Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 114

Onderwerp: B3 - 'opwaarderingstopic'

  1. #21
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.843
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: B3 - 'opwaarderingstopic'

    Dat was wel voor ik de banden allemaal op spanning had gebracht, ze stonden ergens onder de 1 bar... volgens mij zijn ze netjes gesleten.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  2. #22
    muizenissen
    Guest

    Standaard Re: B3 - 'opwaarderingstopic'

    Het staat sowieso al veel beter . Nu nog wat omlaag die auto, bumpertjes in kleur, witte knipperlichten voor en rode achter, goede poetsbeurt, en je hebt een nette wagen!

    Edit: @ Tom: dan zal dat wel de reden zijn. Niks gezegd dus!
    Laatst gewijzigd door muizenissen; 21-04-11 om 13:33.

  3. #23
    sgentils
    Guest

    Standaard Re: B3 - 'opwaarderingstopic'

    Inderdaad, dat was voor ze op spanning stonden. Geen probleem dus.

    In de eerste post hierboven sprak ik ook van de afgebleekte achterbumper. Die is gisteren even ingesmeerd met Oké-wax, het resultaat is enorm! En dat voor 1 dunne laag die erop zit.

  4. #24

    Standaard Re: B3 - 'opwaarderingstopic'

    Leuk zo'n topic!

    Wellicht wat ideetjes als je mijn oude B3 ziet; die had een serret interieur met hoofdsteunen achter, erg fraai en comfortabel.
    Verder 16 inch, en later 17 inch velgen, een bescheiden remus dempertje (geen herrie), spoilertje, spiegels en bumpers in kleur, witte knippers voor, rode achter, kamei sportgrille en een stukje verlaging. Heb echt superveel plezier van deze wagen gehad, toen ik 'm later nog 'ns op internet tegenkwam, heb ik serieus getwijfeld om 'm weer terug te kopen
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  5. #25
    muizenissen
    Guest

    Standaard Re: B3 - 'opwaarderingstopic'

    De eerste auto waarbij dergelijke BBS-en mooi staan! Ook een optie, OZ Superleggera..?

    Mooi bakkie Bob, uitlaat is verdraaid mooi.


  6. #26
    sgentils
    Guest

    Standaard Re: B3 - 'opwaarderingstopic'

    hier even een herhaling van hoe het er nu uitziet:







    en een paar foto's vanop rijhoogte voor muizenissen









    het verschil, vroeger en nu, voor en na Oké-wax op de bumpers:



    Laatst gewijzigd door sgentils; 21-04-11 om 14:27.

  7. #27
    muizenissen
    Guest

    Standaard Re: B3 - 'opwaarderingstopic'

    Heel goed, smoelt al veel beter toch?

  8. Ad
  9. #28
    sgentils
    Guest

    Standaard Re: B3 - 'opwaarderingstopic'

    en of!

    de 2 laatste foto's vatten het volledig samen. met enkel een paar nieuwe velgen is dit een andere auto geworden

    Bob: ik had niet gedacht dat 16 en zelfs 17 inch mooi zou staan op een B3. het tegendeel is bewezen. De uitlaat vind ik ook prachtig. Brengt me alweer op ideeën.

  10. #29

    Standaard Re: B3 - 'opwaarderingstopic'

    Wordt zeker knap zo! Moet zeggen dat ik de speedlines ook wel sjiek vind staan hoor. Hou er overigens rekening mee dat mijne wel behoorlijk verlaagd was, zie het verschil met die van A6-owner op de vorige pagina.
    En 17 inch wordt i.c.m. verlaging wel wat oncomfortabel.

    Je moet even achter een setje beige-serret aan, jij hebt al het volledig beige interieur inclusief dash (écht heel mooi, ben oprecht jaloers!), dat verdient gewoon een mooi setje serret erbij.
    Om hier maar even op je PB te reageren: De remus uitlaat zat er bij mij bij aankoop al onder, dus helaas kan ik je daar niet mee helpen.
    Laatst gewijzigd door Bob; 21-04-11 om 14:49.
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  11. #30
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.843
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: B3 - 'opwaarderingstopic'

    Wow, hij ziet er stukken beter uit met de wax op de bumpers! Mooie kar hoor, in uitstekende staat (en voor zijn leeftijd in fantastische staat, dankzij de lage kilometerstand). Ik vind de combinatie van interieur en lakkleur ook erg fraai.

    Zo'n kleine aanpassing als een set velgen maakt een groot verschil voor het uiterlijk van een auto, da's duidelijk.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  12. #31
    sgentils
    Guest

    Standaard Re: B3 - 'opwaarderingstopic'

    Bedankt!
    Ik keek ook mijn ogen uit,na de achterbumper heb ik dan maar meteen ook de voorbumper en de zijstrippen onder handen genomen

    Bob: spijtig van die Remus-uitlaat, dat zou er ook wel goed op passen bij mij denk ik. Een idee of de uitsparing in de bumper daarvoor vergroot moest worden? (dacht het niet)
    Laatst gewijzigd door sgentils; 21-04-11 om 15:35.

  13. #32
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.843
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: B3 - 'opwaarderingstopic'

    Volgens mij niet. Nadeel van Remus is dat ze niet altijd netjes recht onder de auto te monteren zijn en dat de dempers best willen roesten.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  14. #33
    sgentils
    Guest

    Standaard Re: B3 - 'opwaarderingstopic'

    even over de witte pinkers vooraan (die lijken me uiteindelijk wel goed staan): hierboven werd een tip gegeven over custom auto craft, waar ze te koop zouden zijn voor ongeveer 40 euro. Heeft hier iemand ervaring mee? passen ze goed of is het duidelijk geen origineel Audi-product?

    Zijn er nog manieren om aan witte pinkers te raken, eventueel via de dealer? ik ga alleszins deze week alvast eens gaan horen.

  15. #34
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.843
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: B3 - 'opwaarderingstopic'

    De dealer heeft ze alleen voor de B4, maar ik weet niet of die passen (en ze zijn niet zo goedkoop). De lampen van CAC zijn prima.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  16. #35
    sgentils
    Guest

    Standaard Re: B3 - 'opwaarderingstopic'

    en zijn ze makkelijk te installeren of moet ik letten op bepaalde dingen? (lijkt me niet verschrikkelijk moeilijk maar je weet maar nooit)

    er zijn trouwens 2 types verkrijgbaar bij CAC: het lijkt me dat ik voor de rechtse set, die van 19 euro moet kiezen? de linkse set is voor een audi 90. maar...in een paar posts hierboven sprak iemand over een prijs van 42 euro, wat overeenkomt met de linkse set...
    Hier is wat ik bedoel

    een idee?
    Laatst gewijzigd door sgentils; 27-04-11 om 10:51.

  17. #36
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.843
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: B3 - 'opwaarderingstopic'

    Je moet de set voor de 80 hebben, de 90 heeft de richtingaanwijzers in de bumper. Installeren is simpel, van achteren even de klemmetjes terugduwen en je pakt 'm er zo uit. Monteren is een kwestie van aandrukken tot de klemmetjes 'pakken', is met een imitatielamp soms even een kwestie van wat duwen en schuiven.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  18. #37
    Dopey6699's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    39
    Posts
    116
    Kudos
    13
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: B3 - 'opwaarderingstopic'

    Even een vraagje, ik wil de achterkant van mijn b3 sedan upgraden met een mooiere bumper en rode knippers. Welke passen?
    Laatst gewijzigd door Dopey6699; 13-05-11 om 12:38.
    Projectje 80 1.8s sedan

  19. #38

    Standaard Re: B3 - 'opwaarderingstopic'

    Die van een B4 Avant passen, zijn te krijgen/bestellen bij Custom Auto Craft in Luxemburg, heb ze ook op mn B3 gehad, zien er prima uit.
    Voor een mooiere bumper zit je idd aan een competition bumper vast, hoewel die redelijk dun gezaaid zijn volgens mij.

    Kijk ook eens in dit topic (klik), da's dan wel voor de B4, maar veel komt redelijk overeen.
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  20. #39
    Dopey6699's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    39
    Posts
    116
    Kudos
    13
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: B3 - 'opwaarderingstopic'

    Nog even een vraag over de B3 en competition achterbumpers. Ik kan er aan een komen maar deze schijnt dus wel aangepast te moeten worden om op een B3 te passen? heeft iemand hier ervaring mee?
    Projectje 80 1.8s sedan

  21. #40
    sgentils
    Guest

    Standaard Re: B3 - 'opwaarderingstopic'

    bij nader inzien laat ik witte pinkers maar zo. origineel oranje staat wel goed bij groene lak

    ondertussen bij de sloper een achterspoiler kunnen vinden, die moet opgeschuurd en herspoten worden. ik heb de kleurcode, maar hopelijk is het verschil nieuwe/oude lak niet te groot.

    verder nog 3 vragen:
    1- is het op een of andere manier mogelijk om een toerenteller te installeren? ik heb nu de grote klok in het dashboard, wel handig, maar een toerenteller zou mooi zijn. moet zelfs niet origineel zijn, als ik zo'n klein metertje ergens kan bijhangen ben ik tevreden. het is een 1.8 uit 1989, motorcode RU. lijkt me sterk dat zoiets mogelijk is, maar je weet maar nooit?

    2- uitlaat. heeft iemand ervaring met het vervangen van de originele uitlaat door een ander exemplaar? ik bedoel dan: een 'dikkere' uitlaat (2 ronde pijpen), waarbij het enkel gaat om einddemper en dubbele uitlaat. de rest van het systeem blijft origineel. zijn daar problemen te verwachten, bij inbouw of achteraf? ik weet, dit is nogal een vage vraag, maar elk advies is welkom!

    3- audio. ik heb een upgrade gedaan (vooraan op het dashboard) van de originele nokia-speakers naar 10" pioneers, wat een helderder geluid geeft. gezien de kleine diameter ontbreekt het wel wat aan bas, wat jammer is. een subwoofer is gezien de gesloten kofferruimte misschien een slecht idee, waardoor ik denk aan hoedenplank-speakers. dat zou betekenen dat ik in de hoedenplank moet beginnen zagen, en dat zou ik echt jammer vinden. tenzij het er achteraf goed uit komt te zien natuurlijk.
    speakers inbouwen in de voordeuren is volgens mij ook een stevig werk.
    heeft daar iemand ervaring mee?
    Laatst gewijzigd door sgentils; 11-06-11 om 15:56.

Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •