Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: inhouden/stotteren 80 2.0

  1. #1

    Standaard inhouden/stotteren 80 2.0

    Ik heb een 80 avant met een 2.0 90 pk motor (abt) dit rijdt prima maar als ik weg rij houdt hij de eerste paar honderd meter nogal in. Als je optrekt lijkt het net alsof hij geen benzine krijgt. Als ik dan de koppeling intrap en gas bij geef is er niks aan de hand. Zodra de koppeling weer opkomt houdt hij weer in en stottert hij behoorlijk. De motot slaat echter niet af. Na een stukje rijden is dit helemaal weg en gaat het allemaal zoals het hoort. Binnenkort krijgt de auto een beurt(filters, olie, bougie's enz) maar ik heb het idee dat het daar niet aan ligt. Vreemde hierbij is dat hij het vooral doet als ik al gereden heb en de auto bv na een half uur tot 2/3 uur later weer start en weg rijdt. Iemand een idee wat dit kan zijn?

  2. #2

    Standaard

    Heb zelf "slechte" ervaringen met de brandstofpomp, heb nu 2 audi 80's, en bij beide is de brandstofpomp vervangen, of aan vervanging toe.
    Waarschijnlijk, als je (in Duitsland!) een stuk goed doorrijd, en je gaat daarna weer netjes 100 rijden o.i.d., en je wilt daarna weer goed doortrekken, dan houd hij weer in. Dat is heb ik namelijk bij beide Audi's gehad, verder gewoon stotteren, inhouden, werd bij mij in ieder geval met de dag erger.

  3. #3
    handige harrie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2005
    Leeftijd
    62
    Posts
    261
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard

    het grote boek geeft als mogelijke oorzaken van het stotteren:
    1. brandstoff filter verstopt (lijkt me duidelijk, filter vervangen)
    2. brandstofpomp levert niet genoeg benzine (zie ook de reactie hierboven), pomp vervangen dus
    3. lekkend inspuitventiel (zou verholpen moeten worden met een busje prut, en een lange snelle rit)
    4. lambdasonde defect (lijkt me een dure grap)

    Ook wordt er gezegd dat bij het loshalen van de -pool van de accu de correctiewaarden van de motronic worden gewist, de motronic staat dan weer in de basis instelling, de motor kan hierdoor niet mooi stationair draaien, om dit te verhelpen is een testrit nodig van tenminste 10 minuten, de motronic leert zichzelf dan weer.
    Nur fliegen ist schöner

  4. #4

    Standaard

    Ik heb ook een Audi 80, 2.0 liter uit 1992.
    Na het starten loopt hij ook niet helemaal mooi stationair. Schommelt even rond de 1000, valt terug naar 800 ongeveer en schiet dan omhoog tot rond de 1100.
    Als ik weg rijdt bij een koude start houdt hij vaak ook in en stottert. Wanneer ik zelfs achteruit rijdt, valt hij uit.
    Dit probleem heb ik echter niet altijd! Raar, maar soms als het wat vochtiger is buiten heb ik er GEEN last van.

    Meestal is het na 5 minuten rijden wel over, maar toch heb ik het idee dat hij lichtjes inhoudt als ik het gaspedaal intrap.

    (verder olieverbruik van +/- liter op 2000 km. Maar dat is vrij normaal heb ik gelezen)

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    40
    Posts
    33
    Kudos
    0

    Standaard

    Lijkt mij een vacuum probleem

    zit er een vacuumvervroeger op de onsteking van een '92-er audi 80?


  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door niqfoz Bekijk Berichten
    Lijkt mij een vacuum probleem

    zit er een vacuumvervroeger op de onsteking van een '92-er audi 80?
    De vacuumvervroeger regelt het stationair lopen?
    Ik heb werkelijk geen idee of die er op zit

  7. #7

    Standaard

    Ik heb nu andere benzine getankt en voor mijn gevoel wordt het minder, ik zal het eens in de gaten houden en jullie ervan op de hoogte

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •