'm al hebben, ik (nog) niet. Wel gaaf om erin te zetten volgens mij, maar qua aansluiten een behoorlijke crime volgens mij ...
Zonder spoiler!
---------------------
Een foto die ik ook nog vond ... staat, in combinatie met de ringen eraf, ook niet verkeerd vind ik!
RS2/Porsche spiegels
--------------------------------
Staat erg gaaf, maar niet meer helemaal origineel. Je gaat wel goed richting RS2-sedan natuurlijk!
Spoilerlip
-------------
Voor de Coupé/V6/Cabrio. Was een originele competition optie, maar érg moeilijk te vinden. Ik heb een gegoten imatieversie, wederom bij Ker op Ebay gekocht.
USA-achterlichten
---------------------------
Staat ook wel apart, maar je kenteken past niet meer en ik meen dat je in NL niet wegkomt met een USA-formaat plaat zonder officieele toestemming. En zo'n vierkante motorplaat ertussen is natuurlijk zeker geen gezicht. Kortom; voorbehouden aan de belgen alhier.
Waar ik nog wel benieuwd naar ben ik is de standaard B4 limo-achterlichten. Die lijken er in 2 varianten te zijn; de eerste met de verticale verdeling (knipper/rem-dim/mist/achteruitrij) en de 2e met nagenoeg dezelfde, alleen zijn dan de achterruitrijlichten kleine blokjes aan beide kanten naast het kenteken. Kan dat die ook USA genoemd worden, maar volgens mij wat tegenstrijdig met wat hierboven staat. Moet ik nog wat meer info over vinden.
Onderzijde meespuiten
----------------------------------
Daarmee wordt de onderkant van de voor en achterbumper en de zijskirts bedoeld. Érg mooi!
D-Stijlen & Hoedenplank met Zonnerollo
----------------------------------------------------------
Met veel mazzel op Ebay gescoord, erg leuke optie, hoewel ik ze ook nog wel voor de achterdeuren zou willen.
Stoelrenovatie
--------------------
De sportstoelen willen over de jaren nog wel eens uitzakken, ik heb ze laten opknappen en daarvoor nog een extra set interieur gekocht. Het Satin-Quattro materiaal wordt schaars namelijk. Voor meer info: Contact BleuQ20V. een paar restauratiepics:
en het resultaat:
Ik vind meespuiten van de onderkant, USA achterlichten, RS2 spiegels en de voetruimteverlichting zéér gaaf. Dat laatste heb ik ook in de A6, en stiekem is dat gewoon erg tof.
Bij mij gaat er een lampje aan bij de deur die open is; linksachter open betekent dat alleen daar de voetverlichting aan gaat.
De spiegels maken er wel echt een 'andere' 80 van; de competition is afgezien van de spoiler bijna gewoon een 80. Daarom zou ik ook niet de spoiler verwijderen (maar ertussenin zitten, en dus de lage spoiler gebruiken).
Ah, bedankt Tom, dat wist ik niet.
@Frank: Ik ben niet van plan er een RS2-limo van te maken hoor, zeker niet, daar kun je beter een basic-80 voor nemen ipv een zeldzame competition... Was gewoon even voor de ideetjes.
Mijn eerste upgrade staat al gepland: 15 augustus a.s. komt er een verse motorkap op, met originele-grille en quattro logo
(en zonder krassen, butsen en deuken )
De rode interieur verlichting behoud ik juist,omdat ik uit m'n radio ook een rode gloed tover,dan is alles lekker egaal.
Over dat inbouwen van extra electronica op de plaats waar de 3-uitstroomroosters zitten vind ik juist een achteruitgang;ik rij met arco en geen airco ,en in een B4 vind ik dat juist een van de minpuntjes,dat een beetje lekkere luchtdoorstroming er lastig in te krijgen is. Hier in D zijn ze destijds heel veel met schuifdak geleverd,da's wel een heerlijke optie!
Die US achterlichten mag je hier er gewoon inzetten,daarna wel wee-eer effe naar de TUV om het aan te melden,die achterlichten met die mooie wit geblokte vlakjes worden hier verkocht als Japanse achterlichten(......ja,verzin het maar..),daarna toch weer naar de TUV. Kentekenplaten even opnieuw aanvragen(kan hier met Wunschkennzeichen....jippie!),krijg je je vierkante plaat en,....euhhh, loss geth's!
Ik heb er ook een afneembare-trekhaak onder hangen,maar moet er iedere keer plat op m'n bek voor in het gras gaan liggen om te zien hoe diep dat ding weggewerkt zit,die aansluiting zit tussen m'n bumper en m'n reservewiel ,vlak onder m'n kofferbakvloer;ideaal dus
ja, en dat 5x112 blijft de grootste wens inderdaad
Verder inderdaad allerlei lekkerijen voor de B4,ik vind die spoilerverhogers juist op een Competition mooi staan ,maar(!!) dan zou hij juist weer verboden moeten worden op een "gewone" B4,hij moet wel dat beetje exclusieve houden.