Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 110

Onderwerp: Gekocht! Typ85! ( welke items kent deze typ81? (kofferb... codes vertaling gevraagd))

  1. #1

    Standaard Gekocht! Typ85! ( welke items kent deze typ81? (kofferb... codes vertaling gevraagd))

    Ik heb een typ81 bekeken, en wil graag weten wat af-fabriek de specificaties zijn. De kofferbaksticker is deze:
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    turn in turn out turn on

  2. #2
    douweremco
    Guest

    Standaard Re: welke items kent deze typ81? (kofferbaksticker codes vertaling gevraagd)

    80 2.0 5E INJ. JS 1994cc 85kW 09-83 t/m 10-84


    http://www.typ-81.de.tl/Ausstattungscode.htm

  3. #3

    Standaard Re: welke items kent deze typ81? (kofferbaksticker codes vertaling gevraagd)

    blauw met blauw interieur, en stuurhuis demper. Verdere opties zijn niet echt bekend
    Audi TT 1.8TQ - 2001 | Porsche 911 C4 - 2000

  4. #4

    Standaard Re: welke items kent deze typ81? (kofferbaksticker codes vertaling gevraagd)

    stuurhuisdemper, dus één zonder stuurbekrachtiging?
    my first quattro was a wilkinson

  5. #5

    Standaard Re: welke items kent deze typ81? (kofferbaksticker codes vertaling gevraagd)

    Ja! Een JS heeft geen stuurbekrachtiging.(-spomp die kan lekken ;o))

    Er zit en bruin interieur in, met bekleding met een grijs/bruin ruitje en een donkerbruin vinyl hemeltje. Verder heeft de auto kunststof binnenschermen aan de voorzijde. Hij is idd donkerblauwmetallic. (Mauritius)
    Tussen de klokken in geen economymeter, maar een temperatuur en brandstofmeter. Er zit wel groen getint glas in, verder is alles zwengelen, slingeren en manueel knopjes bedienen. (een hoog Golf 1 gevoel zeg maar)
    Er hangt wat spaghetti uit de middenconsole waar een radio heeft gezeten; deze ligt nu los in het dashboardkastje.

    Ik heb de 80 urq ook van onderen bekeken; geen bruine narigheid of rot, wèl een keurige zwarte bodem. (wat daar onder zit...? Ik kon er niks serieus aan zien.) Er zit een heel lichte roestvorming helemaal aan de onderzijde van de deuren, en watsteenslagroestpikkels onder de flanklijsten op de deuren. Geen roest bij de raamsponningen, kokers, A- ,B- en C- zuilen. Minimaal steenslag op de lijst boven de voorbumper/onder kopampen & grille.
    Negatief was het heel beroerde starten; eerst poffen op één pit, later werd het beter. (ogenschijnlijk wel nieuwe bougiekabels)
    Verder, een heel erg lekke uitlaat (goeie reden er iets roestvaststaals onder te zetten) en een gillende waterpomp. Remschijven en blokken rondom toe aan verversing. Banden matig: kale schouders en oud. Velgen kunnen een refurb gebruiken...
    Twee verschillende voorstoelen: ik denk de linker van een coupe B2; over beide zat een klassieke schapenbonteomtrek! Lekker Duits! ;o)
    Interieur verder compleet en heel, op een klein barstje in de rechterspeaker op het dashboard en een gebroken kunstof omlijstinkje van de binnenspiegel na dan.
    Kilometerstand is ca. 223000 km.

    Tsja... wat mag zoiets kosten? Ik zal vanavond de nieuwe foto's uploaden en tweefilmpjes youtuben en de linkjes hier parkeren. Ik heb me in alle wijsheid maar niet overgegeven aan een spontane koopimpuls gedreven door blinde verliefdheid, maar had daar dus ook best reden voor. De verkoper in kwestie was op zijn werk, zijn vrouw liet mij de Audi zien. En zijn vraagprijs is 300 euro hoger dan AutoBildKlassik afgeeft voor een 2.2 in "note 2".
    Ik geef deze "unverbastelter im originalzustand" verkerende 80urq een "note 3". Misschien dat een JS- zeldzaamheid iets aan waarde toevoegd. Anderszijds: het blijft een -zoals destijds genoemd- een "Spar quattro".
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    turn in turn out turn on


  6. #6

    Standaard Re: welke items kent deze typ81? (kofferbaksticker codes vertaling gevraagd)

    pompen van een type 81/85 lekken eigenlijk nooit. Leuke auto iig.
    Laatst gewijzigd door quattrostyle; 05-01-11 om 17:01.
    my first quattro was a wilkinson

  7. #7

    Standaard Re: welke items kent deze typ81? (kofferbaksticker codes vertaling gevraagd)

    Sarcastisch bedoeld, het zijn in de regel de stuurhuizen die lekken. Niet de pompen.

    Leuke auto idd, maar wat doet zo'n auto in "de top" ? Dan reken ik zelf wel uit of deze het gaat worden.

    videootje: http://www.youtube.com/watch?v=z_JLIEPSRvg
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    turn in turn out turn on

  8. Ad
  9. #8
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.871
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: welke items kent deze typ81? (kofferbaksticker codes vertaling gevraagd)

    Ha, eindelijk behoorlijke foto's van dat ding waar-ie helemaal op staat.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  10. #9

    Standaard Re: welke items kent deze typ81? (kofferbaksticker codes vertaling gevraagd)

    Mooie 80q type 81!
    Maar heeft geen kofferbak spoiler en voorspoiler. Was dat is DU niet fabrieks-af?
    De spar-quattro was toch met 4-cilinder en dit is de 5-cilinder?
    Audi 80 1.8 GTE type 81 (bj. 1983)

  11. #10
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.871
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: welke items kent deze typ81? (kofferbaksticker codes vertaling gevraagd)

    Type 85...

    De voorfacelift Spar-quattro had geen spoilers en kleine koplampen maar wel een vijfcilinder. Na de facelift had je de 80 en de 90.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  12. #11
    fronske's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    34
    Posts
    251
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: welke items kent deze typ81? (kofferbaksticker codes vertaling gevraagd)

    Hele mooi auto, mooie kleur ook.
    Wat is een "spar"-quattro eigelijk?

  13. #12

    Standaard Re: welke items kent deze typ81? (kofferbaksticker codes vertaling gevraagd)

    Een minder luxe 80 quattro met een iets kleinere motor. Zit een 2.0 in in plaats van een 2.2.
    Waarom zoek je zoiets vraag je je dan af. Omdat het maximum koppel maar fractioneel kleiner is dan de 2.2, maar wèl al beschikbaar is 3200 toeren. (1500 toeren lager dan de 2.2) Dàt en een fraaie RVS uitlaat maken muziek. Lagere toerentallen klinken veel dieper door dan hoge.
    turn in turn out turn on

  14. #13
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: welke items kent deze typ81? (kofferbaksticker codes vertaling gevraagd)

    Leuke vondst. Wel jammer dat hij redelijk kaal is mbt de opties in die tijd.

    Dat gejank uit de motor komt bijna zeker van de disti riem. Goeie riem (contitech) erop leggen en het geluid is weg.

  15. #14
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.871
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: welke items kent deze typ81? (kofferbaksticker codes vertaling gevraagd)

    Ik zeg waterpomp, spanrollager versleten en/of riem te strak.

    Roest aan de deuren stelt trouwens niets voor- goed kaal maken, beschermen en lakken.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  16. #15

    Standaard Re: welke items kent deze typ81? (kofferbaksticker codes vertaling gevraagd)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Montestoni Bekijk Berichten
    Een minder luxe 80 quattro met een iets kleinere motor. Zit een 2.0 in in plaats van een 2.2.
    Waarom zoek je zoiets vraag je je dan af. Omdat het maximum koppel maar fractioneel kleiner is dan de 2.2, maar wèl al beschikbaar is 3200 toeren. (1500 toeren lager dan de 2.2) Dàt en een fraaie RVS uitlaat maken muziek. Lagere toerentallen klinken veel dieper door dan hoge.
    Maak je geen illussies, de 2.2 is serieus sneller dan een 2.0, koppel er eerder in of niet....

    Ow, en een JS kan wel zeker stuurbekrachtiging hebben, deze wellicht toevallig niet.

    Verder een leuke auto!
    Audi TT 1.8TQ - 2001 | Porsche 911 C4 - 2000

  17. #16

    Standaard Re: welke items kent deze typ81? (kofferbaksticker codes vertaling gevraagd)

    Je kon destijds alles erop en eraan bestellen, maar díe klandizie was dan beter uit met de 2.2

    Tuurlijk is een 2.2 sneller. Maar als ik in een snelle auto wil zitten pak ik wel m'n integrale. Waar het wèl om gaat is dat je een auto rijdt op koppel en niet op pk's.
    Even wat cijfers:

    2.0 115pk@5400rpm 165Nm@3200rpm 0-100:9.9s top 184 compressie 10.0:1 en 81x77.4 (BxS) gemiddeld verbruik 1:10
    2.2 136pk@5900rpm 176Nm@4500rpm 1-100:9.1s top 193 compressie 9.3:1 en 79.5x86.4 gemiddeld verbruik 1:8.5

    Dus om nou te spreken over "serieus" sneller...
    Beide 80's zijn even zwaar, ik heb geen idee of de bakverhoudingen hetzelfde zijn.(vermoedelijk wel) Ik ben zelf niet echt geïnteresseerd in nog een snelle auto;
    Ik heb al 2.2, een KU met 138pk@5700rpm en 188Nm@3500rpm top 202 en acceleratie 9.9 sec. Maar om nou te spreken van een "snelle" auto.... mwoa. Is natuurlijk een zwaardere audi.

    De overvierkante motor heeft qua slijtage een pluspunt t.o.v. die 2.2: lagere gemiddelde zuigersnelheid. Wat maakt dat nou uit denk je... veel. De kansen dat de motor overmatig olie gaat verbruiken zijn veel kleiner. Sterker nog die 2.0 heeft ook nog eens substancieel lichtere drijfstangen en zuigers. De consequenties daarvan -even doordenken- zijn heel interessant: belastingen van lagers zijn aanmerkelijk kleiner.

    Ik vind het een voordeel dat er niks extra's op zit behalve metallic lak. Ik hou wel van het KeepItSimple principe. Zeker bij oudere auto's waar onderdelen moeilijker verkrijgbaar zijn. Als ik daar iets aan zou doen, denk ik dat een "frontlippe" (als op een 2.2 of een CD) 'm goed zou staan. Hij oogt wat ielig in de neus nu. En deze 6J14" velgen als winterset inzetten en er 7J15" zomerset eronder zetten.(Ronal R8)

    Het aanbod van 2.0 quattro's is nul, een vergelijk of een andere keuze heb ik niet.

    Mijn gevoel zegt: DOEN! Dus ik ga morgen onderhandelen... Ik ben heel benieuwd of we eruit gaan komen. Hij vraagt te veel. In alle lijsten die ik kan vinden doet een 2.2 in zeer goede toestand 4000. (ik denk dat dat te laag is, maar 3500 voor deze - zeker gezien de Reperaturstau teveel.) Om de auto technisch goed te krijgen gaat er zo 2000 euro achteraan. En het ontbreken van enige historie drukt de prijs nog meer.
    turn in turn out turn on

  18. #17

    Standaard Re: welke items kent deze typ81? (kofferbaksticker codes vertaling gevraagd)

    De topic titel kan veranderd worden! Ik heb 'm gekocht! Ik begreep van Tom dat ondanks er "81" in het chassisnummer voorkomt men toch spreekt van een typ 85. Maar los daarvan kan de hele titel omgedoopt worden naar "Aankoop 80 urq JS".

    Nog het andere filmpje ervan ge-upload. Hier heb ik een stuk gereden met Audi en klinkt de distributie al iets beter...

    De deal is dus rond, met het ophalen zullen er ongetwijfeld meer en betere foto's volgen; to be continued!

    http://www.youtube.com/watch?v=HKuy6enq6RA
    turn in turn out turn on

  19. #18
    Gilles 2.2's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    497
    Kudos
    1
    Land
    Land

    Standaard Re: welke items kent deze typ81? (kofferbaksticker codes vertaling gevraagd)

    Leuke auto! Denk niet dat de waarde van dit exemplaar erg in de lift zit (hoe zeldzaam ook), maar om die reden zal je de auto ook niet gekocht hebben. Ga je er nog wat mee doen, zoals RVS uitlaat of een verbeterd onderstel?
    Audi quattro (1980)
    Audi A2 1.6 FSI S-Line (2005)
    Volvo XC60 T8

  20. #19

    Standaard Re: welke items kent deze typ81? (kofferbaksticker codes vertaling gevraagd)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Montestoni Bekijk Berichten

    De overvierkante motor heeft qua slijtage een pluspunt t.o.v. die 2.2: lagere gemiddelde zuigersnelheid. Wat maakt dat nou uit denk je... veel. De kansen dat de motor overmatig olie gaat verbruiken zijn veel kleiner. Sterker nog die 2.0 heeft ook nog eens substancieel lichtere drijfstangen en zuigers. De consequenties daarvan -even doordenken- zijn heel interessant: belastingen van lagers zijn aanmerkelijk kleiner.


    Euh... sinds wanneer is lagere zuigersnelheid minder belastend voor je lagers??? Je krukas draait nog steeds op dezelfde snelheid.

    Ow, en een KV motor in een 90/90q doet 0-100 in 8.6 sec, en ik dacht 10sec voor de JS, dat zijn de officiele specs.

    Maarre, congrats hoor!
    Audi TT 1.8TQ - 2001 | Porsche 911 C4 - 2000

  21. #20
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.871
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: welke items kent deze typ81? (kofferbaksticker codes vertaling gevraagd)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gilles 2.2 Bekijk Berichten
    Denk niet dat de waarde van dit exemplaar erg in de lift zit (hoe zeldzaam ook)
    Waarom niet? De 80 quattro in zijn algemeenheid is aardig in opmars, als volger van de Urquattro, de CQ en 90 quattro. De B-chassis met quattro-aandrijving zijn populair.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •