Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 27 van de 27

Onderwerp: 4-bak van WV achter 1800 DS?

  1. #21
    heslie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.415
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6

    Standaard Re: 4-bak van WV achter 1800 DS?

    Vergeleken met de 1.6 is de 1.8 een stuk sneller, vond het op zich altijd wel een prettige motor in mijn 80, alleen had ik er dan wel een 5 bak achter hangen. Het lijkt mij dat zo'n bak toch nog wel gewoon aan te komen is?
    Ik heb een bloedhekel aan bumperklevers, vandaag zat er weer eentje voor me.

  2. #22

    Standaard Re: 4-bak van WV achter 1800 DS?

    Ik zou lekker op zoek gaan naar een 4+E bak, zo'n vijfbak heb ik ook achter mijn DS zitten. Heerlijk rustig toeren op de snelweg. Mijn bakcode is 2N.

  3. #23
    heslie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.415
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6

    Standaard Re: 4-bak van WV achter 1800 DS?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Typ 81 Bekijk Berichten
    Ik zou lekker op zoek gaan naar een 4+E bak, zo'n vijfbak heb ik ook achter mijn DS zitten. Heerlijk rustig toeren op de snelweg. Mijn bakcode is 2N.
    Bij jou is de bak een 4+E, is dat altijd bij een DS, want ik zou zweren dat die van mij een volle 5 bak is.
    Hoe kan ik achter de bakcode komen?
    Ik heb een bloedhekel aan bumperklevers, vandaag zat er weer eentje voor me.

  4. #24

    Standaard Re: 4-bak van WV achter 1800 DS?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door heslie Bekijk Berichten
    Bij jou is de bak een 4+E, is dat altijd bij een DS, want ik zou zweren dat die van mij een volle 5 bak is.
    Hoe kan ik achter de bakcode komen?
    Ik heb een Audi 80 Formel E, met start/stop systeem, 4+E versnellingsbak en schakelindicator Bakcode zal ergens op de bak moeten staan, weet alleen niet waar. Ik weet dat mijne een 2N is, omdat dat op de witte sticker in de kofferbak staat.

  5. #25

    Standaard Re: 4-bak van WV achter 1800 DS?

    de code staat meestal ingeslagen op het hoogste punt van de bak, waar deze het blok raakt.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Typ 81 Bekijk Berichten
    Ik heb een Audi 80 Formel E, met start/stop systeem, 4+E versnellingsbak en schakelindicator Bakcode zal ergens op de bak moeten staan, weet alleen niet waar. Ik weet dat mijne een 2N is, omdat dat op de witte sticker in de kofferbak staat.
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009


  6. #26
    tias44's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    40
    Posts
    415
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: 4-bak van WV achter 1800 DS?

    stel je voor dat ik een passat 32 uit 1986 met motorcode DT heb, dat is een 1.6 blokje. ik neem aan een carburateur motortje.
    Nu heb ik nog een DS 1,8 motor liggen uit een audi 100, gaat dat blok naadloos passen denken jullie? is 1.6 niet wat aand e kleine kant voor zo'n grotere auto?
    en zijn die versnellingsbakverhoudingen dan nog OK?

    Groeten

  7. #27
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.843
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 4-bak van WV achter 1800 DS?

    Het blok hoort 1 op 1 te passen, geen externe verschillen.
    Op zich komt de Passat best van zijn plek met een 1.6, is natuurlijk niet zo'n zware auto. Geen strepentrekker, dat wordt wat beter met de 1.8. Ik ga hetzelfde doen met mijn Audi Fox, van een 1.6 naar een 1.8.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •