Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Past een type 89 radiateur in een type 81/85 KV 5 cilinder

  1. #1

    Question Past een type 89 radiateur in een type 81/85 KV 5 cilinder

    Het lijkt me van wel maar alvorens ik deze aankoop doe ben ik toch wel benieuwd of het werkelijk past.

    Het betreft hier trouwens een radiator die geschikt is voor de volgende types:
    2.0E 20V/2.2E/2.3E

    Graag lees ik jullie ervaringen en adviezen.
    Het leven begint pas bij 5 cilinders...

  2. #2

    Standaard Re: Past een type 89 radiateur in een type 81/85 KV 5 cilinder

    Check even de onderdeelnummers op vagcat.com
    Ik dacht van wel, maar het kan zijn de het expansievaatje geen eigen aansluiting heeft.(typ81/85 wèl)

    > Maar wellicht kan een C3/4 slang uitkomst bieden in dat geval. [Weet ik niet zeker] Ik zou iig gaan voor een volledig alu radiator, en niet zo'n dingetje met plastic bodem en bovenkant...
    > En vervang gelijk je kachelradiator, die kost niks, je kan er best makkelijk bij, je moet toch het systeem aftappen.
    Laatst gewijzigd door Montestoni; 22-05-12 om 21:31.
    turn in turn out turn on

  3. #3

    Standaard Re: Past een type 89 radiateur in een type 81/85 KV 5 cilinder

    Dank voor je antwoord maar de kachelradiateur die zit toch binnenin de audi onder/achter het dach?
    Volgens mij wel een aardige operatie om deze te vervangen lijkt me.

    Aangezien ik voor 50 euro een nieuwe radiateur kan krijgen kan ik helaas geen eisen stellen aan compleet alu etc.

    Ik zal vagcat even checken.
    Het leven begint pas bij 5 cilinders...

  4. #4

    Standaard Re: Past een type 89 radiateur in een type 81/85 KV 5 cilinder

    Ten opzichte van de rest van de klus zou ik 'm erbij doen. Tis lekker weer, biertje erbij sleutel sleutel...
    Hij gaat veelal stuk in de winter, en dan sleutelen sucks... en bovendien wil je die slecht verdampende zooi niet in je vloerbedekking en isolatie hebben...

    Maar goed: iedereen sleutelt op zijn eigen manier. Ik doe dingen graag maar één keer; en dat vaak iets grondiger en ietsje duurder. Maar het heeft zich altijd terugbetaald! Vlgns mij is die kachel radiator dezelfde als voor een golfje 1 of 2 en kost op MP iets van 20 of 25 euro...

    In jouw geval zou ik ook een nieuwe wapo en nieuwe siliconenslangen monteren.
    Laatst gewijzigd door Montestoni; 24-05-12 om 17:26.
    turn in turn out turn on

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •