Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 114

Onderwerp: B3 - 'opwaarderingstopic'

  1. #41
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: B3 - 'opwaarderingstopic'

    Audio: Er is geen goede plaats in de voorportieren om speakers in te bouwen. Als je geen subwoofer achter de voorstoelen wilt leggen, zou je kunnen denken over het verwijderen van de hoedenplank (de kartonnen afdekking met tapijt erop) en die vervangen door een plaat MDF waarin je speakers monteert, en dat overtrekken met speakerdoek.

    Uitlaat: Succes valt en staat met de kwaliteit en pasvorm van de demper en de vaardigheid van de monteur.

    Toerenteller: Simpel uit te wisselen. Er staat volgens mij een how to op het forum, je kunt de snelheidsmeter omzetten zodat de kilometerstand hetzelfde blijft.

    Die spoiler spuiten is een makkie. Als de kleurcode klopt, is niet-metallic lak simpel op kleur te krijgen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  2. #42
    sgentils
    Guest

    Standaard Re: B3 - 'opwaarderingstopic'

    toerenteller: ik heb deze en deze how-to's gevonden. volgens mij gaat het daarbij om vervangen van een toerenteller. ik heb er echter nog geen, alleen de klok. moet die teller niet op een of andere manier aan de motor worden aangesloten?

    edit: te snel geweest. in het topic over de B4 gaat het blijkbaar echt om het inbouwen, niet vervangen. ziet er niet simpel uit! ik zet alvast een uitstap naar de sloper in mijn agenda.
    Laatst gewijzigd door sgentils; 10-06-11 om 21:14.

  3. #43
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: B3 - 'opwaarderingstopic'

    Ik vermoed dat de mijne inmiddels is verdwenen. Als je het de moeite waard vindt doe ik het voor je, maar dan moet je wel weer hierheen rijden... misschien te combineren met het spuiten van de spoiler.

    Het is een kwestie van oude paneel eruit, snelheidsmeter demonteren, nieuwe paneel demonteren, andere snelheidsmeter erin, paneel weer inpluggen en de kappen weer monteren. Stuurwiel kan blijven zitten. Bedrading voor de toerenteller ligt er al, echt plug en play. Als je niet om de kilometerstand geeft, kun je zelfs zo de panelen wisselen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #44
    sgentils
    Guest

    Standaard Re: B3 - 'opwaarderingstopic'

    die how-to van jou heb ik nog niet gevonden, ik blijf zoeken

    aangezien ik alleen de klok heb in mijn dashboard dacht ik niet dat het mogelijk zou zijn een toerenteller te installeren. blijkbaar wel dus.
    gewoon panelen omwisselen lijkt het makkelijkst, maar ik zou liefst mijn originele kilometerstand houden. wie weet verkoop ik de auto ooit, dan is de lage kilometerstand van nu misschien een voordeel. in België hebben we ook de Car Pass, die garandeert dat je kilometerstand legitiem is als je de auto wilt verkopen. misschien bestaat in nederland ook zo'n systeem, geen idee. in ieder geval, ik wil geen problemen krijgen met die Car Pass. dus: toerenteller van een ander paneel op mijn origineel paneel, als dat kan.
    ik wil best weer een rit maken naar NL, na de examens heb ik tijd genoeg kunnen we direct ook naar de spoiler kijken (en eventueel die uitlaat waarover ik het had?). als ik deze 3 dingen kan combineren in 1 rit naar nederland, lijkt me dat de moeite waard.
    een andere optie (want benzine kost geld): ik heb hier een garage in de buurt gevonden die de spoiler wil spuiten voor 40 euro. ik schuur hem eerst zelf op en zo. lijkt dat een redelijke prijs?

  5. #45
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: B3 - 'opwaarderingstopic'

    Prima prijs!
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #46
    sgentils
    Guest

    Standaard Re: B3 - 'opwaarderingstopic'

    jouw topic gevonden!

    dacht ook al dat die prijs wel meeviel. zie je het zitten om, naast de toerenteller, mee te helpen aan spoiler en/of uitlaat?

  7. #47
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: B3 - 'opwaarderingstopic'

    Spoiler is geen probleem maar ik heb geen lasapparaat dus bevestigingspunten aan die demper maken lukt niet. Als die punten erop zitten en je hebt ophangrubbers, kan ik 'm er wel onder hangen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad
  9. #48
    sgentils
    Guest

    Standaard Re: B3 - 'opwaarderingstopic'

    top. denk je dat de spoiler installeren (door de carrosserie heenboren ) ook zou lukken bij jou? dit alles moet uiteraard niet gratis gebeuren!

  10. #49
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: B3 - 'opwaarderingstopic'

    Ja hoor, geen probleem. Heb ik al eens gedaan, was niet zo moeilijk. En ik hoef er niks voor te hebben.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  11. #50
    sgentils
    Guest

    Standaard Re: B3 - 'opwaarderingstopic'

    dat klinkt heel verleidelijk!

    die uitlaat: het gaat hier niet om het volledige systeem, enkel om de laatste pot en uitlaatpijpen (dit deel). ophangbeugels moeten dus in de cirkel komen, geen andere mogelijkheid.
    om de nieuwe pot en uitlaatpijpen erop te zetten moet het originele er simpelweg afgezaagd worden waarschijnlijk? hier zo ongeveer? of heb ik het mis?

  12. #51
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: B3 - 'opwaarderingstopic'

    Ongeveer, ja. Omdat de originele uitlaat voor de einddemper sterk omlaag gaat, zul je vooral moeten kijken welke mogelijkheid er is om dit ook met de nieuwe demper te doen. Als de pijp hier haaks uitkomt, wordt het lastig om een goede aansluiting te maken en komt de demper (als deze even lang is) verder naar buiten.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  13. #52
    sgentils
    Guest

    Standaard Re: B3 - 'opwaarderingstopic'

    hmmm. verder naar buiten wil ik niet. de nieuwe uitlaat is nu van begin van de pot tot uiterste eind van de uitlaatpijpen 76 cm, tegenover ongeveer 72/73 cm bij de originele.
    tom: je zegt dat je geen lasapparaat hebt staan. hoe wil je de installatie van de uitlaat dan aanpakken, indien de maten zouden passen? ik zorg wel dat de ophangbeugels erop gelast zijn.

  14. #53
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: B3 - 'opwaarderingstopic'

    De zaag in de oude uitlaat zetten en de nieuwe eronder hangen is niet zo'n probleem, maar als ik die maten zo zie wordt het 'm niet. We kunnen altijd even kijken wat er te knutselen is, maar reken er niet te hard op.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  15. #54
    sgentils
    Guest

    Standaard Re: B3 - 'opwaarderingstopic'

    spijtig spijtig. ik wacht toch nog even op foto's, en dan kijken of er nog iets te regelen valt. een pijp inkorten of zo, je weet nooit. ik laat het hier wel weten. bedankt alleszins!

  16. #55
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: B3 - 'opwaarderingstopic'

    Neem 'm mee, dan kunnen we altijd kijken wat er te knutselen valt.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  17. #56
    sgentils
    Guest

    Standaard Re: B3 - 'opwaarderingstopic'

    daarvoor moet ik hem eerst kopen, en dat heb ik dus nog niet gedaan, vandaar bovenstaande 100 vragen zou zonde zijn om hem te kopen en dan tot de conclusie te komen dat ik hem niet kan gebruiken. eerst foto's dus, en preciezere afmetingen.

  18. #57
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: B3 - 'opwaarderingstopic'

    OK. Het gaat dus om de hoek en de plaats van de ingaande pijp, en de diameter (als er 2 cm verschil in pijpdiameter zit, wordt het wel een uitdaging om alles passend en gasdicht te krijgen). Je weet nu zelf waar je mee kunt werken, de pijp moet uit de weg blijven bij de achteras en dat moet ook zo zijn met de auto vol. Die ruimte heb je dus nodig, er kan weinig mee geschoven worden.

    Da's ook de reden dat zoveel aftermarket pijpen er zo beroerd onder hangen...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  19. #58
    sgentils
    Guest

    Standaard Re: B3 - 'opwaarderingstopic'

    exact. ik wil zeker vermijden dat de uitlaatpijp er scheef onder hangt, of naar boven gericht is, of hangt te zwaaien als ik ermee rijd, of iets dergelijks. zo rijden er genoeg rond. nee, dit bijvoorbeeld is het uiteindelijke doel. geweldig. (auto van forummer Franx trouwens)
    Laatst gewijzigd door sgentils; 11-06-11 om 15:28.

  20. #59
    sgentils
    Guest

    Standaard Re: B3 - 'opwaarderingstopic'

    na enkele maanden non-actief ben ik op een 'blanco' Kamei-spoilerset gestuit, voor een redelijke prijs. hij is nog niet gebruikt en moet nog wat opgeschuurd en herspoten worden.
    het uiteindelijke resultaat zou dit moeten worden, als alles goed gaat.

    iemand die er ervaring mee heeft? monteert zo'n set gemakkelijk?

  21. #60
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: B3 - 'opwaarderingstopic'

    Dik!
    Monteren weet ik niet, maar dit zou ik wel professioneel laten spuiten. Risico van afbladderen is vrij groot anders.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •