Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 30

Onderwerp: [Update] Flinke lekstroom, maar niet te vinden

  1. #1

    Standaard [Update] Flinke lekstroom, maar niet te vinden

    [Update]
    Ik heb vandaag verder gezocht en kwam erachter dat de lekstroom verdween als ik de opgeschroefde stekker bij de accu pluspool loshaal. Opzich nog erg weinig informatie, want de auto start dan ook niet meer. Foto:

    foto 2.jpg

    Na de tip van iemand in deze post, ook het handschoenen kastje onder het stuur losgehaald en wat dingen losgetrokken. De zwarte stekker rechtsonder is de verbruiker. Ik heb geen idee waarvoor dit circuit is. Weet iemand dit? De auto start nu wel, maar slaat daarna gelijk af. Als ik de auto start met deze stekker erin, 5 seconden wacht en daarna de stekker eruit haal terwijl de auto loopt, dan blijft de motor wel draaien. Schakelen tussen LPG en benzine geeft dezelfde resultaten.

    foto.jpg


    Hallo,

    Ik heb een Audi 80 B4 en sinds kort is de accu 's ochtends volledig leeg. Vanochtend een nieuwe accu erin laten zetten, maar de ANWB constateerde een lekstroom ook na de nieuwe accu erin zat.

    Vanavond ben ik eens gaan meten met een Ampere meter en die geeft 3.8 aan. Als ik de binnenverlichting erbij inschakel dan loopt het op tot ongeveer 5 (of iets minder geloof ik). Ik heb stuk voor stuk alle zekeringen eruit getrokken maar de lekstroom blijft.

    Waar kan ik nu in vredesnaam verder zoeken om erachter te komen waar de stroom wegloopt?

    Nu voor de veiligheid maar de accupool eraf en morgen voor het starten er weer op

    Help!
    Laatst gewijzigd door Webpoacher; 14-10-11 om 16:44. Reden: Nieuwe informatie

  2. #2
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard Re: Flinke lekstroom, maar niet te vinden

    zit er een alarm in ?
    Audi A2 1.4 aua

  3. #3

    Standaard Re: Flinke lekstroom, maar niet te vinden

    Hoi,

    Ik heb geen alarm installatie. Wel een LPG installatie. Kan ik hier misschien nog wat aan meten?

    De ANWB man gaf nog als suggestie dat de trekhaak doos vaak kortsluiting maakt, maar die had ik dan wel moeten vinden tijdens het zekeringen trekken lijkt me toch?

    Mvg,
    Daniel

  4. #4
    A4FSI
    Guest

    Standaard Re: Flinke lekstroom, maar niet te vinden

    Voor je allerlei zaken gaat vervangen en moeilijke doormetingen gaat doen, zou ik eerst de accu laten testen. Wellicht is de accu gewoon kaduuk en na vervanging ervan zal de lekstroom binnen de norm (< 0.05 A) vallen. Meestal geeft een kapotte accu een lekstroom of anders een radio-installatie en achteraf ingebouwde onderdelen.

  5. #5
    RubenUrS4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    31
    Posts
    1.224
    Kudos
    30
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Flinke lekstroom, maar niet te vinden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yuxel Bekijk Berichten
    Voor je allerlei zaken gaat vervangen en moeilijke doormetingen gaat doen, zou ik eerst de accu laten testen. Wellicht is de accu gewoon kaduuk en na vervanging ervan zal de lekstroom binnen de norm (< 0.05 A) vallen. Meestal geeft een kapotte accu een lekstroom of anders een radio-installatie en achteraf ingebouwde onderdelen.
    Hij heeft toch nieuwe accu?

    ontopic
    Controleer inderdaad je trekhaak stekkerdoos en anders als je een aftermarket radio hebt kan het ook hierin zitten
    Huidig:
    Ex:
    Audi 100 S4 (UrS4) 2.2 20V Turbo quattro 265pk 1993 - Audi Coupe 2.6e AUT 150pk 1995 - Audi 80 2.0E 90pk 1995 - Audi Cabriolet 2.3E 136pk 1993


  6. #6
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Flinke lekstroom, maar niet te vinden

    Als je alle zekeringen er uit getrokken hebt, en je hebt nog lekstroom, dan zou ik ook nog eens wat relais gaan trekken.
    Blijft de lekstroom, dan kan het zijn dat ze bij de hoofdvoedingskabel/zekeringkast spanning voor de bekabeling van de trekhaak hebben afgetapt en verderop/elders zweefzekeringen hebben gebruikt.
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.

  7. #7
    A4FSI
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ruben Audi80 Bekijk Berichten
    Hij heeft toch nieuwe accu?

    ontopic
    Controleer inderdaad je trekhaak stekkerdoos en anders als je een aftermarket radio hebt kan het ook hierin zitten
    Er over heen gelezen. Sorry.


    Sent from my iPhone 4 using Tapatalk

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    47
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Flinke lekstroom, maar niet te vinden

    Dynamo inwendig sluiting? ff de + kabel van je dynamo loshalen en nog eens meten

  10. #9

    Standaard Re: Flinke lekstroom, maar niet te vinden

    Bedankt voor de reacties.

    Waar vind ik de relais, als ik die ook wil testen?

    Eh, en de plus van de dynamo, kan ik daar makkelijk bij?

  11. #10
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Flinke lekstroom, maar niet te vinden

    relais vind je in de zekeringenkast en onder het stuur, daarvoor moet je het paneel (handschoenenopbergvak) verwijderen.
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.

  12. #11

    Standaard Re: Flinke lekstroom, maar niet te vinden

    [Update]
    Ik heb vandaag verder gezocht en kwam erachter dat de lekstroom verdween als ik de opgeschroefde stekker bij de accu pluspool loshaal. Opzich nog erg weinig informatie, want de auto start dan ook niet meer. Foto:

    foto 2.jpg

    Na de tip van iemand in deze post, ook het handschoenen kastje onder het stuur losgehaald en wat dingen losgetrokken. De zwarte stekker rechtsonder is de verbruiker. Ik heb geen idee waarvoor dit circuit is. Weet iemand dit? De auto start nu wel, maar slaat daarna gelijk af. Als ik de auto start met deze stekker erin, 5 seconden wacht en daarna de stekker eruit haal terwijl de auto loopt, dan blijft de motor wel draaien. Schakelen tussen LPG en benzine geeft dezelfde resultaten.

    foto.jpg

  13. #12
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Flinke lekstroom, maar niet te vinden

    Tja, dan moet je het weer verder 'uitrafelen'.

    Multimeter op stroom zeten, en dan alle contacten van de stekker doormeten (stroom meetje altijd door circuit te onderbreken en de meter 'ertussen' te zetten). Dan heb je iig een kleurcode, adhv schema kunnen we het circuit dan wel vinden.
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.

  14. #13

    Standaard Re: Flinke lekstroom, maar niet te vinden

    Er is 1 hemels blauwe draad waarover de stroom loopt. Hoe kan ik nu in het schema erachter komen waarvoor deze draad gebruikt wordt? Er zijn volgens mij wel meer blauwe draden te vinden. Hoe weet ik nu waarvoor deze precies is?

  15. #14
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Flinke lekstroom, maar niet te vinden

    is de draad echt alleen maar blauw?

    dat is de draad naar het dashboard om te vertellen dat de alternator niet laad. Zit dus gekoppeld aan het accu lampje en minicheck. Komt van de alternator af (spannings regelaar).

    zie http://www.s2central.net/S2_Schematics/B/B71.PDF, zwarte connector is T10

    Misschien maakt het lampje kortsluiting oid? Of is de minicheck of spanningsregelaar kapot. Dus even dash los halen.
    Laatst gewijzigd door theeuwke; 21-10-11 om 11:25.
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.

  16. #15

    Standaard Re: Flinke lekstroom, maar niet te vinden

    He bedankt, dat klinkt ergens naar! Ja de draad is echt alleen maar blauw.

    Kun je misschien kort uitleggen wat de 'minicheck' is?
    En als ik mn dashboard loshaal, moet ik dan het accu-check lampje loshalen?

  17. #16

    Standaard Re: Flinke lekstroom, maar niet te vinden

    Ik zie trouwens als ik de auto op contact zet dat alleen een lampje met een sleutel erbij gaat branden en kort daarna een oliekannetje. Verder gaan er geen andere lampjes branden. Heeft dat te maken met die minicheck?

  18. #17
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Flinke lekstroom, maar niet te vinden

    minicheck is dat vierkantje in het midden aan de bovenkant:



    Als de optie autocheck hebt, heb je daar natuurlijk die:



    ik zou eerst alleen het dash uitbouwen en dan kijken of je lekstroom weg is, dan pas verder 'uitrafelen'. Als het acculampje niet gaan branden bij het maken van het contact is waarschijnlijk dat lampje nu ergens aan het kortsluiten of iets dergelijks.
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.

  19. #18

    Standaard Re: [Update] Flinke lekstroom, maar niet te vinden

    Nog een nieuwe vinding; als de auto uit staat, gaat er 4 Ampere en 12 Volt naar de blauwe draad op de dynamo! Als ik deze loshaal, is de lekstroom verdwenen. Volgens mij is dit de D+ aansluiting. De accu laadt wel op tijdens het rijden.

    Dus ik vraag me nu af:
    - Is de dynamo stuk en *vraagt* deze zelf de stroom
    - Is er iets anders stuk en wordt deze stroom 'erheen gestuurd'.

    Mvg,
    Daniel

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    90
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: [Update] Flinke lekstroom, maar niet te vinden

    Hallo Daniel,

    Exakt hetzelfde probleem is er bij onze Audi 80, Bj 1992. Op het schema is te zien dat die blauwe draad 9,
    geen spanning staat als het contactslot UIT is en dat bij IN, de accuspanning er op staat. Dit komt overeen met wat men mij vertelde in de VW-Audi garage, "Waarschijnlijk blijft het schakelaar contact hangen." Zelf moet ik nog opzoek naar de blauwe draad bij het contactslot.


    Vr. groet,
    Wim




    Voor AUDI 80 - 1992 Voor Schema en alternatieve oplossing Stroomlekkage AUDI 80 1992


    Laatst gewijzigd door Wim Maasse; 29-02-12 om 10:37. Reden: schema plaatsen lukt niet, vandaar bookmark

  21. #20

    Standaard Re: [Update] Flinke lekstroom, maar niet te vinden

    Hoi Wim,

    Ik heb net de garage gebeld en ze bevestigen dat inderdaad het contactblokje blijft 'hangen' waardoor de lekstroom ontstaat. Deze was bij mij als eens vervangen, maar is nu dus blijkbaar de oorzaak voor de lekstroom. Nu nog eens uitzoeken of de vorige keer mijn dynamo voor nop is vervangen.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •