Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 73

Onderwerp: Kachel wordt niet warm

  1. #1
    MCD's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    36
    Posts
    45
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Kachel wordt niet warm

    Goeeedemmiddag!

    Ik zal mezelf eerst even voorstellen: Nikk, heb een audi 80, 1.8S Leuk bakkie, rijdt heerlijk.
    Ik heb deze deze wagen vorig jaar gekocht en nu al na mijn zin teveel aangedaan!
    In maart begon het 1e probleem... Mijn kachel radiateur was lek. Wat een pret was dat zeg.
    Deze laten vervangen, via via natuurlijk want de garage's bij mij in buurt zijn dol op euro's.

    Toen kwam de APK, deze viel gelukkig mee.
    Na de zomer overleefd te hebben zonder enige problemen, kwam ik erachter dat mijn thermostaat stuk was.
    Dus, vervangen... Gelijk met me pomp. Was er toch in de buurt.
    Maar nu het kouder begon te worden vond ik dat mijn kachel niet de warmte gaf die ik krijg in andere auto's.
    Na veel snoepen en speuren hier op het forum heb ik alles gedaan wat er langs kwam.
    Ontlucht, kachel radiateur door gespoten met een tuinslang, thermostaat & pomp waren al gedaan...

    Nog bleef het redelijk fris. Wel warmpjes, maar fris.

    Nadat ik een berichtje las over me kleppen in mijn kachel huis ben ik gaan sleutelen.
    En jawel! Me kleppen zijn kaal!
    12112011009.jpg <-- Van m'n ventilator huis. Die pak ik ook meteen aan.

    12112011006.jpg <-- Van m'n lucht begeleider. Via radiateur of gewoon gelijk me auto in.

    Nu is er een pakje afzuigkap filters onderweg. Dus ik ga kijken of ik daarmee het resultaat kan behalen die ik wil.

    Andere ideeën zijn natuurlijk welkom...

    Gr. Nikk
    Audi 80 1.8 S - 1990 - Niet meer onder ons. | Audi A3 1.8 T - 1998 - Verkocht | Audi A6, 2.4 V6 - 2000 - Niet meer onder ons. | Audi A4 2.5 TDI Quatro - 2004 - 17' LM Velgen - Niet meer onder ons - Audi A4 Avant 2.0 TDI - 2008 Huidige scheurmonster.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard re: Kachel wordt niet warm

    Ben wel benieuwd of het gelukt is met de afzuigkap filters! Trouwens, hoe kom je bij die kleppen? Moet het hele dashboard eruit?

  3. #3
    MCD's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    36
    Posts
    45
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Kachel wordt niet warm

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gps Bekijk Berichten
    Ben wel benieuwd of het gelukt is met de afzuigkap filters! Trouwens, hoe kom je bij die kleppen? Moet het hele dashboard eruit?
    Nee... Je dash kan aardig blijven zitten. Dat scheelt alweer. Ik heb vorig jaar mijn kachel radiateur vervangen en toen de kleppen gemist, maar dat was wel een *** klusje.
    De afzuigkap filters werken bij mij wel. Al was dit een rot klus om goed voor elkaar te krijgen. Anders werken je kleppen niet meer zoals het hoort (Halve slagen)
    Wat ik bij een vriend gedaan heb, gewoon de kleppen schoonmaken en dan daarna afplakken met de vertrouwde duct-tape.
    Zo zorg je ervoor dat de gaten dicht zijn en de lucht dus de kans op stroomt die jij graag wilt. Stukje minden puzzelen en een goed resultaat.

    Wat er los moet: VEUL! Maar je geen rare kabels enzo. Als je wilt weten hoe, let me know!
    Maar ik ff een reportage voor je. :P
    Audi 80 1.8 S - 1990 - Niet meer onder ons. | Audi A3 1.8 T - 1998 - Verkocht | Audi A6, 2.4 V6 - 2000 - Niet meer onder ons. | Audi A4 2.5 TDI Quatro - 2004 - 17' LM Velgen - Niet meer onder ons - Audi A4 Avant 2.0 TDI - 2008 Huidige scheurmonster.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Kachel wordt niet warm

    Ik heb een paar jaar geleden ook zelf de kachel radiateur vervangen. Ik heb toen een klep gezien met drie grote gaten waarvan de inhoud van die gaten aardig verteerd was en ik meen me te herinneren dat ik de rest ook verwijderd heb. Na het vervangen van die radiateur heeft de kachel nooit meer echt warmte afgegeven terwijl de 2 kachelslangen beide gloeiend heet zijn en de temperatuur meter keurig 90 graden aangeeft. Dus het zal wel met die klep te maken hebben. Graag zou ik van je vernemen hoe ik te werk moet gaan.

  5. #5
    djavo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Kachel wordt niet warm

    ik heb het zelfde aan de hand de binnen kachel word niet warm , als ik de blazer uit zet en ik w8 ff en zet hem dan aan dan blaast hij heel even warme lucht en word direct weer koud de slangen naar de binnen kachel onder de motor kap worden wel warm dus dat kan aan die klep liggen ?


  6. #6
    djavo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Kachel wordt niet warm

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MCD Bekijk Berichten
    Nee... Je dash kan aardig blijven zitten. Dat scheelt alweer. Ik heb vorig jaar mijn kachel radiateur vervangen en toen de kleppen gemist, maar dat was wel een *** klusje.
    De afzuigkap filters werken bij mij wel. Al was dit een rot klus om goed voor elkaar te krijgen. Anders werken je kleppen niet meer zoals het hoort (Halve slagen)
    Wat ik bij een vriend gedaan heb, gewoon de kleppen schoonmaken en dan daarna afplakken met de vertrouwde duct-tape.
    Zo zorg je ervoor dat de gaten dicht zijn en de lucht dus de kans op stroomt die jij graag wilt. Stukje minden puzzelen en een goed resultaat.

    Wat er los moet: VEUL! Maar je geen rare kabels enzo. Als je wilt weten hoe, let me know!
    Maar ik ff een reportage voor je. :P
    ja dat raportje lijkt me wel handig greetz djavo

  7. #7
    MCD's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    36
    Posts
    45
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Kachel wordt niet warm

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door djavo Bekijk Berichten
    ik heb het zelfde aan de hand de binnen kachel word niet warm , als ik de blazer uit zet en ik w8 ff en zet hem dan aan dan blaast hij heel even warme lucht en word direct weer koud de slangen naar de binnen kachel onder de motor kap worden wel warm dus dat kan aan die klep liggen ?
    Het kan ja! Als alle 2 de slangen warm worden ( In en uit ) dan is het waarschijnlijk je klep. Daar zit schuim omheen om te warmte om te leiden naar je kachel radiateur. Dit is eigen heel simpel op te lossen. Kost alleen ff tijd en moeite. Maximaal 15 euro! Dus ook nog goedkoop! Stuur ff je mail in een privé berichtje, mail ik je de handleiding even.
    Audi 80 1.8 S - 1990 - Niet meer onder ons. | Audi A3 1.8 T - 1998 - Verkocht | Audi A6, 2.4 V6 - 2000 - Niet meer onder ons. | Audi A4 2.5 TDI Quatro - 2004 - 17' LM Velgen - Niet meer onder ons - Audi A4 Avant 2.0 TDI - 2008 Huidige scheurmonster.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Kachel wordt niet warm

    Dankzij de beschrijving van Nikk heb ik de klus geklaard en weer een prima werkende kachel.
    Alleen komt de temp. meter niet verder dan net voorbij het streepje wat voor de 90° staat.
    Vroeger stond hij altijd precies op 90°.
    Onlangs al 2x de thermostaat vervangen van verschillende merken maar dit gaf maar ietsje verbetering.
    Bovenste radiateurslang wordt al warm als de meter net uit de hoek komt.
    Laat ik de motor stationair draaien dan komt hij wel op 90° en ietsje hoger en dan gaat de fan draaien.
    Maar als ik ga rijden zakt hij weer terug tot bij dat streepje wat voor de 90° staat.

  10. #9

    Standaard Re: Kachel wordt niet warm

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door djavo Bekijk Berichten
    ja dat raportje lijkt me wel handig greetz djavo
    heb je voor mij ook een beschrijving ik kan die van mij niet op koud zetten

  11. #10
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Kachel wordt niet warm

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MCD Bekijk Berichten
    Stuur ff je mail in een privé berichtje, mail ik je de handleiding even.
    Dat is niet de bedoeling van een forum, om de oplossing alleen per PB te delen. Plaat het even op het forum zodat iedereen er kennis van kan nemen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  12. #11
    MCD's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    36
    Posts
    45
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Kachel wordt niet warm

    Voor iedereen die ook last heeft van het feit dat je alles vervangen en gemaakt hebt, maar je kachel blijft koude lucht blazen:
    http://www.mediafire.com/?wk126dqn7vzid76
    Dit is een handleiding naar het repareren van je kachel kleppen!

    Als er vragen zijn kunnen jullie altijd even contact opnemen!
    Voor Tom: Sorry hé!
    Laatst gewijzigd door MCD; 07-03-12 om 15:47.
    Audi 80 1.8 S - 1990 - Niet meer onder ons. | Audi A3 1.8 T - 1998 - Verkocht | Audi A6, 2.4 V6 - 2000 - Niet meer onder ons. | Audi A4 2.5 TDI Quatro - 2004 - 17' LM Velgen - Niet meer onder ons - Audi A4 Avant 2.0 TDI - 2008 Huidige scheurmonster.

  13. #12

    Standaard Re: Kachel wordt niet warm

    Hallo Ik heet Bart,

    en heb een audi 80 cabrio automaat met airco en drie klokken bij de asbak (dit los krijgen was al een listig werkje), met bovenstaande vandaag begonnen, maar nadat we alles los hadden kregen we het kachelhuis onderkant er niet uit,
    in het kachelhuis zit schuin de radiator. Zag wel dat de vermelde computer bij mij ook achter het kachelhuis zit maar eronder zit een soort van houtenplaat met gaatjes
    maar kreeg de onderkant aan de voorkant wel los ( ventilator eruit gehaald) maar kreeg de zaak niet los. Achter het kachelhuis vloede ik een soort van kit zitten maar krijg geen beweging in het kachelhuis.

    Wat zie ik over het hoofd. we zijn vandaag 5 uur aan het sleutelen geweest. Maar hoe nu verder?

    Groetjes,
    Bart
    Laatst gewijzigd door tom; 18-12-12 om 17:14.

  14. #13
    MCD's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    36
    Posts
    45
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Kachel wordt niet warm

    Heey Bart,

    als het goed is zit de boel ook vast met 4 klipjes. Dit kunnen er minder zijn.
    Als de boel gekit zit, hebben ze al een keer geklust aan je kachel. Dan zou je dit voorzichtig los moeten wrikken.
    Als je genoeg ruimte hebt, moet alles los kunnen komen. Er zal niet veel ruimte zijn. Maar een beetje ruimte is al genoeg.

    Ik weet niet waar je woont, desnoods kan ik zaterdag ofzo eventjes komen kijken.

    Gr.
    Nikk.

    Ps. handleiding ook gevonden?
    Audi 80 1.8 S - 1990 - Niet meer onder ons. | Audi A3 1.8 T - 1998 - Verkocht | Audi A6, 2.4 V6 - 2000 - Niet meer onder ons. | Audi A4 2.5 TDI Quatro - 2004 - 17' LM Velgen - Niet meer onder ons - Audi A4 Avant 2.0 TDI - 2008 Huidige scheurmonster.

  15. #14

    Standaard Re: Kachel wordt niet warm

    Hoi Nikk

    Ja bovenstaande handleiding gevonden, en ja de clips aan de voorkant gingen eraf ook twee die achter bij de ventilator zitten, heb zelfs de ventilator verwijderd maar het lijkt als ik achter het huis voel met mijn vingers dat er kit zit, krijg de kant van waar de ventilator zit wel los maar bij de tunnel niet geen beweging in te krijgen. Verder zit bij mij ook de computer onder achter het kachelhuis. Maakt het nog uit dat mijn auto met airco is uitgevoerd?

    Heb nu weer alles gemonteerd en ben van plan om nogmaals een poging te wagen maar dan niet in een dag! Zou fijn zijn als je zou kunnen komen kijken.

    Moet even overleggen wanneer mijn vrouw de auto twee dagen kan missen zodat ik het kan plannen en jij ook even tijd hebt.

    Overigens woon ik in Laag Soeren.

    Ik hoor graag van je,

    Alvast bedankt,
    Gr.
    Bart
    Laatst gewijzigd door bartaudi80; 18-12-12 om 22:52.

  16. #15

    Standaard Re: Kachel wordt niet warm

    Hallo,

    Geldt het aanbod nog om te komen kijken als ik de kachel ge demonteren?

    Gr,
    Bart

  17. #16
    MCD's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    36
    Posts
    45
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Kachel wordt niet warm

    Heey Bart,

    Ja tuurlijk! Alleen ik moet even wachten tot mijn auto klaar is.
    Die staat bij de dokter ivm een turbo probleempje.

    Zodra die klaar is kan ik jou kant opkomen en kunnen we samen het probleem oplossen.

    Gooi maar wat datums op!

    Gr. NIkk
    Audi 80 1.8 S - 1990 - Niet meer onder ons. | Audi A3 1.8 T - 1998 - Verkocht | Audi A6, 2.4 V6 - 2000 - Niet meer onder ons. | Audi A4 2.5 TDI Quatro - 2004 - 17' LM Velgen - Niet meer onder ons - Audi A4 Avant 2.0 TDI - 2008 Huidige scheurmonster.

  18. #17

    Standaard Re: Kachel wordt niet warm

    Hoi Nikk,

    Voor mij maakt het niet uit ik kan eigenlijk altijd dus laat jij maar weten wanneer jij kan, in de auto wordt nu niet gereden. volgende week ben ik weg maar daarna maakt het niet uit.

    Gr,
    Bart

  19. #18
    MCD's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    36
    Posts
    45
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Kachel wordt niet warm

    Heey Bart,

    Nou, dan komt het wel goed.
    Ik hoor vanmiddag wanneer mijn auto klaar kan zijn, eerlijk mis ik hem wel. Hahahaha.
    Dan doen we het na je weekje weg.

    Je hoort/leest van me! Gr. Nikk
    Audi 80 1.8 S - 1990 - Niet meer onder ons. | Audi A3 1.8 T - 1998 - Verkocht | Audi A6, 2.4 V6 - 2000 - Niet meer onder ons. | Audi A4 2.5 TDI Quatro - 2004 - 17' LM Velgen - Niet meer onder ons - Audi A4 Avant 2.0 TDI - 2008 Huidige scheurmonster.

  20. #19
    MCD's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    36
    Posts
    45
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Kachel wordt niet warm

    Ha die Bart!

    Ik heb eindelijk mijn auto terug. (Heeft 3 weken geduurd!)
    Maar hij rijdt weer als een zonnetje.

    Wanneer zullen we eens naar de 80 kijken?

    Let me know.
    Gr. Nikk
    Audi 80 1.8 S - 1990 - Niet meer onder ons. | Audi A3 1.8 T - 1998 - Verkocht | Audi A6, 2.4 V6 - 2000 - Niet meer onder ons. | Audi A4 2.5 TDI Quatro - 2004 - 17' LM Velgen - Niet meer onder ons - Audi A4 Avant 2.0 TDI - 2008 Huidige scheurmonster.

  21. #20

    Standaard Re: Kachel wordt niet warm

    Hoi Nikk,

    Dat is zeker lang zal dan ook wel niet goedkoop zijn geweest? kan je doordeweeks of alleen in het weekend? Het lampje van de airco en circuleren doet het niet meer, wordt nu het weer zou koud is niet in gereden, echt K. Nog een andere vraag hoe zit de computer vast die achter het ventilatiehuis zit? is die geschroefd of kan je die eruit schuiven.

    Is het ook handig om de bijrijders stoel eruit te halen?

    Ik hoor het wel,

    Groetjes,
    Bart

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •