Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 69

Onderwerp: constante zware ratel (net een diesel) 2.0 ABT 80 avant - Filmpje geplaatst

  1. #41

    Standaard Re: constante zware ratel (net een diesel) 2.3 NG 80 avant - Filmpje volgt

    Er kan ook ergens een slang of klemkoppeling kapot zijn ergens van je koelsysteem... Of de retourflens achter op je cillinderkop (scheurt ook vaak)
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  2. #42

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: constante zware ratel (net een diesel) 2.3 NG 80 avant - Filmpje volgt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franx Bekijk Berichten
    Er kan ook ergens een slang of klemkoppeling kapot zijn ergens van je koelsysteem... Of de retourflens achter op je cillinderkop (scheurt ook vaak)
    Franx moet je dat nou doen dadelijk komt die erachter dat hij inplaats van die kunstofe wat er waarschijnlijk nu op zit een allu erop kan zetten?

    Was het volgende wat we voor hem in petto zouden hebben ik weet het als het klopt dankzij iemand wat ik even niet noem.

    Shifu niks voor ongoed ik weet het pas sinds een 3 kwartier er schijnen al van deze auto s verkocht te zijn geworden dat ze dachten, ik vul het maar niet in je hebt het ja gelezen.

    Er zit waarschijnlijk achter op het blok een kunstoffe verloop wat makkelijk scheurt en je merkt het dan bijna niet dat hij lekt het druppeld dan op de uitlaat en verbrand dan meteen, dat kan ook stuk zijn bij je oma s auto.
    Laatst gewijzigd door johnny666; 05-02-12 om 00:06.

  3. #43
    Shifu's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Leeftijd
    35
    Posts
    576
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: constante zware ratel (net een diesel) 2.3 NG 80 avant - Filmpje volgt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franx Bekijk Berichten
    Er kan ook ergens een slang of klemkoppeling kapot zijn ergens van je koelsysteem... Of de retourflens achter op je cillinderkop (scheurt ook vaak)
    Nou, De slangen heb ik al een keer preventief vervangen toen er 1 een lek sprong, vervang ze dan meestal allemaal en die had ik toevallig ook al gecheckt ;-) die waren allemaal nog intact. Retourflens heb ik nog niet echt aan gedacht om heel eerlijk te zijn

    Wat ik wel zeker weet is dat er zowiso 2 van de 3 vorstpluggen uitliggen, de 3e weet ik niet zeker omdat ik die niet heb gezien, maar vermoeidelijk ligt die ook eruit
    Laatst gewijzigd door Shifu; 05-02-12 om 00:16.
    It's not what you do it's how you do it, It's not what you got, it's how you use it!

  4. #44

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Posts
    99
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: constante zware ratel (net een diesel) 2.3 NG 80 avant - Filmpje volgt

    hallo ik zou toch kijken of de distrubutieriem op tijd staat . dan de v snaar er aflaten motor laten lopen en kijken af hij dan stil is .ook de compressie meten dan weet je hoe het met de kleppen staat.zelf ook al eens met een abt motor dit grapje gehad zat ook water in .in plaats van koelvloeistof motor ook bevoren warm laten lopen en ja hoor hij lekte boven de startmotor dus ik dacht een vriesstop.maar het bleek een schuur van 15 cm lang door de motor te lopen.blok had maar 25000km gelopen jammer moest er een ander in.dus je begrijpt wel dat dit wel een een duur grapje kan worden .duurder dan 15 euro aan koelvloeistof .succes er mee.

    gr henk

  5. #45

    Standaard Re: constante zware ratel (net een diesel) 2.3 NG 80 avant - Filmpje volgt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnny666 Bekijk Berichten
    Franx moet je dat nou doen dadelijk komt die erachter dat hij inplaats van die kunstofe wat er waarschijnlijk nu op zit een allu erop kan zetten?
    Was het volgende wat we voor hem in petto zouden hebben ik weet het als het klopt dankzij iemand wat ik even niet noem.
    Shifu niks voor ongoed ik weet het pas sinds een 3 kwartier er schijnen al van deze auto s verkocht te zijn geworden dat ze dachten, ik vul het maar niet in je hebt het ja gelezen.
    Er zit waarschijnlijk achter op het blok een kunstoffe verloop wat makkelijk scheurt en je merkt het dan bijna niet dat hij lekt het druppeld dan op de uitlaat en verbrand dan meteen, dat kan ook stuk zijn bij je oma s auto.
    ik kan er geen touw aan vastknopen.. sorry
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/


  6. #46

    Standaard Re: constante zware ratel (net een diesel) 2.3 NG 80 avant - Filmpje volgt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franx Bekijk Berichten
    ik kan er geen touw aan vastknopen.. sorry
    Ik was al bang dat het aan mij lag
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

  7. #47

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: constante zware ratel (net een diesel) 2.3 NG 80 avant - Filmpje volgt

    De persoon wat er wat aan hebben moet heeft het toch begrepen dat is voor mij genoeg.

  8. Ad
  9. #48
    a4drieliter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2008
    Leeftijd
    63
    Posts
    5.688
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: constante zware ratel (net een diesel) 2.3 NG 80 avant - Filmpje volgt

    Johnny, je lijkt het Orakel van Delphi wel; je praat in raadselen.
    Dus....

  10. #49

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: constante zware ratel (net een diesel) 2.3 NG 80 avant - Filmpje volgt

    Heren wat is de bedoeling, op de persoon spelen of wat is er.

    Hier is het toch de bedoeling dat we mekaar helpen of niet, loopt bijna twee pagina s vol over een vijf cillinder terwijl het een vier is.
    Na dit gebeuren hoor ik nog verschillende dingen, over wat er ook mis kan zijn hier in huis.
    Omdat het bij mij niet eindigd hier in een topic dat ik erover verder discuseer als ik kennnise zie, die zeggen mij dat bij deze auto s er een kunstof flens achter op de blok zit. Die makkelijk scheuren kan.
    En ongemerkt lekken kan, verder ga ik er niet over in.
    Wel lachwekkend bij mij ook want eerst stond er geen filmpie bij, dacht ik toen ook meteen aan distriburie versprongen trouwens.
    Toen ik het filmpie zag wist ik eigenlijk meteen dat de distributie niet versprongen kon zijn omdat bij deze blokken de pomp apart hangt.
    Wat is dan nou het raadsel vraag ik U.

  11. #50

    Standaard Re: constante zware ratel (net een diesel) 2.3 NG 80 avant - Filmpje volgt

    Niks op de man of wat, je typt een bericht en ik kon niet volgen wat je zegt of bedoelt te willen zeggen, that's all...

    Wat je hierboven zegt volg ik bv goed.... Ik denk namelijk ook aan een (fiks) opgebouwde lekkage en dat er (hopelijk) met het blok weinig aan de hand is
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  12. #51
    Shifu's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Leeftijd
    35
    Posts
    576
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: constante zware ratel (net een diesel) 2.3 NG 80 avant - Filmpje volgt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franx Bekijk Berichten
    Niks op de man of wat, je typt een bericht en ik kon niet volgen wat je zegt of bedoelt te willen zeggen, that's all...

    Wat je hierboven zegt volg ik bv goed.... Ik denk namelijk ook aan een (fiks) opgebouwde lekkage en dat er (hopelijk) met het blok weinig aan de hand is
    Laten we het erop hopen jongens, ik weet dat het bericht in het begin erg verwarrend was, maar dat krijg je als startende techneut die en zo goed mogelijke uitleg wilt geven naar zijn inschatting

    Tot nu toe zijn al jullie tips over de lekkages hulpvol geweest, de distributie sluit ik even uit, en zoek het nu meer in de richtingen van de lekkages, het motorblok start weer wat beter nu het minder koud is. Ik denk dat dat pure pech was van 2 situaties tegelijk...

    Even terugkomend op de Flens, hij lijkt niet te lekken, heb hem er nog niet afgehaald maar denk wel dat het een kunstof flens is gezien de kleur.

    afpersen zou de beste en snelste optie zijn, maar die materialen heb ik niet dus moet ik het doen met de kennis en kunde van mezelf en andere

    Ik ben al een stuk verder met het probleem dan toen we begonnen, en zodra ik de winterpluggen terug gedicht heb kan ik beter achterhalen waar het lek zit, er zijn nu gewoon teveel openingen in dat ding

    Jullie hulp wordt door mij zoals altijd erg gewaardeerd, hier leer ik tenslotte ook van! Ben al blij dat jullie het geduld op willen brengen mocht ik iets tegenkomen waar ik absoluut geen kaas van kan maken dan hoor je me snel genoeg, ook ik wil het probleem oplossen en met jullie hulp gaat dat een stuk beter!
    Laatst gewijzigd door Shifu; 06-02-12 om 11:34.
    It's not what you do it's how you do it, It's not what you got, it's how you use it!

  13. #52

    Standaard Re: constante zware ratel (net een diesel) 2.3 NG 80 avant - Filmpje volgt

    Sja.... dat op druk zetten/persen komt lang niet alles mee uit de bus. Mijn 80 is tweemaal toe afgeperst.. Geen druppeltje!!! Behalve als ik gewoon wat kilometers rijd en 'm wegzet. Dan drupt ie zichtbaar na en per week gaat er gewoon een dikke liter doorheen qua koelvloeistof (Raarrrrrr!)
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  14. #53
    Shifu's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Leeftijd
    35
    Posts
    576
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: constante zware ratel (net een diesel) 2.3 NG 80 avant - Filmpje volgt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franx Bekijk Berichten
    Sja.... dat op druk zetten/persen komt lang niet alles mee uit de bus. Mijn 80 is tweemaal toe afgeperst.. Geen druppeltje!!! Behalve als ik gewoon wat kilometers rijd en 'm wegzet. Dan drupt ie zichtbaar na en per week gaat er gewoon een dikke liter doorheen qua koelvloeistof (Raarrrrrr!)

    Stel, even puur hypothetisch, ik heb de vorstpluggen gedicht.
    De slangen zijn OK, de flens lekt niet, binnenin blijft alles droog dus de kachelradiator is ook goed.
    Waar zou de motor onderaan nog meer kunnen lekken? Ik vermoed dat het lek ergens onderin zit, maar kan me buiten de waterpomp niet echt iets anders voorstellen waar nog water kan lopen.

    De 2 verdachten die ik nog kan noemen in dat geval zijn de waterpomppakking en de radiator, zie ik nog iets anders over het hoofd?
    It's not what you do it's how you do it, It's not what you got, it's how you use it!

  15. #54
    a4drieliter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2008
    Leeftijd
    63
    Posts
    5.688
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: constante zware ratel (net een diesel) 2.3 NG 80 avant - Filmpje volgt

    Sorry Johnny, is niet op de man gespeeld.
    Ik snap ook wel dat je iemand probeert te helpen.
    Dus....

  16. #55

    Standaard Re: constante zware ratel (net een diesel) 2.3 NG 80 avant - Filmpje volgt

    Je hebt nog een slang vanaf het expansievat naar de onderkant van de radiateur
    Je hebt nog een slang / leiding vanaf de waterpomp naar de achterkant van het blok/kachel
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

  17. #56

    Standaard Re: constante zware ratel (net een diesel) 2.3 NG 80 avant - Filmpje volgt

    evt. ook expansievat zelf? Verder zijn alle slangen + klemkoppelingen verdacht indien je de staat ervan niet zeker weet.
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  18. #57
    Shifu's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Leeftijd
    35
    Posts
    576
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: constante zware ratel (net een diesel) 2.3 NG 80 avant - Filmpje volgt

    Expansievat zelf had ik ook al verdacht, maar die is kurkdroog, net als de grote en kleine slangen die ervanaf lopen.

    De slang die vanaf de achterkant van het blok de kachel inloopt is ook goed, en de retourslang ook...
    we zoeken nog even verder! het is simpelweg teveel water wat eronderuit komt, dat is niet van een klein gaatje of n dun scheurtje.
    It's not what you do it's how you do it, It's not what you got, it's how you use it!

  19. #58

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: constante zware ratel (net een diesel) 2.3 NG 80 avant - Filmpje volgt

    Op welke plaats percies loopt het eronderuit dan?

    voorzijde achterzijde zijkanten etc.

  20. #59
    Shifu's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Leeftijd
    35
    Posts
    576
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: constante zware ratel (net een diesel) 2.3 NG 80 avant - Filmpje volgt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnny666 Bekijk Berichten
    Op welke plaats percies loopt het eronderuit dan?

    voorzijde achterzijde zijkanten etc.
    Zo ongeveer in het midden halverwege het motorblok, maar ik heb de beschermplaat nog niet weg kunnen halen dus dat kan overal vandaan komen. enkel de hoeveelheid is nogal wat, ik denk dat hij in een kwartier - 20 minuten bijna 1,5 liter kwijt is op dit moment.
    It's not what you do it's how you do it, It's not what you got, it's how you use it!

  21. #60

    Standaard Re: constante zware ratel (net een diesel) 2.3 NG 80 avant - Filmpje volgt

    "zoveel" moet je toch met een gebroken vinger en lasbril op aan kunnen wijzen?
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •