Resultaten 1 tot 14 van de 14

Onderwerp: Welke pin / draad voor storingslampje

  1. #1

    Standaard Welke pin / draad voor storingslampje

    Beste,

    Ik ben bezig om een Audi 80 1.8S Motorcode PM goed aan de praat te krijgen.
    Ik wil graag de storingscode (knippercode) uitlezen.

    Echter is er flink geknipt in de kabelboom. De motor loopt redelijk, valt mee te rijden, maar moet zeker beter kunnen.

    Wie kan mij vertellen op welke PIN van de ECU het storingslampje wordt aangesloten? Ik neem aan dat deze uit de ECU komt, of komt deze ergens anders vandaan?

    Ik heb een 25-pins connector (Bosch 0 280 00 711).

    Alvast bedankt!

  2. #2

    Standaard Re: Welke pin / draad voor storingslampje

    Bouwjaar?
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.891
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke pin / draad voor storingslampje

    PM is >89.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4

    Standaard Re: Welke pin / draad voor storingslampje

    Er zijn verschillende PM's, eentje met vacuum vervroeging en later met electronisch geregelde vervroeging.
    Ik heb nog niet in de schema's gekeken, maar het kan bijna niet missen dat de electronica tussen deze 2 flink verschillend is.
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

  5. #5

    Standaard Re: Welke pin / draad voor storingslampje

    maxresdefault.jpg

    Ik heb het inmiddels gevonden!

    Deze twee stekkertjes kunnen worden gebruikt voor het uitlezen van de storing! Iedereen bedankt!

    Het is misschien niet heel duidelijk, maar het witte blokje op de foto is een ledje.. Hier lees je de storingscode uit (foto gepikt van internet)
    Laatst gewijzigd door djstolker; 04-01-16 om 09:59.


  6. #6
    Jim_S's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2005
    Posts
    233
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Welke pin / draad voor storingslampje

    Heel herkenbaar
    Ben benieuwd of er wat uitkomt. Ik heb ook een PM, heb ergens een heel topic met wat aanknopingspunten en testjes die je kunt doen.

  7. #7

    Standaard Re: Welke pin / draad voor storingslampje

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jim_S Bekijk Berichten
    Heel herkenbaar
    Ben benieuwd of er wat uitkomt. Ik heb ook een PM, heb ergens een heel topic met wat aanknopingspunten en testjes die je kunt doen.
    Heb je daar misschien een link van? Ik kan er alleen maar slimmer van worden ☺

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Welke pin / draad voor storingslampje

    En jawel, nadat het lampje netjes aan gaf dat de koelwatertemperatuur-sensor niet was aangesloten kwam hij met een code die ik niet terug kan vinden in mijn documentatie.
    2 3 2 2.. Iemand een idee? Deze code staat niet vermeld in mijn lijstje..

  10. #9

    Standaard Re: Welke pin / draad voor storingslampje

    Ondertussen even de gasklep potentiometer doorgemeten, ziet er normaal uit op één ding na. Tussen pen 1 en 4 meet ik 800 ohm tot 2000 bij 90 procent geopende gasklep, als je nu méér gas geeft gaat hij weer terug naar 1800 ohm bij volledig geopende klep. Kan iemand dit misschien bevestigen dat dit wel of niet hoort?
    Laatst gewijzigd door djstolker; 09-01-16 om 10:41.

  11. #10
    Jim_S's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2005
    Posts
    233
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Welke pin / draad voor storingslampje


  12. #11

    Standaard Re: Welke pin / draad voor storingslampje

    Geweldig interessant topic! Helaas is de link mbt de weerstandswaardes van de gasklep potentiometer niet meer werkend. Kun jij mijn bovenstaande verhaal bevestigen of dit wel of niet klopt?

  13. #12
    Jim_S's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2005
    Posts
    233
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Welke pin / draad voor storingslampje

    Thanks!
    Hier nog een link: http://www.motor-talk.de/blogs/alles...-t2111216.html
    Let wel, dit komt van een Golf 2. Motor is in de dwarsrichting geplaatst dus de potentiometer zit niet rechts bij de 80, maar achter de inspuitunit.

    Geef eens precies aan op welke manier de motor slecht loopt. Warm, koud? Hoe is het starten? Enkel inhouden met optrekken of continu onrustig etc.

  14. #13
    Jim_S's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2005
    Posts
    233
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Welke pin / draad voor storingslampje

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door type81 Bekijk Berichten
    Er zijn verschillende PM's, eentje met vacuum vervroeging en later met electronisch geregelde vervroeging.
    Ik heb nog niet in de schema's gekeken, maar het kan bijna niet missen dat de electronica tussen deze 2 flink verschillend is.
    Precies, degene met vacuum vervroeging is volgens mij de mono-jetronic en de latere met electronische vervroeging is de mono-motronic.

  15. #14

    Standaard Re: Welke pin / draad voor storingslampje

    Motor loopt soms prima, en soms loopt hij op 2 of 3 cylinders, zo lijkt het. Bougiekabels, Verdeelkap, Rotor en Hallsensor zijn vervangen. Starten doet hij direct en stationair loopt hij prima. Bij accelereren gaat hij soms dus op 2 of 3 cylinders lopen. Ik heb de gasklep-potentiometer doorgemeten en die is verdacht. Hij loopt bij 90 procent geopende gasklep netjes op tot 2000 ohm, maar bij méér gas geven zakt hij weer naar 1800 ohm. Wie wil zijn waardes eens meten?? Zou de benzinedrukregelaar in het injectiehuis nog een verdachte kunnen zijn? Wellicht blijft deze hangen ofzo waardoor er niet voldoende benzine kan komen?

    PS. Auto staat nu in de garage op bokken, dus auto kan nu even niet rijden..
    Laatst gewijzigd door djstolker; 15-01-16 om 17:09.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •