Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Motor houdt in en springt weer terug bij koude motor

  1. #1

    Standaard Motor houdt in en springt weer terug bij koude motor

    Hallo,

    Ik heb een raar probleempje met mijn Audi 80 B3 1.8E '89, maar ik zal mijn best doen om het probleem zo goed mogelijk te beschrijven, en hopelijk kunnen jullie me hierbij helpen, here goes:

    Als de motor volledig koud is (dus een nachtje uitgerust) rijdt de auto niet altijd even goed. Dat is natuurlijk normaal maar het volgende probleem is niet echt normaal... Als ik, terwijl ik rij, het gaspedaal beetje in druk (na het schakelen bv) en op die stand hou, houdt de motor zich voor een second in en springt die terug op. Ik weet niet hoe ik het nog kan verduidelijken, misschien een video van mijn toerenteller nemen, dat kan wel misschien ja.

    Maar het is dus echt zo, als ik BEETJE gas geef, en op die stand hou, springt heel die carrosserie naar voor en terug meteen naar achter. Met andere woorden, die houd zich in, en meteen erna is die terug op gang. Maar, als je je gaspedaal dieper in drukt, heb je dit probleem niet.

    Dit duurt een minuut of 3 en dan heb ik dit probleem niet meer. Iemand enig idee?
    Alvast bedankt voor uw tijd.
    Laatst gewijzigd door Audi_80; 27-12-09 om 23:37.

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audi_80 Bekijk Berichten
    Hallo,

    Ik heb een raar probleempje met mijn Audi 80 B3 1.8E '89, maar ik zal mijn best doen om het probleem zo goed mogelijk te beschrijven, en hopelijk kunnen jullie me hierbij helpen, here goes:

    Als de motor volledig koud is (dus een nachtje uitgerust) rijdt de auto niet altijd even goed. Dat is natuurlijk normaal maar het volgende probleem is niet echt normaal... Als ik, terwijl ik rij, het gaspedaal beetje in druk (na het schakelen bv) en op die stand hou, houdt de motor zich voor een second in en springt die terug op. Ik weet niet hoe ik het nog kan verduidelijken, misschien een video van mijn toerenteller nemen, dat kan wel misschien ja.

    Maar het is dus echt zo, als ik BEETJE gas geef, en op die stand hou, springt heel die carrosserie naar voor en terug meteen naar achter. Met andere woorden, die houd zich in, en meteen erna is die terug op gang. Maar, als je je gaspedaal dieper in drukt, heb je dit probleem niet.

    Dit duurt een minuut of 3 en dan heb ik dit probleem niet meer. Iemand enig idee?
    Alvast bedankt voor uw tijd.
    is een printplaatje onder het dashboard ergens, weet zo niet welke, heeft een oom van me ook gehad
    AUDI 100 2,3 CS QUATTRO 1986
    GMC SIERRA SLE 3500 Pickup Dually
    Chevrolet Silverado 3500 Dually

  3. #3

    Standaard

    Printplaatje? Wat heeft dat ermee te maken? Ik heb het niet over de toerenteller he, ik wou de toerenteller gebruiken ter verduidelijking van mijn probleem.

    Het is zo dat de motor zich voor een second in houdt en vervolgens terug accelereert.
    Toch bedankt voor uw tijd.

  4. #4

    Standaard

    men b4 2,3e heb dat ook, idd maar even, idd als ie warmer wordt is het over.

  5. #5

    Standaard

    Heb ik met mijn B4 2.0 90pk ook.
    Houdt even in, maar na een paar minuten voorbij. Heb het overigens ook niet altijd. Weet ook niet wat het precies is.
    Laatst gewijzigd door Nieles86; 29-12-09 om 12:49.


  6. #6

    Standaard

    Ik had het met mijn 1992 b4 ook, in de 2e versnelling en alleen bij het wegrijden. Alsof de auto eerst wakker geschud moet worden. Geen idee waar het door komt, maar door iets later van de 1 naar de 2 te schakelen (bij 2500 tpm, is een benzinemotor trouwens) doet het probleem zich niet meer voor.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •