Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Zwaar schakelen bij lage toeren, goed schakelen bij hoge toeren?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    38
    Posts
    282
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Smile Zwaar schakelen bij lage toeren, goed schakelen bij hoge toeren?

    Ik heb mij een beetje verdiept in schakelen, en versleten versnellingsbakken enzo. Maar mijn "probleem" kan ik niet goed thuis brengen.

    Als ik langzaam rijdt, en vroeg opschakel, gaat van 1 naar 2 ontzettend stroef. Terwijl als ik iets verder doortrek in de toeren hij als een mes
    door de boter van 1 naar 2 vliegt. Dit kunnen niet de synchro's zijn lijkt me.

    Waar zou dit mee te maken kunnen hebben, versnellingsbak olie is al ververst en dat wat eruit kwam was ook mooi helder.

    Zou het ophangrubber/steun kunnen zijn? Waardoor de bak een beetje hangt ofzo? Of de schakelstangen naar de bak? Wat kan ik daar aan zien als ze niet goed zijn? Mijn werkplaatshandboek zegt hier helaas niks over.
    Laatst gewijzigd door skabla; 03-07-11 om 14:46.

  2. #2

    Standaard Re: Zwaar schakelen bij lage toeren, goed schakelen bij hoge toeren?

    Misschien toch de meshringen?

    Als je blok laag in toeren is zakt ie ook aardig snel naar benee, tot onder het punt waar je 2 wil oppakken? Als je ringen gaar zijn krijgt ie nu moeite.
    Als je hoger in toeren rijdt zal het blok langer erover doen om in toeren te zakken, het schakelen zal soepeler gaan omdat je m in de 2 trekt in ongeveer zijn juiste toerental.

    je bak kan niet hangen, die zit retevast aan je blok. schakelspul kan je makkelijk even navoelen als je eronder ligt, maar omdat het maar een kort systeem is met weinig kwetsbare gewrichten zou ik er niet vanuit gaan dat dat het is.

    een 3M bak met hoeveel kilometer?? die ringen liggen er gewoon uit, hebben al die bakken!


  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    38
    Posts
    282
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Zwaar schakelen bij lage toeren, goed schakelen bij hoge toeren?

    Geen idee wat voor bak? 3M? Nou lekker dan.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: Zwaar schakelen bij lage toeren, goed schakelen bij hoge toeren?

    Bij mij gaat het opschakelen ok, maar terug van D3 naar D1 dan hoor ik de bak echt te keer gaan.
    Het is net of hij los lijkt te zitten. Hetzelfde geluid hoor ik als m in z'n achteruit zet, m.n. bij het nemen van tegelijkertijd een bocht naar achteren.

    Past dit in het verhaal van de meshringen?

  5. #5

    Standaard Re: Zwaar schakelen bij lage toeren, goed schakelen bij hoge toeren?

    Vervang je toplager in de krukas maar , lijkt er op da je priseas mee blijft draaien.
    AUDI 100 2,3 CS QUATTRO 1986
    GMC SIERRA SLE 3500 Pickup Dually
    Chevrolet Silverado 3500 Dually


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •