Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: schokdemper kapot ?

  1. #1

    Standaard schokdemper kapot ?

    Onlangs toen het sneeuwde reed ik in m'n Audi 80 2.0 90 pk naar m'n werk. Toen ik optrol bemerkte ik dat de auto extreem naar rechts trok en ook bijna niet van z'n plaats kwam. Ook bij het sturen hoor ik nu bij elke stuurbeweging een "klonk" Bij remmen duikt de linkerkant meer in de veren als rechtsvoor. Duidt dit op een versleten schokdemper ? Omdat ik nog garantie heb vraag ik bij af of de garage in dit geval 2 dempers moet vervangen ? Is dit verplicht (Bovag garantie)
    Nog een probleem, het remmen gaat soms moeilijk(een week gevoel) maat doet dit niet altijd. Waar kan dit op duiden ?
    Bij voorbaat dank voor de antwoorden.

    Johan

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Het kan zijn dat je demper vastgevroren zat, is mij ook wel eens gebeurd. Een ritje naar de testbank (KwikFit?) geeft zekerheid. Bij het met geweld losbreken kan een van de keerringen beschadigd zijn, waardoor de druk eraf is.
    Je moet schokdempers inderdaad per set vervangen, tenzij een vrijwel nieuwe demper ineens is overleden en de andere nog prima is.

    Week gevoel in de remmen duidt meestal op vocht in de remvloeistof, wordt het tijd voor een verversing?

    Tom

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •