Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
Resultaten 61 tot 73 van de 73

Onderwerp: Kachel wordt niet warm

  1. #61
    Frans Pan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    67
    Posts
    329
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Kachel wordt niet warm

    Ik heb voor de tweede keer een B3 en de eerste ging hier om weg.
    Nu doe ik iets anders; mijn kachel is goed. Ik ga hem deze winter niet zo heet zetten. Voorzichtig doen. Een logische gedachte is dat wanneer het schuimrubber op de klep niet loei heet wordt ik hem bespaar. Ik weet het niet, het is maar een gedachte, maar wanneer iets flink heet wordt, gaat het eerder kapot.
    Audi 80 1.8 1991

  2. #62

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Kachel wordt niet warm

    Daar zit zeker wat in, maar mijn ervaring is ook dat je de kachel maar nauwelijks hoeft aan te zetten om al flink wat warmte te krijgen.

  3. #63
    DeVries's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2017
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Kachel wordt niet warm

    ik heb nog een vraag over het verwijderen van het ventilatorhuis. Ik het vanuit de motorruimte de boel los gehaald en de klemmetjes voor zover ik kan zien losgehaald. Hij schijnt echter ergens te blijven hangen, ergens aan de kant van de 'firewall'. Ik kan hier onmogelijk bij. Hoe hebben jullie dit gedaan?

    En ik snap niet helemaal waarom de hele middenconsole en voetenkanaal weg moet om er bij te kunnen. Het lijkt me dat het ventilatorhuis voldoende is om bij de klep te kunnen komen.

  4. #64
    Frans Pan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    67
    Posts
    329
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Kachel wordt niet warm

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Paudio Bekijk Berichten
    Daar zit zeker wat in, maar mijn ervaring is ook dat je de kachel maar nauwelijks hoeft aan te zetten om al flink wat warmte te krijgen.
    De mijne dus ook.
    Audi 80 1.8 1991

  5. #65
    Grifke94's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2015
    Leeftijd
    29
    Posts
    299
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Kachel wordt niet warm

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeVries Bekijk Berichten
    ik heb nog een vraag over het verwijderen van het ventilatorhuis. Ik het vanuit de motorruimte de boel los gehaald en de klemmetjes voor zover ik kan zien losgehaald. Hij schijnt echter ergens te blijven hangen, ergens aan de kant van de 'firewall'. Ik kan hier onmogelijk bij. Hoe hebben jullie dit gedaan?

    En ik snap niet helemaal waarom de hele middenconsole en voetenkanaal weg moet om er bij te kunnen. Het lijkt me dat het ventilatorhuis voldoende is om bij de klep te kunnen komen.
    Dat hele ventilatorhuis zit dus volledig ingebouwd in je dashboard en daarom moet dat eruit. Er zitten ook meerdere kleppen in om te bekleden; een stuk of 3 als ik me niet vergis. Onder de parafaanplaat aan de bestuurderszijde zit de inlaat van de ventilator. Hier zit een bakje overheen die zit vastgeklemd op het huis. De klem losmaken en nog een paar bouten daar rondomheen losmaken en het hele huis zit los.


  6. #66
    DeVries's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2017
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard

    hmm oke dan zal ik er nog een keer naar kijken. bedankt.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RvdG94 Bekijk Berichten
    Dat hele ventilatorhuis zit dus volledig ingebouwd in je dashboard en daarom moet dat eruit. Er zitten ook meerdere kleppen in om te bekleden; een stuk of 3 als ik me niet vergis. Onder de parafaanplaat aan de bestuurderszijde zit de inlaat van de ventilator. Hier zit een bakje overheen die zit vastgeklemd op het huis. De klem losmaken en nog een paar bouten daar rondomheen losmaken en het hele huis zit los.
    Ik neem aan dat je niet de bestuurderszijde maar passagierszijde bedoeld. Ik heb de inlaat e.d allemaal losgehaald, de klemmetjes (drie stuks) die het ventilatorhuis met de rest verbinden ook. Er zit ook beweging in het ventilatorhuis maar niet voldoende om deze er af te trekken. Wat doe ik fout? Ik zie de volgende stap niet. Ik heb de auteur van het how-to document gemaild maar het mailadres klopt niet. Moet het hele motormanagement er ook uit? dit lijkt niet in de weg te zitten namelijk.
    Laatst gewijzigd door tom; 24-03-20 om 19:57.

  7. #67
    Typ89's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Posts
    359
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Kachel wordt niet warm

    Wat wil je los hebben? Alleen het stuk waar de motor in zit, of de complete kachelunit?

  8. Ad
  9. #68
    DeVries's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2017
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Kachel wordt niet warm

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Typ89 Bekijk Berichten
    Wat wil je los hebben? Alleen het stuk waar de motor in zit, of de complete kachelunit?
    Ik wil graag bij mijn kachelklep komen om deze te repareren. hiervoor hoeft de hele kachelunit er niet uit, slechts een gedeelte (het gedeelte aan de passagierskant waar de kachelventilator ook zit). Dit gedeelte zit vastgeklemt op de rest van de kachelunit. Dat is wat ik los wil hebben (en wat het how-to document ook uitlegt).
    Laatst gewijzigd door DeVries; 27-11-17 om 11:37.

  10. #69
    Typ89's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Posts
    359
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Kachel wordt niet warm

    Dat deel zit rondom vast aan het kachelhuis, met een aantal metalen clips. Verder niet.
    Misschien dat de kabelboom haakt.

  11. #70
    DeVries's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2017
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Kachel wordt niet warm

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Typ89 Bekijk Berichten
    Dat deel zit rondom vast aan het kachelhuis, met een aantal metalen clips. Verder niet.
    Misschien dat de kabelboom haakt.
    oke dus toch wat ik dacht. Het motormanagement zit achter het kachelhuis maar zit er niet aan vast neem ik aan? en ik hoop niet dat er nog een metalen clipje aan de achterkant van het kachelhuis zit tegen de firewall aan. daar kun je namelijk onmogelijk bij.

  12. #71
    Typ89's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Posts
    359
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Kachel wordt niet warm

    Dat clipje zit er waarschijnlijk wel. De ECU zit met een houder vast aan het ventilatiekanaal, maar gaat er simpel uit.
    Let wel dat de warm-koud klep een wat aparte vorm heeft, en je er op deze manier waarschijnlijk niet helemaal goed bij kan.
    Of het een reparatie voor langere termijn wordt is dus de vraag.

  13. #72
    DeVries's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2017
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Kachel wordt niet warm

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Typ89 Bekijk Berichten
    Dat clipje zit er waarschijnlijk wel. De ECU zit met een houder vast aan het ventilatiekanaal, maar gaat er simpel uit.
    Let wel dat de warm-koud klep een wat aparte vorm heeft, en je er op deze manier waarschijnlijk niet helemaal goed bij kan.
    Of het een reparatie voor langere termijn wordt is dus de vraag.
    Inmiddels is het gelukt, met een beetje hulp van een audi garage. Afplakken was inderdaad erg lastig, maar het is gelukt. Heb weer een heerlijke warme kachel

  14. #73

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2020
    Leeftijd
    74
    Posts
    32
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: Kachel wordt niet warm

    Ik had hetzelfde probleem maar liep ook vast op de clipjes van het kachelhuis. Toen 3 x slikken en net als jij de kast open gezaagd. Perfect idee!! Kan niet anders zeggen en raad iedereen om het ook zo te doen. Ik heb eerst mijn halve dashboard gesloopt voordat ik tot inzicht kwam. Dus nogmaals: doe mij niet na maar ga direct zagen. (Met een los blad ijzerzaag)
    Bedankt Audi80audi, top
    Hans

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •