Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Toerenteller Audi 80 TDi kaduuk.

  1. #1

    Standaard Toerenteller Audi 80 TDi kaduuk.

    Probleempje:

    Eergisteren deed de toerenteller van mijn '92er 80 Avant TDi het nog prima, maar sinds gisteren blijft hij onderin liggen. Hij doet helemaal niets meer.

    Ik hoopte dat het iets simpels als een zekering zou zijn, maar daarover staat niets in het boekje of op het deksel van de zekeringsbox.

    Iemand nog een idee om verder te kunnen troubleshooten?
    I'd give an arm to be ambidextrous!

  2. #2
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.444
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Als ik me niet vergis loopt het hele instrumentarium over één 15A zekering.
    Als die het zou zijn is je hele teller handeltje dood.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.843
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Ik vermoed dat je last hebt van het bekende jaren '80/'90 Audiprobleem: slechte soldeerverbindingen in het instrumentenpaneel. De enige optie is doorsolderen, is al vaker besproken op het forum. Met de zoekfunctie kun je advies vinden over uitbouwen en solderen.

    Succes!

    PS 'percussive maintenance', een beuk bovenop het dashboard wil ook nog wel eens (tijdelijk) helpen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4

    Standaard

    Haha, percussive maintenance. ROFL!
    Ik zal het morgen eens proberen. En anders inderdaad de tellerwinkel er even uithalen en misschien even in de Avant van Gerben proberen. Dan weet ik in ieder geval ongeveer waar ik het moet zoeken. Ik zal ook eens kijken wat er komt kijken bij het doorsolderen van de boel...
    I'd give an arm to be ambidextrous!

  5. #5

    Standaard

    Ik heb eventueel nog een losse tdi toerenteller liggen. Zou ik ooit inbouwen in mijn wagen maar die is inmiddels verkocht. Laat maar horen als Tom's truckje niet werkt.

    Richard.
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns


  6. #6

    Standaard

    Thanks for the offer, maar hij doet het ineens weer!
    Ik heb eerst de percussive maintenance methode van Tom geprobeerd, maar dat werkte niet. Maar toen ik van de week naar huis reed, viel me ineens weer op dat ie het weer doet.

    Ik vind het wel prima zo. Ik mis hem toch niet echt als ie het niet doet. Mocht het vaker voorkomen dan duik ik wel een avond met een soldeerboutje in de tellerbak...
    I'd give an arm to be ambidextrous!

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2005
    Posts
    61
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Sorry,ben een leek op technisch gebied,maar ik dacht dat een toerenteller enkel werkte op een benzinemodel?
    Of kan ik zonder probleem een toerenteller van een benzine audi in mijn tdi steken?

  8. Ad
  9. #8
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.843
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Nee, dat kan niet. Klaasklapschaats heeft hierover al eens geschreven.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  10. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door drdre
    Sorry,ben een leek op technisch gebied,maar ik dacht dat een toerenteller enkel werkte op een benzinemodel?
    Of kan ik zonder probleem een toerenteller van een benzine audi in mijn tdi steken?
    Ik heb de TDI teller overigens nog steeds liggen. Zoals zo(te)veel onderdelen moet echt eens een marktplaats/e-bay middagje plannen om al die meuk te verkopen.

    Je kunt mijn topic opzoeken en dan lezen hoever ik was voor ik mijn wagen verkocht. Weet je meteen wat je wel en niet moet doen voor de ombouw.
    Ben er nog steeds van overtuigd dat in een 80 b4 TD een toerenteller te bouwen moet zijn. Je moet er alleen wel rustig de tijd voor nemen, iets wat ik ook wel had gedaan als ik m niet verkocht had.

    Als je een TDI hebt past deze zo, het is namelijk een TDI toerenteller van een 80b4. Wil er voor een forummer wel een leuk prijsje van maken, op e-bay/marktplaats wil ik er eigks wel een 80 euro weer voor hebben. Ik heb m nooit gebruikt en heb er ook een vermogen voor betaald. Meen iets van 90 euri staat nog wel in mijn topic.


    Richard.
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

  11. #10

    Standaard

    Ik heb hetzelfde probleem met mijn Audi. De toerenteller werkt niet meer. Ik mis hem toch echt wel, ook al gebruik ik het nooit. Het is gewoon handig...

    Maar goed, 'percussive maintenance' heb ik al paar keer niet al te hard geprobeerd. Werkte niet. Daarna heb ik heel de tellerunit eruit gehaald om te kijken naar de printplaat. Leek ook nog goed, alhoewel hier en daar een krasje. Maar alle verbindingen werken gewoon, want ik heb ze doorgemeten.

    Ook de zekeringen zijn het niet, wie kan me helpen?
    S6

  12. #11

    Standaard

    Nog mensen nieuwe ideeën? Ik heb hetzelfde probleem dat de toerenteller ermee opgehouden is...

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •