Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Diverse electronica vraagjes

  1. #1

    Standaard Diverse electronica vraagjes

    Hello!
    Ik heb een paar vraagjes over mijn Audi 80 b4 V6:
    Is het mogelijk om in het instrumentenpaneel een buitentemperatuurmeter te plaatsen? Climate control heeft een vorstbeveiliging, dus mijn conclusie hieruit is dat er een sensor aanwezig is? Ook zit er in het instrumentenpaneel een stekker met 5 polen die vooralsnog nergens naartoe gaat.
    Dan nog een vraag betreffende de achterklepbekabeling: het alarm wordt niet meer geactiveerd en de bagageruimteverlichting blijft branden (heb ik uiteraard afgekoppeld) Wat kan dit zijn? Ik heb al gehoord dat er een microschakelaar in het slot zit die verslijt, of een breuk in de bekabeling, of zelfs het complete slot... Heeft iemand ervaring in deze? Alvast bedankt!
    Een tevreden Audi rijder (hoe kan het ook anders)

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.845
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Ah, zit de schakelaar in het slot... ik heb me laatst al de :twisted: gezocht bij de auto van een vriend, bij hem gaat de verlichting juist niet meer aan.
    Brekende kabel in de kofferdeksel is inderdaad een bekend probleem. Wat die buitentemperatuurmeter betreft: volgens mij hebben alleen auto's met airco en een tripcomputer die, maar dat weet ik niet zeker.

    Tom

  3. #3

    Standaard

    Wij hebben climat control in de A6 en daar zit idd een buitentemperatuur in het dashboard met vorstbeveiliging. Geen idee waar de sensor zit, maar hij lijkt aardig accuraat.

    Christien

  4. #4

    Standaard

    Krijg nou t**te,

    Hier nog één die zich helemaal suf heeft gezocht naar de schakelaar van de bagageruimte-verlichting. Bij mij doet die lamp het al heel lang niet meer (behalve wanneer je hem handmatig aanzet) en ik dacht uiteindelijk maar dat dit euvel ook te wijten was aan de alombekende breuk in de 7-aderige kabel in de achterklep...

    Weet iemand of dit schakelaartje in het slot apart te vervangen is of moet er een ander slot in...?

  5. #5

    Standaard

    In het slot zitten 2 microcontacten. Als ik mij niet vergis is er 1 voor de Centrale vergrendeling, en 1 voor de binnenverlichting. (correct me if i'm wrong.)
    Op zich zou je deze contacten kunnen vervangen, maar de dealer levert dat spul niet los.
    Je zult dus op de sloop moeten kijken voor een ander slot, en een uurtje de tijd nemen om alle veertjes, palletjes en andere ongein om te zetten.
    Ik heb het 2 keer gedaan, en het is te doen.
    Je kunt natuurlijk ook een nieuw slot halen bij de dealer.
    Met een nieuw slot moet je ook, want je moet de pennetjes overzetten die bij je sleutel horen. (Of je moet een 2e sleutel aan je sleutelbos willen hebben...

    Die kabel zal ik hier ook nog onder handen moeten nemen, want de achtermistlamp doet iets te driftig zijn werk...

    Een buitentemperatuurmeter is niet voorbehouden aan luxere types, want de 80 2.3 van ons heeft ook zo'n ding. Waar de sensor zit: geen idee....
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009


  6. #6

    Standaard

    Bij mij zittie ergens voor bij de motor, denk ik. Als ik de wagen warm heb gereden en ik sta ergens windstil( misschien een bepaalde windrichting?) dan loopt de temp op de meter op. Ik weet niet of dat bij jullie ook is?
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  7. #7

    Standaard

    Meestal zit de sensor van de buitentemperatuurmeter bij een auto op een dusdanige plek, dat ie niet kan worden beinvloed door al te direkte invloeden uit de naaste omgeveving zoals de motorwarmte en de direkte rijwind.
    Ik gok dat de locatie van de sensor ergens aan de binnenzijde van de voorbumper is...
    " Let's not meet by accident! "

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Hoe kan het dan dattie bij mij afentoe oploopt? Zou dat dan idd met een bepaalde windrichting te maken hebben?
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  10. #9

    Standaard

    Zelfde probleem bij kofferbak-verlichting,Ik heb um maar gewoon op de algemeene verlichting doorgeschakeld(Dimlicht aan = kofferbakverlichting aan.
    Zal van de zomer (als het wat warmer is) ff een nieuw draadje trekken,hij schakelt n.l. de massa op een klein schakelaartje naast het slot.

    Ray.
    It's just me,myself,and my Ford

  11. #10

    Standaard

    iedere airco en climate control hebben een vorstbeveilinging deze zit achter de verdamper onder het dachboard.En schakelt de ac uit bij Plus/minus 6 gr als hij dat niet doet bevriest hij en komt er geen lucht meer binnen.In het slot zitten twee schakelaars een voor het alarm indien aanwezig en een voor de verlichting in de kofferbak.Deze zijn los te verkrijgen bij de audi dealer.Als er een buitentemp op zit zit de voeler recht of links achter het rooster in de voorbumper afhankelijk van het type auto.De losse stekker achter de teller klok is geen temp op aan te sluiten.

  12. #11

    Standaard

    Oeps, mijn fout.. Ik doelde op de schakelaartjes die zitten in het slot (Daar waar je de sleutel in steekt) Maar dit zijn dus schakelaartje die voor de cv zijn.
    De verlichting wordt idd geschakeld via een schakelaartje die op het slot (de daadwerkelijke vergrendelaar) zit.
    Dit schakelaartje is idd los te verkrijgen en kost nog geen 20 eurie..
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •