Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 22

Onderwerp: Audi 80 B3, radio inbouwen (schema nodig)

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2012
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Audi 80 B3, radio inbouwen (schema nodig)

    Sinds kort ben ik trotste eigenaar van een Audi 80 (1990). Ik wil graag mijn audio spullen uit mijn vorige auto overzetten, te beginnen bij mij radio natuurlijk. Nu wou ik die laatst aansluiten, zie ik een onbekend stekker"ding" achterin het radiovakje zitten;

    2012-05-14 17.00.20[1].jpg

    Ik heb al 2 stekkers die in mijn radio gaan, hier zitten (op de goede plek natuurlijk) kabeltjes in, deze kabeltjes zitten nergens op aangesloten zodat ik ze zelf op de juist plaats in het stekker"ding" in de auto kan aansluiten. Hiervoor heb ik eigenlijk een schema nodig, zo'n soort plattegrondje;

    1 2 1. 12v+ 2. Ground 3. Speaker LF 4. Speaker RF 5. Speaker LR. 6.etc
    3 4
    5 6
    7 8
    9 10

    Ik hoop dat ik zo een beetje duidelijk ben. Heeft iemand tips voor me, of kan iemand aan zon schematje komen?
    Bij voorbaat dank!

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.843
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 80 B3, radio inbouwen (schema nodig)

    Kijk eens in het subforum Car Entertainment, daar staat de pinout van ISO-stekkers.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2012
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Audi 80 B3, radio inbouwen (schema nodig)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Kijk eens in het subforum Car Entertainment, daar staat de pinout van ISO-stekkers.
    Ja, die Sticky? Daar wordt ik niet veel wijzer van. A en B gaat bij mij ook niet echt op, omdat ik maar 1 ISO stekker heb (Nu weet ik gelijk hoe het heet, daarvoor bedankt ). Ik zie zegmaar niet hoe ik die informatie kan toepassen op de foto in OP.

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.843
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 80 B3, radio inbouwen (schema nodig)

    Dat plaatje deed het hier net niet, even anders geprobeerd... is ook geen ISO-stekker inderdaad. Dat lijkt wel een ouderwetse slede.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5
    Shifu's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Leeftijd
    35
    Posts
    576
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 80 B3, radio inbouwen (schema nodig)

    ik heb zelf ook zon slede gehad, als je geluk hebt en je kan hem eruit trekken dat zitten de iso stekkers er misschien achter. Phillips casette radio's kwamen in zon slede tegen diefstal, je kon ze er zo uittrekken.
    It's not what you do it's how you do it, It's not what you got, it's how you use it!


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2012
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Audi 80 B3, radio inbouwen (schema nodig)

    Ja ik weet ook niet echt wat er mee aan moet. Heb ook al zat zitten googlen, maar niks kunnen vinden. Best rot, rij nu al een week in pure stilte haha. Heb jij verder nog ideeen Tom?

  7. #7
    Shifu's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Leeftijd
    35
    Posts
    576
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 80 B3, radio inbouwen (schema nodig)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Snotterkop Bekijk Berichten
    Ja ik weet ook niet echt wat er mee aan moet. Heb ook al zat zitten googlen, maar niks kunnen vinden. Best rot, rij nu al een week in pure stilte haha. Heb jij verder nog ideeen Tom?
    Waar kom je ergens vandaan? anders ben je Donderdag welkom dan help ik je er wel mee. Heb dan Paul van het Forum ook op bezoek maar dat moet goedkomen ik woon zelf in Breda. Heb eventueel nog wel iso stekkers liggen. het aansluiten daarna is zo gedaan
    Laatst gewijzigd door Shifu; 15-05-12 om 20:49.
    It's not what you do it's how you do it, It's not what you got, it's how you use it!

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2012
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Audi 80 B3, radio inbouwen (schema nodig)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shifu Bekijk Berichten
    Waar kom je ergens vandaan? anders ben je Donderdag welkom dan help ik je er wel mee. Heb dan Paul van het Forum ook op bezoek maar dat moet goedkomen ik woon zelf in Breda. Heb eventueel nog wel iso stekkers liggen. het aansluiten daarna is zo gedaan
    Ik zou morgen proberen de slede eruit te trekken, hopelijk lukt het.
    Ik woon zelf bij Dordrecht. Misschien wel leuk, heb ik wat te doen op me vrije dag (lekker he, zon lang weekend ). Als het mijzelf morgen niet lukt stuur ik je wel een PM. Bedankt voor je hulp! (Tom, jij ook natuurlijk)

  10. #9
    Shifu's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Leeftijd
    35
    Posts
    576
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 80 B3, radio inbouwen (schema nodig)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Snotterkop Bekijk Berichten
    Ik zou morgen proberen de slede eruit te trekken, hopelijk lukt het.
    Ik woon zelf bij Dordrecht. Misschien wel leuk, heb ik wat te doen op me vrije dag (lekker he, zon lang weekend ). Als het mijzelf morgen niet lukt stuur ik je wel een PM. Bedankt voor je hulp! (Tom, jij ook natuurlijk)
    Geen enkel probleem hopelijk vindt je de iso stekkers erachter, en anders moeten we ze erop zetten! je hebt in ieder geval nog radio voorbereiding, er zijn ook forummers die geen enkele voorbereiding in de audi hadden ;-) dat is nog lastiger zoeken
    It's not what you do it's how you do it, It's not what you got, it's how you use it!

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2012
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Audi 80 B3, radio inbouwen (schema nodig)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shifu Bekijk Berichten
    Geen enkel probleem hopelijk vindt je de iso stekkers erachter, en anders moeten we ze erop zetten! je hebt in ieder geval nog radio voorbereiding, er zijn ook forummers die geen enkele voorbereiding in de audi hadden ;-) dat is nog lastiger zoeken
    Ik had al het een en ander gelezen inderdaad. Nu vind ik het niet erg om zelf lekker te prutsen in de auto, maar ALLE draden trekken/zoeken/meten/aansluiten vind ik toch te veel van het goede, haha.

  12. #11
    Shifu's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Leeftijd
    35
    Posts
    576
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 80 B3, radio inbouwen (schema nodig)

    Ik ben benieuwd! laat het maar weten het wordt morgen goed weer dus dat moet geen enkel probleem worden! we solderen het netjes, krimpkousje eromheen. Net zo goed als fabrieksaf
    It's not what you do it's how you do it, It's not what you got, it's how you use it!

  13. #12
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.843
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 80 B3, radio inbouwen (schema nodig)

    Setje bedrade ISO connectors kost een paar euro, monteren is simpel.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  14. #13
    Shifu's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Leeftijd
    35
    Posts
    576
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 80 B3, radio inbouwen (schema nodig)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Setje bedrade ISO connectors kost een paar euro, monteren is simpel.
    Precies, heb het bij mijn audi's iedere keer weer mogen doen, nooit echt problemen mee gehad alleen de electrische antenne kan soms wat lastig doen. maar dat heeft niks met de iso stekker te maken
    It's not what you do it's how you do it, It's not what you got, it's how you use it!

  15. #14
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.843
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 80 B3, radio inbouwen (schema nodig)

    Als ik overigens goed naar de foto kijk zie ik een ISO-connector hangen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  16. #15
    Shifu's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Leeftijd
    35
    Posts
    576
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 80 B3, radio inbouwen (schema nodig)

    Vaak zit er aan die sledes een adapter waar de iso stekker inklikt, een enkele keer is er een bruut die het afknipt en met kroonsteentjes aan elkaar knoopt aan de slede. De phillips slede klikte ze gewoon achterin heb hem nog steeds liggen, simpelweg omdat die radio een audi oranje display had :P
    It's not what you do it's how you do it, It's not what you got, it's how you use it!

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2012
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Audi 80 B3, radio inbouwen (schema nodig)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shifu Bekijk Berichten
    Ik ben benieuwd! laat het maar weten het wordt morgen goed weer dus dat moet geen enkel probleem worden! we solderen het netjes, krimpkousje eromheen. Net zo goed als fabrieksaf
    Ja, leuk Wordt vast mooi! Ik heb inderdaad zon iso stekker met losse draden eraan gekocht. Handig spul.

  18. #17
    Shifu's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Leeftijd
    35
    Posts
    576
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 80 B3, radio inbouwen (schema nodig)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Snotterkop Bekijk Berichten
    Ja, leuk Wordt vast mooi! Ik heb inderdaad zon iso stekker met losse draden eraan gekocht. Handig spul.
    Dus ik begrijp dat we je morgen kunnen verwachten om binnen te vallen? word zo nog een kleine clubsleutelmeeting Pb me maar even voor de gegevens
    It's not what you do it's how you do it, It's not what you got, it's how you use it!

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2012
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Post Re: Audi 80 B3, radio inbouwen (schema nodig)

    Hey! Nou ik stond vanmiddag op de pond te wachten, dus ik denk: "Laat ik hier eens aan trekken". En viola, het bakje komt los en tovert een bos draden tevoorschijn vanachter dit bakje vandaan. Na een half uurtje testen en aansluiten doet de radio het;

    2012-05-16 18.17.30[1].jpg

    Nu moet ik nog krimpkousjes eroverheen doen, en een antenneverloopje en remotekabeltje kopen. Dat zal van het weekend worden, tot dan;

    2012-05-16 19.17.47[1].jpg

    In ieder geval bedankt voor jullie hulp! En shifu, enorm bedankt voor de uitnodiging! Ondanks dat het niet nodig is (deze keer, haha) vind ik het heel tof van je.
    Ik blijf zeker nog ff rondhangen op dit forum

  20. #19
    Shifu's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Leeftijd
    35
    Posts
    576
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 80 B3, radio inbouwen (schema nodig)

    Mooi dat het toch gelukt is! waar heb je eventueel het remote kabeltje nog voor nodig? en welk antenne verloopje? mocht je toch zin hebben ben je welkom. wellicht heb ik toch nog wat liggen! je ziet maar
    It's not what you do it's how you do it, It's not what you got, it's how you use it!

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2012
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Audi 80 B3, radio inbouwen (schema nodig)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shifu Bekijk Berichten
    Mooi dat het toch gelukt is! waar heb je eventueel het remote kabeltje nog voor nodig? en welk antenne verloopje? mocht je toch zin hebben ben je welkom. wellicht heb ik toch nog wat liggen! je ziet maar
    Remote kabeltje (gewoon een normale dunne kabel) voor naar mn versterker, RCA en 12v/massa heb ik nog kunnen redden uit mijn vorige auto. En zo'n antenne kabel om het stukje te overbruggen tussen de aansluitingen auto<->radio.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •