Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: revisatie 1.9E motor

  1. #1

    Standaard revisatie 1.9E motor

    Ik moet zeggen dat als ik geweten had dat het zo veel werk was,
    Dan had ik waarschijnlijk een andere audi gekocht.

    Ik heb mijn audi voor € 225,- gekocht en het heeft in het totaal 2 weken en een bult geld gekost.
    Maar daar draaide hij weer zoals een audi hoort te klinken.
    Om verlieft op te worden.

    Maar een 1.9E motor is slecht aan te komen.
    Weet iemand waarom er maar zo weinig van dat type zijn gemaakt en waarom ze zo schaars zijn???????
    Ik ben de gelukkige eigenaar van een Audi 80 1.9E bouwjaar 1987 (met een net gereviseerde motor).
    Tevens ben ik gek op caraudio en styling van de auto zolang het maar normaal blijft.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Fijne motor, die 1.9E! Volgens mij vonden ze bij Audi het verschil in inhoud tussen de 1.8 en de 1.9 te klein, daarom hebben ze voor de 2.0 gekozen. Volgens mij is de 1.9 (SD-motorcode, nietwaar?)
    feller en soepeler dan de 2.0 3A-motor.

    Tom

  3. #3

    Standaard

    Het is inderdaad die motorcode,
    Het is een goed motortje met redelijk wat pk's
    1.9E, 83kw, 113pk
    Teller is opnieuw bij de audi-dealer afgestelt en hem al tot de 190 getrapt.
    Had nog gas over,
    Ik ga eerdaags naar Oberhaussen kan ik hem meteen uit testen.
    Ik ben de gelukkige eigenaar van een Audi 80 1.9E bouwjaar 1987 (met een net gereviseerde motor).
    Tevens ben ik gek op caraudio en styling van de auto zolang het maar normaal blijft.

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Ik weet niet hoe het met de 1.9E zit (zou ik eens moeten opzoeken) maar mijn 2.0E 83 kW heeft een top van 196 km/u volgens de fabriek.
    Hebben we een keer geprobeerd in Duitsland maar volgens de GPS kwam-ie daar met vier man aan boord en een hoop troep in de kofferbak in ieder geval niet in de buurt... wel volgens de teller, die ging richting 215.

    Tom

  5. #5

    Standaard 1.9E

    Het vreemde is ook bij die auto dat ik heb net zo als het amerikaanse model lampjes op de zijkant van de bumpers,
    En de teller loopt door tot de 260 km normaal is dat tot de 220 en hij heeft er een 70 liter tank in liggen in plaats van een 60 liter
    Ik ben de gelukkige eigenaar van een Audi 80 1.9E bouwjaar 1987 (met een net gereviseerde motor).
    Tevens ben ik gek op caraudio en styling van de auto zolang het maar normaal blijft.


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Amerikaanse modellen hadden geen sidemarkers in de bumpers; die zaten in het achterlicht (haal je richtingaanwijzer er maar eens uit, daaronder zit een voorgeboord gat in het plaatstaal) en de richtingaanwijzers voor brandden altijd permanent met een lamp met twee gloeidraden, eentje voor de richtingaanwijzers).
    Da's dus iets wat een vorige eigenaar heeft gedaan. Een Amerikaan is ook te herkennen aan iets verder uitstekende bumpers en bredere achterlichten met ruimte voor een kleine kentekenplaat.

    Ik heb ook een 70 liter-tank (nou ja, 68...) en volgens mij hebben alle type 89s dat.

    Die teller weet ik niet, zal eens in mijn eigen auto kijken. Die van mijn 90 quattro gaat wel tot 260 en die is probleemloos in een 80 te monteren.

    Tom

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •