Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Audi 90 2.3e afgesleept

  1. #1

    Question Audi 90 2.3e afgesleept

    Hallo.
    Vandaag heeft mijn 90 2.3e mij voor de 2e keer in 10 jaar laten staan, boehoe... Na aankomst op mijn werk wilde ik de auto na het uitladen van de bagage nog even verzetten, maar de motor sloeg na het starten na 5 meter rijden af en wilde niet meer aanslaan. Op de heenreis merkte ik tegen het einde al dat hij stationair ineens wat onregelmatig liep.

    De wegenwacht erbij gehad, en hij constateerde zowel een krachtige vonk als benzine. Door het inspuiten van remmenreiniger in het luchtfilter sloeg de motor bij het starten wel aan. En bij voldoende gas geven bleef hij wel aan. Echter, gas terug, en de motor viel weer uit. Hij heeft ook nog even rondom de inlaat remmenreiniger gespoten op zoek naar een reaktie in het toerental, maar dat had geen effect. Dus, auto vanavond netjes thuisgebracht door het bergingsbedrijf.

    Is het toch valse lucht denken jullie? Dus, moet het inlaatspruitstuk dan los?

  2. #2
    RoyvW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2007
    Leeftijd
    36
    Posts
    2.660
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 90 2.3e afgesleept

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ErikA Bekijk Berichten
    Hallo.
    Vandaag heeft mijn 90 2.3e mij voor de 2e keer in 10 jaar laten staan, boehoe... Na aankomst op mijn werk wilde ik de auto na het uitladen van de bagage nog even verzetten, maar de motor sloeg na het starten na 5 meter rijden af en wilde niet meer aanslaan. Op de heenreis merkte ik tegen het einde al dat hij stationair ineens wat onregelmatig liep.

    De wegenwacht erbij gehad, en hij constateerde zowel een krachtige vonk als benzine. Door het inspuiten van remmenreiniger in het luchtfilter sloeg de motor bij het starten wel aan. En bij voldoende gas geven bleef hij wel aan. Echter, gas terug, en de motor viel weer uit. Hij heeft ook nog even rondom de inlaat remmenreiniger gespoten op zoek naar een reaktie in het toerental, maar dat had geen effect. Dus, auto vanavond netjes thuisgebracht door het bergingsbedrijf.

    Is het toch valse lucht denken jullie? Dus, moet het inlaatspruitstuk dan los?
    Onder die grote zwarte rubber die op de luchtinlaatklep zit komt een ijzeren buis binnen op het rubber, de rubberen verbinding wil wel eens scheuren. Wanneer deze gescheurd is start de auto niet meer, tenminste bij mij. Bij een zoektocht naar een goed rubber ben ik nog twee rubbers tegengekomen met hetzelfde euvel, vandaar dat ik denk dat hier het probleem kan zitten, hier kom je met remreiniger namelijk ook niet bij.
    Auto's:
    Audi 80 B4 2.0E - Audi Coupé 2.3E B3 - Hyundai Santa Fe 4WD - Volvo S60 2.4 LPG - BMW 320/6 Aut. BAUR 1981 - Volvo V70 2.5D Aut. - Audi A6 4F avant 2.4 V6

  3. #3

    Standaard Re: Audi 90 2.3e afgesleept

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RoyvW Bekijk Berichten
    Onder die grote zwarte rubber die op de luchtinlaatklep zit komt een ijzeren buis binnen op het rubber, de rubberen verbinding wil wel eens scheuren.
    Ja, dit zou het geweest kunnen zijn.. ik zal dit even toelichten;
    Ik heb de slangaansluitingen op dat zwarte rubberhuis gecontroleerd en daar zijn inderdaad wat scheurtjes. Deze heb ik dichtgekit, en dat leek aardig goed. Na het terugmonteren van deze rubberen kap (lastig trouwens om die grote aansluitingen netjes dicht te krijgen) schrok ik even.. ik had een slangeklem over. En nog steeds trouwens.

    Maar goed, spul weer los en alle aansluitingen bij langs om te kijken waar een klem mist.. niets te vinden. Die onderaan, op de metalen pijp (=carterontluchting trouwens) zit er op, en degene die aan de zijkant van de rubberen kap zit, die door een bocht naar een haaks hard-plastic bochtje loopt ook. De rest (bovenop de rubberen kap naar dat ronde ding dat op een klingelateur lijkt) zit er ook op, maar dit is sowieso te dun voor de klem.

    Goed, toch even starten, met de klem in m'n hand, en de motor slaat aan! .. en meteen weer uit. En dit blijft ie doen. Ander gedrag dan met de oorspronkelijke storing dus, toen wilde de motor helemaal niet aanslaan. Voorzichtige conclusie: ik heb wat opgelost, en ook weer wat verknoeit.

    Wie is zo'n beetje helderziend, en weet waar deze klem thuis hoort? (of herkent het vertoonde gedrag, van mij of de auto ) Hier een foto van de klem in kwestie:



    En hier nog wat foto's van toen ik het spul los had gehaald.. wat een bruine smurrie in dat inlaatrubber! (en ook bij de gaskleppen nog trouwens)










    Onderaan scheurtjes (aansluiting carterontluchting)

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •