Bouwjaar?
Beste,
Ik ben bezig om een Audi 80 1.8S Motorcode PM goed aan de praat te krijgen.
Ik wil graag de storingscode (knippercode) uitlezen.
Echter is er flink geknipt in de kabelboom. De motor loopt redelijk, valt mee te rijden, maar moet zeker beter kunnen.
Wie kan mij vertellen op welke PIN van de ECU het storingslampje wordt aangesloten? Ik neem aan dat deze uit de ECU komt, of komt deze ergens anders vandaan?
Ik heb een 25-pins connector (Bosch 0 280 00 711).
Alvast bedankt!
Er zijn verschillende PM's, eentje met vacuum vervroeging en later met electronisch geregelde vervroeging.
Ik heb nog niet in de schema's gekeken, maar het kan bijna niet missen dat de electronica tussen deze 2 flink verschillend is.
maxresdefault.jpg
Ik heb het inmiddels gevonden!
Deze twee stekkertjes kunnen worden gebruikt voor het uitlezen van de storing! Iedereen bedankt!
Het is misschien niet heel duidelijk, maar het witte blokje op de foto is een ledje.. Hier lees je de storingscode uit (foto gepikt van internet)
Ondertussen even de gasklep potentiometer doorgemeten, ziet er normaal uit op één ding na. Tussen pen 1 en 4 meet ik 800 ohm tot 2000 bij 90 procent geopende gasklep, als je nu méér gas geeft gaat hij weer terug naar 1800 ohm bij volledig geopende klep. Kan iemand dit misschien bevestigen dat dit wel of niet hoort?
Hier het topic: http://www.audiforum.nl/forum/model-...tml?highlight=
Thanks!
Hier nog een link: http://www.motor-talk.de/blogs/alles...-t2111216.html
Let wel, dit komt van een Golf 2. Motor is in de dwarsrichting geplaatst dus de potentiometer zit niet rechts bij de 80, maar achter de inspuitunit.
Geef eens precies aan op welke manier de motor slecht loopt. Warm, koud? Hoe is het starten? Enkel inhouden met optrekken of continu onrustig etc.
Motor loopt soms prima, en soms loopt hij op 2 of 3 cylinders, zo lijkt het. Bougiekabels, Verdeelkap, Rotor en Hallsensor zijn vervangen. Starten doet hij direct en stationair loopt hij prima. Bij accelereren gaat hij soms dus op 2 of 3 cylinders lopen. Ik heb de gasklep-potentiometer doorgemeten en die is verdacht. Hij loopt bij 90 procent geopende gasklep netjes op tot 2000 ohm, maar bij méér gas geven zakt hij weer naar 1800 ohm. Wie wil zijn waardes eens meten?? Zou de benzinedrukregelaar in het injectiehuis nog een verdachte kunnen zijn? Wellicht blijft deze hangen ofzo waardoor er niet voldoende benzine kan komen?
PS. Auto staat nu in de garage op bokken, dus auto kan nu even niet rijden..