Gevonden en opgelost. Kleuren waren bij mij zwart rood op zwart rood.
'tAutootje is klaar voor de APK! Morgen !
En dan eenmaal weer thuis over naar het precisie werk. Afstelling nog verbeteren etc.
He he ik ben wel beetje trots op mezelf.
Het moeten 2 lossen draden zijn. Komen dus direct uit de kabelbomen en lopen niet via de zekeringkast
Gevonden en opgelost. Kleuren waren bij mij zwart rood op zwart rood.
'tAutootje is klaar voor de APK! Morgen !
En dan eenmaal weer thuis over naar het precisie werk. Afstelling nog verbeteren etc.
He he ik ben wel beetje trots op mezelf.
Re: Vragen t.b.v.ombouw 2.3 NG naar 2.3 20v 7a
Ik had deze al eens geplaatst, maar nooit reactie gehad.
Nou heb ik bij de zekeringkast 2 losse draadjes aangetroffen .....
Ik heb er een foto van gemaakt.
De een is groen met zwarte stekker de ander rood met groene stekker.
Waar dienen deze voor?
Bijgevoegde Thumbnails
1 van de 2 zou Centrale vergrendeling kunnen zijn. Maar zeker weten doe ik het niet
Dat werkt gewoon, dus is het helaas niet.
ik heb een plaatje bijgevoegd, zie de rode pijltjes, ik denk dat dat ze zijn, maar waar dienen ze voor?? Wat is switch en +12 en waar moeten ze in?
Ook nog een foto, zie de 2 stekkertjes in rode cirkel
switch +12.....=geschakelde (dus via contactsleutel/slot) 12V
power supply diagnostic..... 12v voeding diagnose stekker?? (tenminste dat staat erbij geschreven. en de diagnose wordt via de motor mangement zekering en via zekering 19 of zekering 20 erbij af gezekerd) Altans dat is wat ik ervan weet als het contact aansttaat...................
geen Idee
ik geef alleen maar door wat je zelf beschrijft en een beetje knowhou van mijzelf.
maar het zou kunnen dat deze in gebruik zijn voor de zelf/uitlees diagnose?
ik neem aan dat de link jouw al bekend is?
http://schorsch9999.forumprofi.de/th...b0dea6d07dc72a
evt daar deze vraag stellen??
.
1 Verbrauchssignal -> zum Ki legen wenn BC verbaut
2 Stecker an Zentral Elektrik
3 Stromversorgung Diagnose
4 schnelle Datenübertragung Diagnose K+L
5 Motorlampe/ Blinkcode
6 Dauerplus Stromversorgung Motorsteuergerät
7 Sockel für Öldruckkontrollrelais bleibt im B4 leer
8 Stecker an Steckerstation Relaisträger (Öldruck,Drehzahl etc...)
9 4 Stecker an Motor-SG
10 Stecker für Automatik-SG
11 Stromversorgung für 3 (kommt auf Steckplatz am ZE)
12 Stecker für +15 und Rückfahrleuchten an Kabelbaum nach hinten
Jip, daar kwam mijn foto ook vandan.
maar dit gaat over een iets jonge kabelboom. de kleuren kloppen niet helemaal met die van mij. leverde bv bij aansluiten achteuitrijlichten ook ff ''geworstel'' op'.
zou volgens plaatje wit/blauw moeten zijn. is bij mij zwart/rood.
overigens op die site wordt nog wa genoemd, zal ff zoeken
Ben inmiddels een heel eind gevorderd met de 7a, hij is APK gekeurd en in 1 x erdoor!!! Da's mooi, heel mooi.
Ook heb ik het hitteschild weten te bemachtigen [uit GB], dus dat ook opgelost.
Maar er zijn nog wat euveltjes waar ik niet helemaal uitkom. Ik merk dat de fan wel heeeeeel snel en vaak aanslaat en ook een lange naloop heeft.
Ook doet de temp. meter van koelvloeistof op dashboard het niet ... kan met elkaar samenhangen of niet ???
Is natuurlijk knap verveelnd zo met testen, want door het niet aangeven van de temperatuur kom ik niet veel verder.
Hopelijk weten meer ''gevorderden'' raad ???!!!!