Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: De bekende blauwe wolk

  1. #1

    Standaard De bekende blauwe wolk

    Uiteraard heeft ook mijn Audi last van lekkende klepsteel-rubbers (heeft nu 240k gelopen)
    Ik zie dit toch wel veel bij de B3's met de 1.8 motor.
    Nu weet ik ook de remedie wel,maar zie er erg tegenop om die dingen te gaan vervangen,is er nog een andere oplosing??,b.v. in de vorm van een toevoeging aan de olie,en dan bedoel ik geen TSL of wijns of wat voor andere bende dan ook.
    Waarschijnlijk zijn die rubbertjes gewoon verkoold of verhard,maar ik vraag ut toch maar ff.
    Weet iemand of het kwaad kan als je er mee door blijft rijden,het is "nog"maar een halve liter olie per 1200 Km,terwijl in het boekje staat dat 1 liter op 1500Km normaal is,vind alleen die blauwe rook maar niks als ik in de file staat normalewijs valt het niet zo op omdat ik een automaat hebt en er dan tijdens het schakelen er bijna geen gas terug gegeven wordt.


    Ray.
    It's just me,myself,and my Ford

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Ja, dat probleem had ik ook met mijn vorige auto. Iets dikkere olie (20W50) hielp wel iets, maar uiteindelijk kom je niet onder een revisie uit. Als je namelijk wat pech hebt, is het met het vervangen van de klepsteelrubbers niet gebeurd... dan hebben de kleppen zoveel speling in de klepgeleiders dat die laatste ook vervangen moeten worden. Als je dat niet doet, zijn de klepsteelrubbers namelijk binnen de kortste keren weer versleten.

    Tom

  3. #3

    Standaard

    Dat is duidelijk

    Ray.
    It's just me,myself,and my Ford

  4. #4

    Standaard

    En klepgeleiders betekent de cylinderkop eraf , en dan ben je vertokken .
    Maar waar het eindigd ....

    Moest je het doen koop dan aljeblief die geleidingsbusjes niet bij audi .
    Op de aftermarket heb je er 4 of 5 voor de prijs van 1 origineel .

    Ik heb er zo'n 10 gekocht , en had nog genoeg geld over om de ruimer
    erbij te kopen .

    Pat

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •