Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 34 van de 34

Onderwerp: Hölle! Ongeluk met mijn B2 van '83

  1. #21

    Standaard Re: Hölle! Ongeluk met mijn B2 van '83

    Michael, wanneer je er werk van maakt geef maar effe een belletje/PBtje naar me. Dan moet je 'm maar eens laten zien bij Piet Knippels (restaurateur), kan ie je exact vertellen wat het gaat kosten.
    Heb 'm net de foto's laten zien, zo 1,2,3 geen groot probleem om te fiksen.
    Ik wil dan ook wel een afspraak voor je maken en eventueel meegaan als je wilt. Vanwege vakantie zal het half/eind september worden.

    It's your call.

  2. #22

    Standaard Re: Hölle! Ongeluk met mijn B2 van '83

    Ik moet de laatste horde nemen. Hoewel ik de laatste 4000 kilometer onafgebroken heb gereden over meer dan 30 weken (wat ik zo in mijn administratie zie, ik rijd al in de typ81 sinds februari 2009) blijft het zo dat mijn vader de wettige eigenaar is. Tot verkopen is het nooit gekomen.

    De enige reden dat hij de laatste keer de Audi nodig had was dat hij vuil ging wegbrengen met een aanhanger zonder mistlicht, en deze kon hij daarom niet gebruiken met de Toyota Corolla die wel mistlichten heeft

    Hij geeft helemaal niets om de Audi. Wat hem betreft wordt het een paar tikken met een voorhamer en een likje flexa op de blote plekken. Ik sidder bij de gedachte.

    Waarom word ik nog steeds wakker om 4 uur in de morgen? Ik ben al over het ongeluk heen (mede dankzij jullie!) maar deze standoff is onmenselijk: Mijn ouders verbieden mij om enige geld/moeite in mijn passie te steken! Onbegrijpelijk, ik heb naast mijn studie een fijne baan die redelijk verdient, en ik geef haast nooit wat uit.

    Oh, wat deze dagen gaan brengen...

  3. #23

    Standaard Re: Hölle! Ongeluk met mijn B2 van '83

    Sja, ik snap het.... Lamp erin, richtingaanwijzer erop en rijden maar. Klinkt lullig maar als je ouders er zo over denken ben je eigenlijk klaar als zij de eigenaar zijn.

    Ik begrijp dat ze héél goed weten hoe jij gevoelstechnisch in elkaar zit, dus ik neem ook aan dat ze weten dat jij een band hebt met die auto. Ze weten toch ook wel wat jou bezig houdt? Waarom dat niet stimuleren? (en waarom staat er een donorauto?) Ik begrijp dat niet. Ik zou niet gaan lopen zeuren hoor.

    Wat kan je doen? Je verdiend geld... Nou, stel voor dat jij de auto overkoopt (voor erg weinig dus, zeg 300 euro of wat), knap 'm op en je hebt voor 1500/2000 in totaal een knappe 80 (ik noem maar wat).

    Je kan ook niks doen en je ouders hun gang laten gaan en gewoon over een paar jaar zelf de schade laten maken. Wat ik dan niet zou doen is je vader meehelpen tikken en schilderen omdat je het er gewoon niet mee eens bent.

    Hmm.... Lastig. Ik zou er erg kriegel van worden! Persoonlijk was bij mij de spanning in huis dusdanig doorgeslagen dat ik allang mijn zin had doorgeduwd... Niet voor mezelf, maar puur voor de auto. Maar iedere gezinssituatie is anders.
    Valt me wel een beetje tegen dat ze niet inzien dat dit ´ding´ bij jouw in je systeem zit. Kan ook zijn dat ze je ervoor willen beschermen.

    Komt tijd komt raad Michael! Hou het rustig en zoek de beste oplossing voor de auto en jezelf.

  4. #24

    Standaard Re: Hölle! Ongeluk met mijn B2 van '83

    Ik blijf 'vechten'. Ik heb gisteren familie en kennissen gesproken, en volstrekt neutraal beschouwd (na tot in den treure het hele verhaal gehoord te hebben ;-)) zeggen ze allemaal: a) jij bent niet gek b) we begrijpen de situatie c) hierover moet gepraat/gedeald kunnen worden.

    Franx, jij kan gedachten lezen! Wat betreft de spanning, ik begin mij zowat als Donnie Darko te voelen...

  5. #25

    Standaard Re: Hölle! Ongeluk met mijn B2 van '83

    Hahaha... Het eerste uurtje van 'Christine' zal ook herkenbaarheid oproepen.. (Ghehe, Arnie Cunningham is een beetje mijn voorbeeld wat ik met auto's heb)...

    Verplicht filmvoer voor je ouders!


  6. #26

    Standaard Re: Hölle! Ongeluk met mijn B2 van '83

    Het steekt me nog altijd wat mijn moeder zei toen ik stelde dat het me het beste leek dat ik de Audi zou kopen en laten repareren... Ze is zo koud.

    "Dat je een emotionele schok hebt gehad wil niet zeggen dat je iedereen naar je pijpen kan laten dansen"

    Problemen oplossen is nooit beloond geweest in dit gezin.

  7. #27
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard Re: Hölle! Ongeluk met mijn B2 van '83

    Jeetje... Bij mij was het huis te klein geweest... Wat een vervelende situatie, hoop in elk geval dat je er goed uit komt en de auto ook weer in orginele staat kunt krijgen, linksom of rechtsom.

  8. Ad
  9. #28

    Standaard Re: Hölle! Ongeluk met mijn B2 van '83

    Hoe herkenbaar.. Je moet 'm toch echt maar eens kijken! Film die veel verteld over banden van jongens met auto's, buitenwereld, en dingen die zo lopen in een gezin. Raakvlakken waar de film eigenlijk niet over gaat, maar ik zie er wel genoeg.

    Deze film is mijn excuus hoe ik al jaren met auto's omga.... Een groot deel van mezelf en gevoel zit gewoon in die dingen... hoop hokus pokus en verder niet relevant, maar kan het niet anders uitleggen.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  10. #29

    Smile Re: Hölle! Ongeluk met mijn B2 van '83

    Hallo allen,
    Het is nu 17 dagen geweest. Sinds laatste zondag (6 dagen) staat de Audi nu onder de carport. Ik heb maandag en dinsdag gewerkt, ik had met mijn vader afgesproken dat we woensdag samen de situatie zouden bekijken, en dat is gebeurd. Voor dat moment had mijn vader nog eigenlijk geen inzicht in de strekking van de schade.

    Hij is het met mij eens dat een touw en een boom, of hamertje tik het niet gaat worden. Hij heeft gezegd dat ik naar een gave front-assemblage mag zoeken! Ik heb via een oproep op Marktplaats twee aanbiedingen gehad, maar nu is de vraag... welke is de beste? Heeft iemand tips?

    Ook is mijn vader het met mij eens dat het plaatsen van een nieuw front niet zomaar gedaan is. Ik heb hem horen zeggen "Zie ergens een offerte te krijgen" en natuurlijk het obligate "Probeer er niet te veel geld aan uit te geven" haha!

    Dus, met dit alles gezegd, en dat de Audi nu 'veilig' onder de carport staat, leef ik weer een beetje 'normaal'. Geen angst voor de toekomst.

    Doordat dit hele verhaal op mijn pad is gekomen is mijn interesse aardig aangewakkerd, daarom heb ik via bol.com (tweedehands) het boek "Roest en Carrosserieschade zelf repareren" van Martin Franke gekocht. Het boek is uit 1985! En wat zie ik op pagina 78, de Audi! Die wordt mijn nieuwe avatar.

    Verder heb ik een paar foto's attached, gemaakt onder onze carport. Ze laten heel goed zien wat is beschadigd, en hoe, en tot wat de schade beperkt is gebleven. Ik vind dat ik heel veel geluk heb gehad. Laat het voor ons een waarschuwing zijn, onze prachtige wagens kunnen niets anders dan zich opofferen voor ons! Nu ben ik aan zet.

    (Het plaatje met de sticker is alleen voor de keurcode, als iemand er iets mee kan... deze komt van een donorwagen, volgens mij met een andere motor)

    Saluton!
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  11. #30
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Hölle! Ongeluk met mijn B2 van '83

    Leuk projectje om op te knappen! Schade valt best mee zo op het eerste oog.

    Die lakkleur is A6V, Ihasa-metallic (groen).
    Laatst gewijzigd door al_bundy; 04-09-10 om 11:43.

  12. #31

    Standaard Re: Hölle! Ongeluk met mijn B2 van '83

    Veet! Lhasa, zoals de heilige stad van Tibet! Dat zal mijn vader leuk vinden om te horen. Ik vind het in ieder geval een ge-wel-dige kleur. Wel een dingetje, ik zie op een kleurcode index site dat de kleur vanaf 1985 is gebruikt. Dat strookt niet met het veronderstelde bouwjaar van de type81. Ik zal de sticker op de wagen zelf moeten checken...

    VOLKSWAGEN-AUDI LHASA LA6V 1985 1986 METALLIC

  13. #32
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.858
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Hölle! Ongeluk met mijn B2 van '83

    Nee, Lhasagroen is donkergroen.



    Geen idee wat dit is, Inarisilber?
    Laatst gewijzigd door tom; 04-09-10 om 16:48.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  14. #33

    Standaard Re: Hölle! Ongeluk met mijn B2 van '83

    Ah, het is Topaas! Zoals hier te lezen: http://www.kaleu-koch.de/16466.html "TopasGruen" De code is LD6Y, gebruikt van 1983 tot 1988. M'n vader wist te vertellen dat de sticker, gefotografeerd in de kaft van de Vraagbaak geplakt, al in het boek zat toen deze tweedehands gekocht werd. D'oh!

  15. #34
    avus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.498
    Kudos
    7
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: Hölle! Ongeluk met mijn B2 van '83

    Imi kan ik mischien nog zo,n front score.
    audi coupe gt 2,2 kv motor alpinewit

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •