Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 27

Onderwerp: 4-bak van WV achter 1800 DS?

  1. #1

    Standaard 4-bak van WV achter 1800 DS?

    Heren en dames,

    Jullie als kenners, wil ik graag om advies vragen!

    Ik heb gister een blok (DS) overgekocht van Ferry erg blij mee! Alleen nu is het volgende het geval:

    Mijn huidige motorblok (WV) 1600cc.. heeft een 4-bak erachter hangen. Weet iemand of ik deze zonder aanpassingen over kan zetten op de SG?

    Op het SG blok zit geen vliegwiel, dus die moet sowieso overgezet worden. Ik denk dat het wel gaat lukken, maar toch wil ik jullie advies even hebben.

    Mocht er toevallig nog iemand zijn met een 5-bak in de aanbieding... dan houdt ik me aanbevolen Maar in eerste instantie wil ik dit proberen, ook omdat ik nog niet weet of blok 100% is (ferry wist dit ook neit zeker, maar ging er wel vanuit)..

    Alvast bedankt!! grt luc

    Gaat trouwens om een audi 80 B2, type 81 ook wel ff handig om te weten
    Laatst gewijzigd door Luconelli; 04-05-10 om 20:40.

  2. #2

    Standaard Re: 4-bak van WV achter 1800 SG?

    SG? Wat is dat voor blok? Die kom ik in de lijsten niet tegen. Is het geen DS blok?
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 4-bak van WV achter 1800 SG?

    Volgens mij is het inderdaad een DS.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4

    Standaard Re: 4-bak van WV achter 1800 SG?

    Een DS is qua bakaansluiting identiek aan een WV. Dus de bak moet er zo achter passen.
    Of je vliegwiel zo past durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen, maar ik denk het wel.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Volgens mij is het inderdaad een DS.
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

  5. #5

    Standaard Re: 4-bak van WV achter 1800 SG?

    Klopt inderdaad.. domdom! het is inderdaad een DS! ok ga morgen ermee bezig.. laat het weten! bedankt alvast!


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Volgens mij is het inderdaad een DS.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2007
    Posts
    66
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: 4-bak van WV achter 1800 DS?

    Ik heb vorige week mijn 1600 blok (yp) van mij b2 van 1980 vervangen door een 1800cc pm blok. Dit blok had eerder code ds.
    geen enkel probleem alleen het vliegwiel moest ik overzetten voor de bak. ik heb nu wel een probleem met de ombouw naar 5bak. dit is wel een originele b2-bak maar de baksteun is iets anders dan bij de 4 bak die ik heb gedemonteerd. ook is de aansluiting naar de pook iets anders
    heeft iemand hier ervaring mee op het forum>? ik hoor t graag

    groeten Bert

  7. #7
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 4-bak van WV achter 1800 DS?

    In mijn Amerikaanse type 82 is ook een 5-bak van een type 81 gemonteerd en de baksteun past ook niet meer. Er is me aangeraden om zelf een baksteun te maken, maar dat heeft wellicht te maken met het feit dat de tunnel van een type 82 anders van vorm is. Het schakelmechanisme is zo over te nemen, het moet alleen wel bij je vijfbak zitten als je er een koopt.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: 4-bak van WV achter 1800 DS?

    Vandaag druk bezig geweest om de DS erin te lepelen.. Maar helaas.. niet gelukt.. Aangezien mijn audi op LPG loopt, past het gasmengstuk niet op de carburateur.. Ik wou het complete inlaatspruitstuk over zetten, aangezien ik dan ook geen verdere aanpassingen hoefde te doen. Maar een DS motor heeft in het spruitstuk een extra mond zitten die dient als extra koeling voor de kop. En het spruitstuk van mijn oude WV motor heeft dat niet. Dus dat gaat hem niet worden..... teleurstelling alom

  10. #9
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 4-bak van WV achter 1800 DS?

    Of zoeken naar een mengstuk voor de DS, dat moet toch ook te doen zijn?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  11. #10

    Standaard Re: 4-bak van WV achter 1800 DS?

    Klopt , maar het is niet alleen dat hoor.. je luchtfilter gaat niet passen.. en daarnaast is nog niet zeker dat blokje lekker loopt.. heb hem gekocht van ferry, maar hij wist ook niet of blok 100% was.. Dus voordat ik al die delen nog ga kopen etc. wil ik eerst kijken naar een 1.6je toch weer.. een WV of YN motor.. Weet je toevallig wat verschil is? of er uberhaupt verschil is..? want als ik onderdelen zoek op internet is het altijd: audi 80 b2 1.6 met motorcode WV/YN.. Worden altijd bij elkaar aangeduid...


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Of zoeken naar een mengstuk voor de DS, dat moet toch ook te doen zijn?

  12. #11
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 4-bak van WV achter 1800 DS?

    Volgens mij gewoon een kwestie van opvolging, de YN is overgenomen uit de type 82 en later vervangen door de WV. Voor de zekerheid zou ik het houden op hetzelfde blok als je al had, om te voorkomen dat je weer aansluitproblemen krijgt.

    Anders zoeken naar een lopende auto met schade? Dan weet je tenminste zeker dat het blok in orde is.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  13. #12

    Standaard Re: 4-bak van WV achter 1800 DS?

    ok thankx voor je advies.. maar waar vindt je die nog? zou er graag eentje bij willen met schade inderdaad.. Maar we zullen wel even zine.. iig bedankt!

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2007
    Posts
    66
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: 4-bak van WV achter 1800 DS?

    Bedankt voor de tip tom. Ik had dat probleem met het koelkanaal ook. gewoon het gat dichtgemaakt door draad erin te tappen en een korte m-10bout + beetje loctite erop en klaar. mijn spruitstuk heeft wel een eigen voorverwarming maar dat heeft een wv blok ook volgens mij!

  15. #14

    Standaard Re: 4-bak van WV achter 1800 DS?

    Klopt.. een WV blok heeft een apart punt aan kopse kant waar het spruitstuk wordt verwarmd.. ook een WV dus. Maar aangezien mijn auto op gas loopt wil ik het risico niet nemen met het afsluiten van dat kanaal.. Omdat blok sowieso warmer wordt al. Of denken jullie dat dat kanaal wel vermeden kan worden?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audigast Bekijk Berichten
    Bedankt voor de tip tom. Ik had dat probleem met het koelkanaal ook. gewoon het gat dichtgemaakt door draad erin te tappen en een korte m-10bout + beetje loctite erop en klaar. mijn spruitstuk heeft wel een eigen voorverwarming maar dat heeft een wv blok ook volgens mij!

  16. #15
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 4-bak van WV achter 1800 DS?

    Ik vermoed dat de gasinstallatie erop afgestemd is, dus dat lijkt me niet zo'n goed plan.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  17. #16

    Standaard Re: 4-bak van WV achter 1800 DS?

    Ik heb ook al vaker gehoord dat dat kanaal afgedopt wordt. volgens mij kan dat geen kwaad, is alleen maar voor de spruitstuk verwarming. Wort vaak gedaan om de motor met een 1.6 spruitstuk op een 34/36 2.3 Granada carb te laten lopen.
    * Audi 80 B3 1.8s 65 Kw '87
    * Polo 86c Steilheck 33Kw '86

  18. #17

    Standaard Re: 4-bak van WV achter 1800 DS?

    ik ga het gewoon proberen.. Volgens mij heeft dat gat niets te maken met de gasinstallatie. tis volgens mij gewoon een kanaal, waarin het koelwater dat gebruikt wordt voor de voorverwarming van het spruitstuk in komt. Zodat er extra koeling komt. Maar de normale kanalen is volgens mij ook al voldoende. Als ik em afdop kan het spruitstuk van mijn WV er gewoon op! Dus dan hoef ik ook geen aapassing te doen aan gasinstallatie. want past carburateur ook gewoon! helemaal goed dus

    Bedankt voor de tips heren!

  19. #18

    Standaard Re: 4-bak van WV achter 1800 DS?

    Heren!

    Auto loopt als een titje Geweldig mooi! Nog even thermostaat vervangen en dan zijn we er Mis alleen een vijfde versnelling nu haha! dus mocht iemand nog een 5-bak hebben die hij kwijt wil? Ik houdt me aanbevolen! groetjes luc

  20. #19
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: 4-bak van WV achter 1800 DS?

    Ah mooi, loopt ie ook al op gas?
    Blok loopt dus goed? Zelfde carb als je 1.6 gebruikt? Fijn om te weten dat dat ook gewoon werkt.

    Ik vond zo'n 1.8 altijd wel rap in zo'n licht autootje

  21. #20

    Standaard Re: 4-bak van WV achter 1800 DS?

    Hej Ferry!

    Ja tot nu toe loopt ie prima.. Gister proefrit gemaakt! Is idd aardig rap haha! Wat ik gedaan heb is complete inlaatspruitstuk met carburateur overgezet van de WV en vervolgens het extra koelkanaal in de kop afgedopt op advies van de jongens van het forum mooiste was... alles aangesloten, draai de sleutel rond (op gas!!!) en start motor ging amper 1x rond en meteen lopen is toch prachtig haha! ben er heeeel blij mee. Mis alleen gigantisch een 5e versnelling.. je hebt gewoon bereveel vermogen over nu.. maja zal ook eens een oplossing voor komen! je had het over gebroeders....? dat die nog een bak hadden eventueel?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door QuattroNL Bekijk Berichten
    Ah mooi, loopt ie ook al op gas?
    Blok loopt dus goed? Zelfde carb als je 1.6 gebruikt? Fijn om te weten dat dat ook gewoon werkt.

    Ik vond zo'n 1.8 altijd wel rap in zo'n licht autootje

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •