Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: M'n Audi 80 B2 in de boze buitenwereld - deuren beschermen

  1. #1

    Standaard M'n Audi 80 B2 in de boze buitenwereld - deuren beschermen

    Hallo allemaal,
    Dit is mijn eerste bericht, dus ik zal wat achtergrond geven... Tot ongeveer vier jaar geleden reden we (gezin) in een VW Transporter. Uiteindelijk werd het houden van de transporter te duur door nieuw belastingbeleid. Mijn vader koos voor een radicale nieuwe koers en vond een (belastingvrije :-P) oldtimer, een Audi 80 B2 van 1983, in Duitsland. Ik feliciteerde mijn vader toen met een smaakvolle keuze.

    Sinds ik mijn rijbewijs gehaald heb heb ik veel kilometers afgelegd in de Audi. Op mijn eigen manier ben ik hecht betrokken geraakt met de wagen. Goed, verliefd worden op een wagen is niet ongehoord

    Intussen zijn de zaken anders gaan staan. Mijn vader is ondertussen wat 'ontdooid' en hij heeft dit jaar een wat jongere tweedehands wagen gekocht. Nu de kern van mijn heartbreak: deze nieuwe wagen heeft de plaats onder onze carport genomen. De Audi staat nu op een parkeerplaats verderop in onze straat. Dit is vreselijk. Vaak is deze parkeerplaats voor de helft gevuld met bedrijfsbussen. Als ik 'm zorgvuldig en doordacht heb neergezet in een vak sta ik zowat doodsangsten uit

    Helaas heb ik geen keuze. In ieder geval heb ik bepaald dat het minste wat ik kan doen is de deuren beschermen. Veel moderne wagens hebben een plastic strip langs de deuren lopen om de randen van andere deuren op te vangen. Mijn vragen aan de kenners:
    - wat is de naam van zo'n strip?
    - zijn er originele strips te vinden voor dit model?
    - zo ja, waar, hoe?
    - zo nee, bestaat er zoiets als een "universeel strip" die ik ergens kan kopen?

    Alvast bedankt!

    Groeten,
    Michael

  2. #2

    Standaard

    de luxere uitvoeringen zijn sowieso geleverd met deurstrips, de 80 CD en de 90 type 81/85 ervan uitgaande dat je een 4-deurs hebt gaan die wel passen.
    my first quattro was a wilkinson

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.858
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Die dingen heten stootstrips. Universele strips zijn al sinds de jaren '90 uit de handel, nieuwe strips voor de 80 zijn niet meer leverbaar.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    40
    Posts
    33
    Kudos
    0

    Standaard

    volgens mij zijn meer als 50% van de 80 b2's bekleed met de stootstrippen op deuren.
    De ene in iets luxere versie als een ander (chroom vs rubber)

    ff een sloper zien te vinden en daar vanaf trekken (met beleid )

  5. #5

    Standaard

    Allen, bedankt voor de tips! Ik ben vandaag wat gaan rondvragen bij winkels, en mijn indruk is dat het idee van universele aftermarket stootstrips niet echt leeft in de handel, er zal ook wel niet echt veel vraag naar zijn
    Verdere achtergrond: in principe is het een gewone 80 B2, maar wel eentje met de voorbumper en de kofferbakklep van een 80 GL, getuige de badge en de (niet-functionele) koplamp sproeiers. En yes, hij is vierdeurs.
    Misschien een stomme vraag, waar en hoe vind ik een sloper? (De aanblik zal m'n hart breken, maar goed...)

    Groeten, en happy days...


  6. #6

    Standaard

    ik heb nog gebruikte originel deurstrips liggen van 1984er audi 80, deze zijn van zacht rubber in tegenstelling tot de latere brede strips en de eerdere dunne met chroom.

    pb maar als je interesse hebt.

  7. #7

    Standaard

    hoi Micheal je vroeg naar een foto.
    het zijn deze maar dan zonder chroom/alu biesje maar met audi-ringen op de strips van de achterdeuren.
    die vesie heb ik nog niet vaak gezien, ik vermoed van een silver-edition.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •