Pagina 4 van 11 EersteEerste 12345678 ... LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 80 van de 215

Onderwerp: buitentemperatuurmeter in audi 80/90/100/coupe

  1. #61
    audi80's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    7.567
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Allroad

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Maar volgens mij is er niet zoveel verschil tussen de instru-panelen van de type 89 en B4 (hoewel ik nog nooit aan een B4-dash heb gesleuteld).
    volgens mij zijn de aansluitingen anders, mijn B4 heeft een stekker meer dan mijn vorige wagen.
    En de algehele opbouw van het paneel is ook anders, dus ik denk niet dat het complete paneel zomaar (elecrisch )uitwisselbaar is.

    De thermometer is een aparte module vandaar dat deze wel in een ander paneel te zetten is
    Huidige auto: A4 Allroad 2.0 TFSI S-Tronic 2011
    Verleden: Audi 80 1.8E 1990 , Audi 80 2.0E 1993 , Audi A6 2.4 quattro 2000

  2. #62
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.528
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 340@7000
    893.919.272
    Entfallen

    Aussentemperaturanzeiger
    Hmm, bij mij zegt ie met een stalen gezicht "Artikelnummer niet gevonden" of iets van die strekking. Flauw hoor :?
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  3. #63

    Standaard

    Update Franx

    Mijn begin met de temp. meter is gemaakt.
    - Heb het display binnen (20 euro incl verz.)
    - Contrastekker/kabeltjes ook opgehaald (4 euro)
    - Ook (originele) sensor opgehaald (pffffff 27 euro!!!)
    - Kabbeltjes zijn in stekker en gelabeld zodat ik display alvast kan schroeven in de unit, en een vriend van me de kabeltjes achter dasboard kan doorprikken naar daar waar ze horen....

    Ik weet alleen niet wat ik met dat snelheidssignaal(kabel) aan moet (??)
    Binnenkort gaan we de boel aansluiten.
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  4. #64
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.528
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franx
    Ik weet alleen niet wat ik met dat snelheidssignaal(kabel) aan moet (??)
    Helemaal niets. Gewoon negeren. Ik heb die pin niet eens aangesloten.

    Ps. kun je eens een foto maken van die originele sensor ?


    Ik ga de sensor verhuizen.
    Die originele plek werkt toch niet zo fijn
    Als de auto uit de garage komt of bij veel stil staan (bv. file) loopt de temperatuur op vanwege de warmte die toch in dat zijscherm blijft hangen. Pas als je weer een flink stuk gaat rijden daalt de temperatuur naar de goede waarde. Het kost minstens 5 minuten om weer tot de juiste temperatuur te dalen.
    Vervolgens rij je de stad in en tjoep, binnen een paar minuten geeft ie weer 3 a 4 graden meer aan. De warmte blijft er echt te veel hangen.
    Ik snap niet waarom de boys 'n girls bij Audi die plek hebben gekozen.

    Ben nog aan het dubben waar ik em nu zal gaan plaatsen. Ik zit te denken aan ergens bij de kofferbak. Uit de rijwind en uit de zon maar ook niet te dicht op het metaal wiens afgegeven stralings-warmte in de zomer weer voor een verkeerd beeld zorgt.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  5. #65
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Tegen de tijd dat jouw meter klopt ben ik wel weer een keer langs zo'n zuil met tijd en buitentemperatuur gereden :wink:
    One liter, driver's licence eater...



  6. #66
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.872
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Hahahahaha!
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #67
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.528
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arlo
    Tegen de tijd dat jouw meter klopt ben ik wel weer een keer langs zo'n zuil met tijd en buitentemperatuur gereden


    :wink:
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  8. Ad
  9. #68
    Jeroen GT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    7.943
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Ghehehehe
    4 Ringen, 5 cilinders...
    '86 Coupe quattro, '87 90 quattro.

  10. #69
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steven
    Bemoedigend kloptje :mrgreen:


    Op m'n motor het ik een schakelbare temp. meter.
    Koelvloeistof en buiten temperatuur.

    Ooit 1x omgezet..... omdat ik even de waarde wilde weten waarbij mij klauwen pijn begonnen te doen.. (bij deze dus :? )

    Voor de rest.... lang leven de zuil :wink:
    One liter, driver's licence eater...


  11. #70

    Standaard

    Tsja, Ik heb geen digitale camera. En tegen die tijd dat ik het rolletje (jaha ouderwets) heb laten ontwikkellen zijn Arlo en jij alweer 100 van die zuilen voorbij gereden.

    Het is een plastieke plug met een iets zachtere kunststof (beschermd)uiteinde. Alleen heb ik weer een probleem met de vervolg stekker, Die is niet in de handel, dus we moeten weer iets verzinnen.

    Hmm, Wat is een goede plek. Ik zat te denken aan ergens bij de zekeringkast (tussen schutbord en dash en toch buiten). Hier vangt ie geen rijwind, motorhitte. Is ongeveer op zelfde hoogte als bij de latere in de spiegels geplaatste sensoren. Maar misschien zie ik iets over het hoofd. Eigenwijs als ik ben ga ik ook eerst voor de originele plaats (ik hoop dat het iets uitmaakt vanwege het feit dat dit een originele sensor is).
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  12. #71
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.528
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Update

    Ik heb de sensor verplaatst. Nou ja, verplaatst. Ik plaats van *in* het rechter voorscherm uit de rijwind te hangen, heb ik em nu met z'n kopje tussen de aller onderste grill zitten, net half naar buiten stekend. Kwestie van bietje buige.
    Dan heeft ie nauwelijks tot geen last van ophopende warmte

    Nu was ik bang dat direct in de rijwind zitten de temp. te laag zou displayen maar dat blijkt dus niet geval.
    Gisteren nog een toerke gemacht en wat bleek tot mijn verbazing:
    Zowel in de stad áls 140 rijdend (op el-freeway) bleef de temp. +2,5 á +3 graden (brrrrrr).
    Echt perfectemundo. Ook 4 minuten bij een stoplicht staan (gvd vloek tier scheld sputter...) liet geen oplopende temperatuur zien.

    Kortom: problem solved
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  13. #72

    Standaard

    Wat vind je van een plekkie ergens bij de zekeringkast achter schutbord zeg maar??
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  14. #73
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.528
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franx
    Wat vind je van een plekkie ergens bij de zekeringkast achter schutbord zeg maar??
    Ik vrees warmte-ophoping. Warme lucht stijgt.
    Of bedoel je echt "buiten" in de goot waar de ruitenwissers ook zitten ?
    Want dan zal het wel meevallen alhoewel, heb je wel eens een motorkap gevoeld van een auto die een tukske getoerd heeft. Die worden best warm (vinden katten ook...)
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  15. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steven
    Update

    Echt perfectemundo. Ook 4 minuten bij een stoplicht staan (gvd vloek tier scheld sputter...) liet geen oplopende temperatuur zien.
    Ja dat was ik, rijd an ook door vent! Gaan ze verdorie 4 minuten voor een stoplicht staan wachten en maar op dat dashboard turen. Ik dacht die kon wel onwel geworden zijn. Ding was al 2 keer zo groen als gras geworden!

    8) :wink:
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

  16. #75
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.528
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Frank,

    Heb je die sensor al gemonteerd ?

    Zo niet, zou je dan mischien eens een meting voor Dr. Phil kunnen uitvoeren ?
    Namelijk de sensor in een bakkie warm water. Het water opwarmen of laten afkoelen (als het al heet uit de kraan kwam) en dan kijken bij welke temperatuur de weerstand 1000 ohm is.
    Dit om te achterhalen wat de specs zijn van de orig. sensor.

    Ik zou U zeer erkentelijk zijn


    De reden voor mijn vraag is dat de sensor op zich prima werkt nu maar dat ze consequent een graad of 2 a 3 te warm aangeeft.
    Op www.meckisfaq.de heb ik een 2e FAQ gevonden over exact het zelfde onderwerp maar daar wordt gezegd dat je een NTC weerstand moet gebruiken die 1000 ohm is bij 20 graden ipv. bij 25 graden :?
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  17. #76
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    is dit ook een beetje hulp?


    Outside Temperature Sensors
    (Fred L. DeRoos, Jim Fraser)
    These cars use a pair of negative temperature coefficient thermistors to sense the outside temperature. One of them is located in the plenum where the climate control air intake is located (under the hood on the passenger side) and the other is attached to grille next to the driver's side headlight. Both thermistors are identical and are 1000 ohms at 25 deg C. They have an R value of 9.10 and can be purchased from Digikey Corp. in Thief River Falls, MN for approximately $2 each. The part number is KC016N-ND. This is actually a Keystone Thermometrics part. The K.T. Eng. P/N is RL2004-582-97-D1. The AC head unit reads both sensors, then displays the one that senses the lower of the two temperatures. This is done to prevent the display of an artificially high temperature due to engine or sun heating. The temp may still be a little high, but at least it would be the lower of the two. The problem is when one of these sensors goes bad, it typically increases in resistance. That means that your temp display will show low. If the climate control thinks the outside temp is really low, you'll always get heat from the vents at all settings, except "LO".

    The display will operate with only one sensor, so you can do one of two things. Best choice is to check the resistance of each sensor at approximately 25 C and see which one is reading high, then replace it. Second approach is to unplug each sensor separately and see which one makes the temp read correctly (assuming you haven't been parked in the bright sun or just run the car and the engine is hot).

    To replace the thermistor, you will need to remove the bad assembly, then remove the plastic tip from the holder. The original thermistor is soldered to the two wires and fits into a plastic tube. The new one is just slightly larger, so you will need to insert a screwdriver into the plastic tube and enlarge it approximately 0.02 -- 0.04 inches. Audi would be happy to sell you a replacement, however, they list for approximately $100.

    http://www.20v.org/climate.htm#temperature
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  18. #77
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.528
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door viermaal
    is dit ook een beetje hulp?
    Op zich wel. Ook in dit artikel wordt gesproken over 1000 ohm bij 25 graden C.

    Ik snap daarom niet waarom mijn display altijd 2 a 3 graden te warm aangeeft. de sensor zit in de buitenlucht, uit direct zonlicht en als de motor een paar uur niet gelopen heeft met een lekker briesje wat de lucht in beweging houd kunnen daar geen warmte-verhogende invloeden meer vandaan komen.

    Hoe verhoud jouw sensor zich tot de temp.zuilen en eigen temp.meters thuis Frank ?


    Die zuilen hebben hun sensoren meestal een flink aantal meters boven de grond zitten.
    De temp.meter bij mij thuis zit ook op een metertje of 7 hoogte.

    Zou er dan 2 a 3 graden verschil zitten tussen de temp. vlak boven de weg en op een meter of 7 a 10 hoogte. Scheelt dat zoveel ?
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  19. #78
    audi80's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    7.567
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Allroad

    Standaard

    De temp meter die in de auto van mijn werk zit wijkt meestal ook af t.o.v. van die zuilen.
    Huidige auto: A4 Allroad 2.0 TFSI S-Tronic 2011
    Verleden: Audi 80 1.8E 1990 , Audi 80 2.0E 1993 , Audi A6 2.4 quattro 2000

  20. #79
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    het is natuurlijk geen geijkt onderdeel en hierdoor zal er wel vaker verschil tussen zitten. denk dat dit opzich geen groot probleem behoort te zijn. Anders is het natuurlijk als het buiten echt op het vriespunt zit en jouw waarneming geeft veel hoger aan- :twisted: - daar kan je dan echt de mist mee ingaan.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  21. #80
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.528
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Nou ja, gisterenavond. Zuilen + temp.meter thuis geven 6 graden aan. De display 9,5 graden.

    Zo wordt ik door m'n eigen auto in het ootje genomen zeg 8)
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

Pagina 4 van 11 EersteEerste 12345678 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •