Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 51

Onderwerp: B4 ABT 2.0E 90Pk, stotteren

  1. #1

    Standaard B4 ABT 2.0E 90Pk, stotteren

    Hallo mesen,

    Ik heb een audi 80 2.0e 90pk bj.93 gekocht voor mijn schoonzoon,
    tijdens de proefrit wist ik dat deze achterstallig onderhoud had, en dat deze stationair onrustig liep, maar ook tijdens file rijden dus in de 2e of 3e versnelling merkte ik het stotteren.

    Hij start normaal !
    Accelereren doet hij goed !

    Nu heb ik de Luchtfilter, bougies en de bougiekabels, verdelerkap met rotor vervangen, en de rubberenvoet die onder de carburateur zit.
    Maar ik zag wel dat er een scheurtje zat van de ontluchting vanaf de kleppendeksel naar het luchfilter, Maar dat mag niet de oorzaak zijn volgens de deskundige.

    Mijn schoonzoon wordt er helemaal gestresst van, van dat gestotter !.

    Kan iemand mij nog vertellen wat ik nu nog kan vervangen wat evt. het euvel kan zijn.

    Of afstellen /???? ik zeg maar wat !

    Hopend op jullie ervaring.
    Laatst gewijzigd door Quattroa4; 31-07-10 om 20:04.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard re: B4 ABT 2.0E 90Pk, stotteren

    Verplaatst naar het juiste subforum.

    Ik vermoed dat de lambdasonde defect is.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    rolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    59
    Posts
    5.672
    Kudos
    110
    Auto
    Audi A2

    Standaard re: B4 ABT 2.0E 90Pk, stotteren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quattroa4 Bekijk Berichten
    Maar ik zag wel dat er een scheurtje zat van de ontluchting vanaf de kleppendeksel naar het luchfilter, Maar dat mag niet de oorzaak zijn volgens de deskundige.

    Lekkere deskundige..............zou er toch maar een nieuwe slang opzetten, valse lucht is echt niet goed! en kan hij wel degelijk brak gaan lopen.
    A2 1.4 ColourStorm Open Sky, Toyota RAV4 Hybride, Nissan Leaf Acenta 2014.

    https://www.visitnorway.nl/

  4. #4

    Standaard re: B4 ABT 2.0E 90Pk, stotteren

    Hallo Rolf
    Bedankt voor het lezen van het probleem,
    Maar er is wel degelijk geen verband met een karter ontluchting die op de delfze wijze gemonteerd zit als de normale lucht aanzuigbuis. Hier kan dus geen valse lucht worden aangezogen. Is mij door een deskundige verteld, die mij tot op deze hoogte kon wijs maken.

    Maar er zit natuurlijk wel iets in van wat de moderator mij heeft geschreven, alleen als ik zoek naar dit type probleem dan kom ik zoveel oplossingen tegen die het eigenlijk ook niet zijn volgens de mede-audi rijders.

    Ik weet dat dit probleem door vele verschillende oorzaken kan hebben , maar ik heb er toch al meerdere uitgesloten door deze te vernieuwen.

    Zelfs op de duits-site kennen ze dit probleem ook, maar kunnen ook niet echt de oorzaak vinden lijkt mij.

  5. #5
    rolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    59
    Posts
    5.672
    Kudos
    110
    Auto
    Audi A2

    Standaard re: B4 ABT 2.0E 90Pk, stotteren

    Nee, je hebt gelijk, bij die motor gaat de slang naar het luchtfilter huis.......

    Werking van je lambdasonde controleren: http://www.lambdasensor.com/main/mtesting.htm
    A2 1.4 ColourStorm Open Sky, Toyota RAV4 Hybride, Nissan Leaf Acenta 2014.

    https://www.visitnorway.nl/


  6. #6

    Standaard re: B4 ABT 2.0E 90Pk, stotteren

    gaskleplichter kan het ook zijn, exact dezelfde sympromen. Doe er niks aan, deel is nogal prijzig.
    Het is wel irritant in files, hogere versnelling pakken, helpt een beetje.

  7. #7

    Standaard re: B4 ABT 2.0E 90Pk, stotteren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Alfadriver Bekijk Berichten
    gaskleplichter kan het ook zijn, exact dezelfde sympromen. Doe er niks aan, deel is nogal prijzig.
    Het is wel irritant in files, hogere versnelling pakken, helpt een beetje.
    OKè, maar het is ook al niet goed voor de koppeling , die krijgt elke keer van die klappen !, En dan moeten we die later ook weer gaan vervangen omdat de tanginaalveren ( ofzoiets) stuk / slap zijn geworden en dan krijg je weer verdere schade.
    Het moet ergens iets electrisch zijn want dat stotteren lijkt of dat er ergens soms stroom wegvalt.

    Het moet opgelost worden, Anders had ik het zo goed een oude fiat kunnen kopen.

    Maar we gaan volgende week even naar Bosch Car Service, die kunnen het hoogst waarschijnlijk wel vinden,,,,, hoop ik.

  8. Ad
  9. #8
    avus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Leeftijd
    48
    Posts
    1.498
    Kudos
    7
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard re: B4 ABT 2.0E 90Pk, stotteren

    Me overbuurman had precies hetzelfde, optrekken geen probleem maar bij bv strak 80 of 50 of 120 rijden leek het alsof de motor begin intehouden. en teschokken, terugschakelen en weer gas was het goed op toeren komen en op kruissnelheid weer stotteren.
    als ik het goed hebn hebben er 3 garage,s naar gekeken en de laaste heeft het opgelost we hadden alle sensoren vervangen
    de garage heeft een zwak x ralais,vervangen die bleef hangen schijnt... een of ander relais tewezen die de storing veroorzaakt,
    die ook tussen het computer systeem zit bij de 2.0 e motoren,

    dus zoek ff naar een x relais,
    audi coupe gt 2,2 kv motor alpinewit

  10. #9

    Standaard re: B4 ABT 2.0E 90Pk, stotteren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door avus Bekijk Berichten
    Me overbuurman had precies hetzelfde, optrekken geen probleem maar bij bv strak 80 of 50 of 120 rijden leek het alsof de motor begin intehouden. en teschokken, terugschakelen en weer gas was het goed op toeren komen en op kruissnelheid weer stotteren.
    als ik het goed hebn hebben er 3 garage,s naar gekeken en de laaste heeft het opgelost we hadden alle sensoren vervangen
    de garage heeft een zwak x ralais,vervangen die bleef hangen schijnt... een of ander relais tewezen die de storing veroorzaakt,
    die ook tussen het computer systeem zit bij de 2.0 e motoren,

    dus zoek ff naar een x relais,

    Beste,

    we hebben de lambda-sonde vervangen maarrrr helaas ook geen verbetering gebracht,
    Wel zegt mijn schoonzoon dat een keer tijdens een rit naar Eindhoven de temperatuurmeter niet hoger kwam dan 50graden.
    Maar de motor reageerd nog steeds super op het gaspedaal, doortrekken gaat ook zonder problemen.

    Maar als ik de stekker van de sensor- dashboardmeter eraf trek dan valt deze wel terug.
    Trek ik nu de stekker die er naast zit eraf dan gebeurd er ook niets, Geen verschil hoorbaar ??

    We proberen zo telkens maar weer wat uit te sluiten met behulp van de reacties die we horen.
    Hopenlijk kunnen jullie met deze info wat,

  11. #10
    Eaurouge's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Posts
    1.414
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard re: B4 ABT 2.0E 90Pk, stotteren

    Thermostaat vervangen computer krijgt nu (denk ik) ...signaal dat hij nog niet warm is en te rijk loopt als de abt dat zelf regelt.
    It drives like a boat !

  12. #11
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard re: B4 ABT 2.0E 90Pk, stotteren

    Dat is inderdaad zinvolle info, te lage koelvloeistoftemperatuur levert een minder strakke motorloop op. Thermostaat vervangen en nog eens proberen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  13. #12

    Standaard re: B4 ABT 2.0E 90Pk, stotteren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Dat is inderdaad zinvolle info, te lage koelvloeistoftemperatuur levert een minder strakke motorloop op. Thermostaat vervangen en nog eens proberen.
    Bedankt S1quatro en Tom,

    Maarrr, de motor wordt wel warm / bedrijfstemaperatuur, alleen de temperatuurmeter wil af en toe terug vallen of niet verder komen dan 50-graden, aan de koelwaterslangen is te merken dat het systeem goed naar behoren werkt, ook de koelventilator !

    dan is dit ook weer uitgesloten, nu heb ik mij laten vertellen dat èèn van de twee sensoren rechts van de kleppendeksel op een kunstofhuis de sensor moet zijn voor het motormanagment, ( volgens mij is het de witte het dichts bij de kleppendeksel ) Als ik de andere los trek dan zakt de temp.meter.

    Of zitten er nog meer koelwatersensoren ??

    Op Ebay kan ik deze sensoren niet vinden voor de audi 80 2.0e, wel weer voor mijn eigen auto --A4 2.5TDI-- die destijds ook stuk had.
    Wat kosten deze zo ongeveer bij de dealer ?

  14. #13
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard re: B4 ABT 2.0E 90Pk, stotteren

    Dat zijn inderdaad de twee sensoren, en je hebt de goede al gevonden. Als de motor ook moeite heeft met een warme start, is die sensor een goede verdachte.

    Die sensor kostte voor mijn type 89 2.0E iets van 26 euro.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  15. #14

    Standaard re: B4 ABT 2.0E 90Pk, stotteren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Dat zijn inderdaad de twee sensoren, en je hebt de goede al gevonden. Als de motor ook moeite heeft met een warme start, is die sensor een goede verdachte.

    Die sensor kostte voor mijn type 89 2.0E iets van 26 euro.
    Bedankt Tom,

    Dan gaan we die ook vervangen !.
    Nu las ik dat een gaskleplichter ook een oorzaak kan zijn, maar er wordt op zijn duits gesproken over een lehrlaufregler of drosselklappensteller ?? (als je het woord gaskleplichter zou vertalen bij google.)

    En klopt het dat een gaskleplichter onder in /onder het luchtfilterhuis zit met 4 kleine torx-boutjes of is dat weer iets anders?

    gelukkig kunnen we bij deze motor nog een hoop zelf vervangen.

  16. #15
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard re: B4 ABT 2.0E 90Pk, stotteren

    Ik zou eerst eens naar die sensor kijken, die gaan meestal stuk na een jaar of 15 en zijn redelijk betaalbaar.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  17. #16
    80B4ever
    Guest

    Standaard re: B4 ABT 2.0E 90Pk, stotteren

    Haal ook eens een schuurpapiertje over de middenstift van de verdelerkap.
    Heb mijn verdelerkap eens vervangen door een nieuw exemplaar (van Brezan), en daarna ging hij precies zo lopen als bij jou. Ook en ABT-motor.
    Bleek dat er iets op het puntje van die middenstift zat. Schuurpapiertje erover en hij liep weer netjes.
    Overigens zijn originele (Bosch) verdelerkappen veel beter dan die Brezan (Facet) dingen; bij de Bosch zijn de 4 kontaktstiften van messing, bij de Facet zijn ze van aluminium, en die corroderen veeeel sneller.

  18. #17

    Standaard re: B4 ABT 2.0E 90Pk, stotteren

    Bedankt manne,

    Ga ik even mee aan de slag,
    De verdelerkap heb ik uit duitsland laten komen en ik weet niet welk merk kap het is,
    Die sensor zal ik ook eens vervangen, lijkt mij ook inderdaad een verdachte, Tom !
    Alleen is het vreemd dat de motor niet in de noodloop gaat als deze sensor daadwerkelijk stuk is.??

    Wat is eigenlijk in de `NOODLOOP` wat gebeurd er en hoe gedraagd de motor zich dan ??

    Want als ik dus de stekker eraf trek is er geen verschil ,, of moet de MM dat na een paar minuten pas merken ??

  19. #18
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard re: B4 ABT 2.0E 90Pk, stotteren

    Dit type motor had nog niet echt een volledige noodloop. Dit kwam pas bij latere modellen en was te zien door motorstoringslampje aan, verminderd vermogen.

    Als je de stekker lostrekt en hij loopt nog net zo beroerd, is het de sensor dus niet (of in ieder geval niet 100%).
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  20. #19
    avus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Leeftijd
    48
    Posts
    1.498
    Kudos
    7
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard re: B4 ABT 2.0E 90Pk, stotteren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quattroa4 Bekijk Berichten
    Beste,

    we hebben de lambda-sonde vervangen maarrrr helaas ook geen verbetering gebracht,
    Wel zegt mijn schoonzoon dat een keer tijdens een rit naar Eindhoven de temperatuurmeter niet hoger kwam dan 50graden.
    Maar de motor reageerd nog steeds super op het gaspedaal, doortrekken gaat ook zonder problemen.

    Maar als ik de stekker van de sensor- dashboardmeter eraf trek dan valt deze wel terug.
    Trek ik nu de stekker die er naast zit eraf dan gebeurd er ook niets, Geen verschil hoorbaar ??

    We proberen zo telkens maar weer wat uit te sluiten met behulp van de reacties die we horen.
    Hopenlijk kunnen jullie met deze info wat,
    zoals ik al zei me buurman had precies dezelfde klachten. het is een relais die in verbinding staat met de computer alvorgens we al 3x de lamba hebben vervangen. delen verwisseld hebben met een zelfde type audi. sensors vervangen etc etc
    ik zal geen reclame maken maare garage schipper in haren provincie groningen heeft het euvel gevonden.
    een garage hier in de buurt die ook heeft gekeken heeft het euvel ook bij een 80 avant 2e maar die zoekt het lekker zelf maar uit, die brengt kosten in rekening terwijl er niets gerepareerd was.
    feit is het is een electronisch probleem, waar je niet de enige mee bent.
    Laatst gewijzigd door avus; 27-07-10 om 17:17.
    audi coupe gt 2,2 kv motor alpinewit

  21. #20

    Standaard re: B4 ABT 2.0E 90Pk, stotteren

    Tom we hebben voor de zekerheid maar de sensor besteld dan weten we zeker dat deze het niet is.

    Voor de onderdelen-prijzen hoeven we het niet te laten, koelwatersensor prijsje van 9,90euro.

    We hebben vandaag maar eens de laptop erbij gepakt en wat software gedownload en de wagen uitgelezen.

    Nu geeft hij alleen nog code 00670 aan ( Sensor gaskleplichter ). Nu heb ik deze ook besteld en zal deze gaan vervangen, Maarrr is het nu de ( op zijn Duits gezegt, de Lehrlaufregler / Drosselklappensteller !! ). Of is het een SENSOR die ergens verstopt zit !?

    Want hij geeft tenslotte Sensor Gaskleplichter (G127) aan !!

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •