Resultaten 1 tot 13 van de 13

Onderwerp: velgen audi 80, 14" onder een B4?

  1. #1

    Standaard velgen audi 80, 14" onder een B4?

    goedendag!!

    ik wil voor mijn audi 80 uit 1995 velgen halen!! maar nu is de vraag !!! ik wil graag 14inch en nu zeggen ze dat het niet past!!

    dit zijn de gegevens van de velgen met banden!!!

    RH Cup Artec Made in Germany
    steek 4x108
    et 33
    6j x 14H2 14 inch
    185/50R14 77V

    alvast bedankt!

    mvg desmond

  2. #2
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.704
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    welke uitvoering heb je ?
    als je nu 15"velgen hebt dan zou het kunnen dat ivm de remschijven/klauwen een 14"niet zal passen.

    bij een 80 bj '95 geeft men aan:
    6 JX15H2 ET37 4/108 geeft audi op als LM velg en 6 JX15H2 ET37 4/108 als stalen velg
    de schijven zijn:
    280X13MM-4/108 ABM,ABT,AAZ, 1Z automatic: 1Z
    256X22MM-4/108 280X22MM-4/108 front NG,ACE,ABC, ADW automatic: ABM,ABT,AAZ TAXI:AAZ,1Z

    bij de oudere type 80 (1985 of degelijke) zijn de schijven bv 239 dat zal dan wel de reden zijn dat 14"niet op een nw type zullen passen.
    hoe je dat weet, kijk maar op je type nr en meet eenvoudig je schijf diameter eens op (zal denk ik niet uit maken met de bovenstaande text)
    Laatst gewijzigd door tom; 20-10-09 om 08:08.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  3. #3

    Standaard

    Waarom zou je 14 inch willen? 15 inch staat al niet te groot, ziet er echt niet uit. Als het gaat om een bestaand setje overnemen zou ik het laten staan. 14 inch was standaard op de type89 80 vanwege toepassen van idd de schijven van een type44 100.
    De 80 B4 werd standaard op 15 inch gezet.

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.845
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Zou je voortaan bij het plaatsen van berichten willen letten op waar je ze plaatst? Dit hoort niet in Algemene discussie.

    Topic verplaatst.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Standaard

    Die bandenmaat lijkt me sowieso al aan de kleine kant, ik had vorige winter 195/55/15, dus dan wordt dit een wat "ielig" wieltje vrees ik ...
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic


  6. #6

    Standaard

    oke harstikke bedankt!!

  7. #7

    Standaard

    6 j lijkt me veel te smal met een et van 33. Je zult voor minimaal 7 tot 8 j, en achter 8 tot 9 j moeten nemen wil het super staan.

    Wanneer je toch 14 inch monteert:

    Je audi wordt een stuk sneller met optrekken. ( 195 45 14 is de meest mooie, goedkope en gangbare maat )
    Je audi zal in topsnelheid afnemen dus wat vroeger misschien 220 was wordt nu 200.
    Je zal heel iets meer gaan verbruiken... ongeveer 6%
    Je audi zal veel lager bij de grond komen door de kleine wieltjes.
    Je km teller zal af gaan wijken. ( hoe harder je rijdt hoe meer afwijking maar je leert ermee leven )
    Je dag teller zal ook ongeveer 6% meer km aangeven maar dit ben ik nog bij mezelf aan het berekenen.
    Je kunt dus een bredere velg nemen omdat bij een grotere inchmaat de velg dan in de wielkast zou slaan.
    Je kunt de auto nog steeds redelijk diep in laten veren ( met bredere velgen ) dus meer comfort in vergelijking met grotere velgen waarbij je de schokdempers anders vast had moeten zetten.
    Je zult een van de BESTE merken banden kunnen kopen voor de kleinste prijsjes bijvoorbeeld 70 euro voor een dunlop sp9000 195-45-14

    Goed overwegen dus.

    Ik heb de 14 inches er onder zitten en het bevalt me geweldig.
    Is een keer wat anders!

    Succes met je keuze
    Het leven begint pas bij 5 cilinders...

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    is een keer iets anders als je met een duitse stijl wilt rijden. (kleine wielen, brede bandjes en dan vaak nog verlaagd anders kijk je erg in je wielkasten).
    Ik geloof niet dat dit de motivatie was van de TS. Ik vermoed eerder een overname van een bestaand setje en kijken of die setting past. Maar goed, de reden weten we niet.

    Ik vind je advies goed als extra info, maar zie afwijking.... Ik zou er niet voor gaan. staat voor geen meter en wijkt af als een sextant in een spaceshuttle.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  10. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franx Bekijk Berichten
    is een keer iets anders als je met een duitse stijl wilt rijden. (kleine wielen, brede bandjes en dan vaak nog verlaagd anders kijk je erg in je wielkasten).
    Ik geloof niet dat dit de motivatie was van de TS. Ik vermoed eerder een overname van een bestaand setje en kijken of die setting past. Maar goed, de reden weten we niet.

    Ik vind je advies goed als extra info, maar zie afwijking.... Ik zou er niet voor gaan. staat voor geen meter en wijkt af als een sextant in een spaceshuttle.
    Het blijven duitse wagens dus een duitse stijl aan meten lijkt me geen crime.
    Stel nou dat je japanse tuning gaat toepassen dat zou me niet zo leuk lijken.

    Ik denk dat je zoiets toch moet zien en minimaal 6 cm lager is toch een must met 14 inch...
    Nee ! Is zowiezo een must
    Het leven begint pas bij 5 cilinders...

  11. #10
    RoyvW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2007
    Leeftijd
    36
    Posts
    2.660
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Ondanks de "nadelen" zou ik voor de 15" velgen gaan, ik heb ze ook onder mijn voruge Audi 80 B4 gehad en het zag er netjes uit. 14" is in mijn ogen een te kleine velg.

    Auto's:
    Audi 80 B4 2.0E - Audi Coupé 2.3E B3 - Hyundai Santa Fe 4WD - Volvo S60 2.4 LPG - BMW 320/6 Aut. BAUR 1981 - Volvo V70 2.5D Aut. - Audi A6 4F avant 2.4 V6

  12. #11

    Standaard

    @Lefty. Idd.. Oogt alleen bij flinke verlaging. Anders krijg je een beeld van een aanhanger met bolderkarwielen.
    Maar eigenlijk vind een B4 niet de klassieke lijn hebben voor zo'n setting. op een golf/polo/ en vooruit type81 coupé ziet het er wel leuk uit.

  13. #12
    SJO's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    47
    Posts
    71
    Kudos
    0

    Standaard

    Ik had er gewoon 15 inch onder zitten, inderdaad staat 14 inch voor geen meter afgezien van de afwijkingen... Standaard zat er ook 15 inch onder. Heb de set trouwens nog wel liggen geloof ik... Zal eens kijken

  14. #13

    Standaard

    bedankt allemaal

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •