Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Verlagen audi 80

  1. #1

    Exclamation Verlagen audi 80

    Ik zie dat mijn audi 80 schokdempers er anders uit zien en wat dunner zijn dan van mijn coupe gt.

    Vandaar ook de vraag:

    Welke veren en dempers zouden onder mijn audi 80 diesel uit 1982 passen?

    Zouden die van een of andere golf misschien ook passen, of een of andere passat?

    Iemand enig idee zodat ik wat gerichter kan zoeken.

    Het gaat voornamelijk om de voorkant die ik met zo,n 4-6 cm wil verlagen.
    Achter is een bijzaak maar als het tegelijkertijd kan is dat natuurlijk leuk meegenomen.
    Het leven begint pas bij 5 cilinders...

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.872
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Onderdelen van de Passat uit hetzelfde jaar zijn ook bruikbaar. Van een Golf past niet. Je zou eventueel complete veerpoten van een Coupé GT vierpitter kunnen monteren.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Onderdelen van de Passat uit hetzelfde jaar zijn ook bruikbaar. Van een Golf past niet. Je zou eventueel complete veerpoten van een Coupé GT vierpitter kunnen monteren.
    En wat betreft de nieuwere modellen audi 80?

    En de veren? Van welk model past nog meer ?
    Graag bouwjaren erbij
    Het leven begint pas bij 5 cilinders...

  4. #4
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard

    nieuwe modellen? je bedoelt van een typ89.

    Wat zeker past:
    Coupe 4 Pitter
    Santana/Passat 32b
    Audi 80 (doh) Typ 81.

    Van een typ89 is volgens mij ook wel het een en ander uit te wisselen, maar een typ 81 is natuurlijk wel wat lichter.

    4/6cm is wel veel, ik zou niet voor 2e hands gaan en ook niet standaard dempers gebruiken.
    ebay.de is je vriend, zijn wel koopjes te vinden. Als je wilt weten wat de kwaliteit van een specifiek merk is moet je de duitse typ81/85 fora's of meckis raadplegen.
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.872
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Type 89 past alleen i.c.m. complete veerpoten. Zou wel eens problemen kunnen geven met de remklauwen, stuurkogels, ...
    Laatst gewijzigd door tom; 20-11-09 om 16:19.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Type 89 past alleen i.c.m. complete veerpoten. Zou wel eens problemen kunnen geven met de remklauwen, stuurkogels, ...
    ik kan geen andere remklauwen er op doen omdat dan mijn 13 inch velgjes niet meer passen.

    zal eens op marktplaats op zoek gaan.

    En teeuwke ? Ik kan toch wel gewoon 4 cm lager gaan aan de voorkant zonder evt demper vervanging?
    Het leven begint pas bij 5 cilinders...

  7. #7
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard

    nou 4 is echt wel de max, volgens mij gaan ze dan ook sneller kapot
    Je kunt ook veren kopen, en bij het vervangen kijken wat de staat van je dempers is, maar als je kijkt naar die setjes op ebay, en je zoekt er een goeie tussenuit, dan kun je dat bijna niet versukkelen.
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •