Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: 1.6 TD houdt in vanaf 80 a 90 km/u

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2011
    Leeftijd
    55
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard 1.6 TD houdt in vanaf 80 a 90 km/u

    Afgelopen dagen liep de auto zeer slecht en had de auto een metaal achtig geluid, dat bleek voor de 2de keer de water pomp te zijn.
    Nu maar een nieuwe geplaatst want een gebruikte is natuurlijk ook gavouw weer een 20 jaar oud.
    Dat de auto inhoud dacht ik dat het te maken had met de brandstof filter, dus die eerst maar vervangen.
    Het inhouden is er nog steeds.
    Nu loopt er een slang van het luchtfilter/turbo naar een kunstof gedeelte op het kleppendeksel, dat kunstof gedeelte is met een rubberen afsluiting gemonteerd op het kleppendeksel.
    Nu blijkt die ruber ingescheurd te zijn, kan het daardoor komen dat die boven de 80 slecht loopt?
    Even voor de duidelijkheid het is een blok uit een golf 2 bj. 1991 1.6 TD.

    Alvast bedankt voor het mee denken.

    http://db.tt/9pWOAKyc
    Laatst gewijzigd door Jan1968; 07-04-12 om 23:42. Reden: afbeelding toegevoegd
    Audi 80 b2 1981 2 deurs.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2011
    Leeftijd
    55
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard

    Wat ik nog vergeten ben te vertellen is dat ik ook de gloeibougies vervangen heb.

    Niemand die weet waar ik het moet zoeken, als ik bij de motor gas geef dan hoor ik de turbo fluiten. Dus dan ga ik ervan uit dat die werkt.
    Bij lagere snelheden en beneden de 80 a 100 km per uur dan rijd die prima.
    Verder had ik een stekkertje vergeten aan de sluiten, degene die op het einde van de bovenste ratiator slang aan de blokzijde zit, maar ook dit was niet de oorzaak.
    Wel heb ik olie gezien bij de turbo maar na het schoonmaken niet weer gezien, ik had meer olie knoeierij vanwege het rubbertje die niet meer afsloot.
    Het rubbertje heb ik vervangen maar heeft niet geholpen.

    Verstuurd van mijn HTC Desire HD A9191 met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door Jan1968; 10-04-12 om 17:30.
    Audi 80 b2 1981 2 deurs.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2011
    Leeftijd
    55
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 1.6 TD houdt in vanaf 80 a 90 km/u

    Probleem opgelost, brandstoffilter en luchtfileter vervangen maar nog niet goed.
    Advies gekregen om toch bij de banjobout te kijken en eventueel door te blazen.
    Na dat gedaan te hebben loopt die weer goed, de banjobout zat vol met troep.
    Door dat die mu meer kracht heeft slipt de koppeling maar hoop dat ik met rustig optrekken het nog een laatste jaartje volhoud.

    Jurie, bedankt voor je advies...
    Audi 80 b2 1981 2 deurs.

  4. #4
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard Re: 1.6 TD houdt in vanaf 80 a 90 km/u

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan1968 Bekijk Berichten
    Probleem opgelost, brandstoffilter en luchtfileter vervangen maar nog niet goed.
    Advies gekregen om toch bij de banjobout te kijken en eventueel door te blazen.
    Na dat gedaan te hebben loopt die weer goed, de banjobout zat vol met troep.
    Door dat die mu meer kracht heeft slipt de koppeling maar hoop dat ik met rustig optrekken het nog een laatste jaartje volhoud.

    Jurie, bedankt voor je advies...
    Ga je hem volgend jaar weg doen dan? Koppeling kost nie zoveel hoor...

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2011
    Leeftijd
    55
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 1.6 TD houdt in vanaf 80 a 90 km/u

    Ja ik denk dat die de volgende keuring lang niet door komt.
    Er is teveel verrot, ik ben met de aankoop goed verneukt want het was netjes dicht gesmeerd.
    Het is een goede les geweest en de volgende auto laat ik eerst door een kenner goed na kijken.
    Er zit nu nog een jaar keuring op en die hoop ik nog vol te houden.
    De motor loopt nu lekker maar de auto erom heen is in slechte staat.
    Audi 80 b2 1981 2 deurs.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •