Resultaten 1 tot 15 van de 15

Onderwerp: 80 Avant gekocht, paar vragen

  1. #1
    Arjan1974's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Leeftijd
    49
    Posts
    54
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard 80 Avant gekocht, paar vragen

    Beste mensen,

    ik heb zaterdag een mooie 1995 80 Avant 2.0 66 kW gekocht. Ben er heel blij mee. Ik zal me binnenkort voorstellen en een foto plaatsen. Maar first things first, er moet een nieuwe APK komen en een paar dingen gerepareerd worden. Daar heb ik wat vragen over.

    1. De ashoes aan de wielzijde linksvoor is gescheurd. Ik heb op dit forum al een beetje gelezen wat daar bij komt kijken. Welk revisiesetje kan ik het beste kopen? Op internet kwam ik Febi-Bilstein tegen, is dat wat? Want origneel VAG zou stug zijn en snel weer scheuren? En er lijken setjes voor met ABS en zonder ABS te zijn en ik heb geen ABS denk ik?

    2. Dan is er koelwaterverlies bij wat naar ik denk de temperatuursensor is, een onderdeel dat op het kleppendeksel is aangesloten, en waar een dikke en iets minder dikke koelwaterslang op is aangesloten. Bovenop zitten er dan ook twee stekkers op aangesloten. Op de bijgaande foto is het onderdeel goed te zien precies in het midden van de foto. Hoe heet dit onderdeel precies en waar kan ik het bestellen cq wat kost het?

    Voor een (snelle) beantwoording van mijn vragen ben ik jullie dankbaar!

    Met vriendelijke groet Arjan
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 80 Avant gekocht, paar vragen

    Elke behoorlijke homokineethoes uit de aftermarket voldoet eigenlijk, ik koop altijd merkspul vanwege de langere levensduur.

    Gaat het om de flens waarin de sensors zitten, de sensors of een van de pakkingen waar de lekkage zit? Een lekkende sensor zou ik meteen vervangen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    Arjan1974's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Leeftijd
    49
    Posts
    54
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 80 Avant gekocht, paar vragen

    Tom dank voor je reactie. Ik zou zelf zeggen, dat het de sensorbehuizing is, een kunststof behuizing waar idd een flens aanzit. Meest logische is denk ik deze hele behuizing vernieuwen. Als ik dit onderdeel wil kopen waar moet ik dan om vragen?

    Groet Arjan

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 80 Avant gekocht, paar vragen

    Strikt genomen niet correct, maar het hele onderdeel wordt vaak flens genoemd. Anders kun je gewoon vragen naar de houder voor de koelwatersensors op de kop, voor een ABT-motor.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5
    Shifu's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Leeftijd
    35
    Posts
    576
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: 80 Avant gekocht, paar vragen

    Ik heb zelf momenteel een Avant als sloper staan, die kampte in zijn vorige leven met hetzelfde probleem.
    Dit was echter niet de sensorbehuizing die lekte maar de afdichtingsringen van de sensors zelf. Is toen 1 nieuwe sensor ingegaan, en onder de sensor met het blauwe kopje is een nieuwe ring gezet. bijde zijn als geheel te koop voor volgens mij iet svan 12-20 euro je kan de sensorstekker eens loshalen en kijken of daar vocht zit. als dat zo is lekken ze vermoedelijk bij de afdichtingsringen

    overigens heb ik de sloper nog staan. ook een 2.0 uit hetzelfde jaar in donkergroen. Mocht je nog iets zoeken laat eht maar weten, hij staat er de komende week / 2 weken nog.
    Laatst gewijzigd door Shifu; 11-05-12 om 09:37.
    It's not what you do it's how you do it, It's not what you got, it's how you use it!


  6. #6
    Arjan1974's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Leeftijd
    49
    Posts
    54
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 80 Avant gekocht, paar vragen

    Dank voor je reactie Shifu,

    ik ben vandaag bij de werkplaats geweest. Er bleek geen koelwaterlekkage, maar wel wat olielekkage langs de cylinderkop. Niet ernstig volgens de monteur.
    Zijn de schokbrekers van je sloper nog ok? Bij mij is er één lek, rechtsvoor. Ik kreeg het advies om beide voor te vervangen door dempers van goede kwaliteit (Koni).

    Mocht je nog goede schokbrekers in die sloper hebben dan heb ik misschien wel interesse. Zo niet, kun je me adviseren welke dempers het beste zijn en wat die ongeveer kosten?

    Alvast dank,

    groet Arjan

  7. #7
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 80 Avant gekocht, paar vragen

    Ik zou geen gebruikte schokdempers gaan monteren, en van een B3 op een B4 past niet zondermeer.
    Laatst gewijzigd door tom; 11-05-12 om 14:15.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2004
    Posts
    399
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 80 Avant gekocht, paar vragen

    Vorige maand heb ik zelf vóór Bilstein B6 gemonteerd. Ze bevallen erg goed. Eind van de maand volgen de achterschokbrekers (ook B6).
    Als alles eronder zit, plaats ik e.e.a. wel met foto's op het forum.

  10. #9
    Shifu's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Leeftijd
    35
    Posts
    576
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: 80 Avant gekocht, paar vragen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Ik zou geen gebruikte schokdempers gaan monteren, en van een B3 op een B4 past niet zondermeer.
    Tom, de sloper is in dit geval een B4 avant ;-)

    Maar ik ben het met tom eens, schokbrekers kan je beter nieuw monteren, gezien de klus om het te plaatsen wil je dat niet al te vaak doen in het leven van de auto Bildstein komt over het algemeen goed uit de bus, maar er zijn nog zat andere merken leverbaar, wellicht de automaterialenzaak bij jullie in de buurt die kan aangeven welke merken hun leveren tegen welke prijzen?
    It's not what you do it's how you do it, It's not what you got, it's how you use it!

  11. #10
    Arjan1974's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Leeftijd
    49
    Posts
    54
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 80 Avant gekocht, paar vragen

    Inmiddels besloten dat er Koni''s inkomen. Ik heb nog een andere vraag, het mistachterlicht doet het niet. Ik kan eerstens nergens vinden waar het lampje zit, dat weet een van jullie vast zo aan te wijzen.

    Ik las in een post van Tom dat dit aan een kabelbreuk van de kabelboom door de achterklep kan liggen...dat zou niet best zijn, ik weet dat het een zwak punt van de 80 avant is. Kan je in zo''n geval een nieuwe draad erlangs trekken?

    Maar goed, eerst zal ik natuurlijk het lampje controleren...

    Alvast bedankt voor de reacties, groet Arjan

  12. #11
    Shifu's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Leeftijd
    35
    Posts
    576
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: 80 Avant gekocht, paar vragen

    Het Mistachterlicht zit volgens mij in je rechter middenreflector in de achterklep. Kan het mishebben! De schakelaar aan de voorkant gaat wel branden als je die indrukt? (moet een geel driehoekje oplichten) als dat niet het geval is is wellicht de zekering gesprongen.

    een kabelbreuk kan bij de avant wel het geval zijn, maar volgens mij is het een veel voorkomend punt voor de sedan. De kabelbreuk is met een beetje soldeerwerk en een set krimpkousjes wel redelijk simpel te herstellen
    It's not what you do it's how you do it, It's not what you got, it's how you use it!

  13. #12
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 80 Avant gekocht, paar vragen

    Een kabelbreuk is doorgaans makkelijk op te sporen want goed zichtbaar. Je kunt ook de boel een beetje lostrekken en afknippen, een nieuw stuk draad ertussen solderen en goed isoleren.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  14. #13
    Arjan1974's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Leeftijd
    49
    Posts
    54
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 80 Avant gekocht, paar vragen

    Het was de zekering. Probleem opgelost.

  15. #14

    Standaard Re: 80 Avant gekocht, paar vragen

    Heb je Koni verlagings schokdempers gekocht met kortere veren ?
    Origineel horen er Billstein schokdempers onder dacht ik.
    Op zoek naar een Audi

  16. #15
    Arnout's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.431
    Kudos
    35
    Auto
    Audi RS2
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arjan1974 Bekijk Berichten
    Het was de zekering. Probleem opgelost.
    Vraag is dan: waarom ging die zekering door? Het kan heel goed een draadbreuk zijn. Doe de klep eens open en dicht en check de zekering nog eens, met lampen aan liefst.
    Als je de kabel repareert zorg er dan voor dat de lassen niet in het stuk komen te zitten dat beweegt. Let ook op de rubber 'slang' waar de kabels in zitten: deze weer goed in het gat doen, anders lekt het naar binnen. Bij mijn avant was dat zo (reparatie vorige eigenaar) en de accu staat daar recht onder...
    1991 Audi 80 1.6, 1994 Audi Avant RS2
    Leasert: nu: 2018 Hyundai Ionic Electric; ex: 2013 Chevrolet Volt LTZ, 2009 Audi A3 SB 1.4T

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •