Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 33 van de 33

Onderwerp: Audi 80 1.9E, KE-jetronic vervangen door moderner systeem

  1. #21
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 80 1.9E, KE-jetronic vervangen door moderner systeem

    Als je problemen hebt de rprocessor te programeren, dan wil ik dat voor je doen; ik heb immers je die kit aangesmeerd .

    Hier is wel een kleine beschrijving:

    http://no-limits-motorsport.de/shop/..._attachment=20

    het is echter vrij 'simpel', met jumper jp1 zet je de programmer in bootloader modus, en dan kun je de cpu van software (firmware) voorzien, met dit programma:
    http://www.megamanual.com/files/soft...l200_setup.exe

    zie hier: http://www.megamanual.com/ms2/install.htm en http://www.megamanual.com/ms2/code.htm
    Laatst gewijzigd door theeuwke; 05-08-12 om 18:51.
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    47
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Audi 80 1.9E, KE-jetronic vervangen door moderner systeem

    Hoi, ik heb inmiddels antwoord gehad van no limits motorsport.
    De chip zou reeds zijn voorzien van een bootloader.
    En ik zou er gewoon de laatste versie van ms2extra op kunnen flashen.
    Echter heb jij het over jp1 wat bij mij een 6 polige jumper of aansluiting is die volgens de beschrijving een bdm interface is.
    Verder zit er een apparte jumper op met BOOT erbij gedrukt.
    Bedoel je echt jp1 en zo ja welke van de 6 pinnen moet ik met elkaar verbinden dan?
    Of bedoelde je de BOOT jumper ?
    Volgens de ms2 beschrijving zou ik de boot jumper moeten gebruiken.
    Als ik de procedure volg van het programma waar je de link van stuurde dan kan ik geen verbinding krijgen.
    Als ik een rs232 loopback test doe dan krijg ik wel resultaat dus de seriele kabel werkt goed.

    EDIT: Ik heb het gelukkig aan de praat!
    Wat was de fout? ik had een willekeurige rs232 kabel uit de doos gepakt.
    Alle extra draden los gehaald om alleen de 3 benodigde draden over te houden.
    Wat blijkt, waarschijnlijk een of andere speciale kabel geweest.
    Er zat een weerstandje in de andere connector waardoor de verbinding niet tot stand kwam!
    Nu heb ik met behulp van het programma van theewke de ecu kunnen flashen.
    Wederom bedankt voor je goede hulp!
    Laatst gewijzigd door tve2000; 06-08-12 om 20:31.

  3. #23
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 80 1.9E, KE-jetronic vervangen door moderner systeem

    kleine correctie, moet idd jp1 moet inderdaad boot zijn, maar goed dat het gelukt is.
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    47
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Audi 80 1.9E, KE-jetronic vervangen door moderner systeem

    ja idd fijn dat er nu leven in zit, kan ik weer lekker verder knutselen ;-)
    Heb jij de ontstekings transistor gebruikt die origineel in de auto zit?
    Volgens mij zit er bij mij zo'n type 139 in met dwell control.
    Maar eigenlijk zou ik het liefst direct de bobine op de ecu aansluiten zonder enige tussen kastjes....
    Of werkt het met de 139 module ook goed?
    Schema's heb ik inmiddels wel kunnen vinden om dat ding aan te sluiten.

  5. #25
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 80 1.9E, KE-jetronic vervangen door moderner systeem

    Ontsteking loopt bij mij nog via die module (dit is overigens geen dwell! : http://www.megamanual.com/ms2/Bosch_124.htm, de verdeler is nog gewoon vacuum gestuurd. Als je een ontstekingstransistor op jouw bord hebt zitten, heb je deze module niet meer nodig.), ik haal er alleen de puls van weg voor de ms. Ik heb al wel een verdeler liggen die ik met ms kan aansturen. Reden omdit niet meteen te doen is dat ik niet zowel fuel problemen als ontstekingsproblemen tegelijkertijd wilde hebben.

    Als je ontsteking wil doen kun je het zo aansluiten:


    ik heb het zo aangesloten (ongeveer, ik gebruik wel een ISV, dus geen luchtkleppen meer, en ik heb wel een innovate wideband lambda)

    Laatst gewijzigd door theeuwke; 10-08-12 om 16:26.
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    47
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Audi 80 1.9E, KE-jetronic vervangen door moderner systeem

    Ok dus je gebruikt eigenlijk alleen de brandstof injectie van de megasquirt dan.
    Blijf je straks wel de hall gever gebruiken of iets anders zoals een triggerwheel of nokkenas sensor?

    Ik zit er aan te denken om de module wel te gebruiken mits deze geen dwell control heeft.
    Ik kan op internet nergens iets vinden over de module die er bij mij in zit (211905351D)
    Die zou volgens jou geen dwell control hebben dus?
    Ik kan met dat nummer niets vinden of het dan om de bekende 124 module gaat, op de website die je vermelde staat weer een ander nummer.
    Het liefst stuur ik de bobine rechtstreeks aan maar ik heb het niet zo erg op die vrij grote stomen die er dan lopen, gezien de opbouw van die ecu lijkt deze niet echt geschikt voor deze grote stromen.
    De aanstuur fets kunnen het wel en volgens de specificaties kunnen de ontstekings kanalen 10Amp leveren maar ja....
    Ik ben wel blij met je schema's, dank daarvoor!
    Laatst gewijzigd door tve2000; 13-08-12 om 21:35.

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    47
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Audi 80 1.9E, KE-jetronic vervangen door moderner systeem

    Weer even aan het sleutelen geweest, o-ringen injectors vernieuwd want die zagen er slecht uit.
    Benzine leiding aangepast zodat het op de nieuwe brandstof rail past.
    Nu zit ik te prutsen met de klep voor het koolstof filter.
    De originele situatie met de k-jetronic is een vacuum gestuurde klep.
    De slangen zitten hier anders, een abk motor heeft een elektrisch gestuurde klep die door de ecu aangestuurd wordt.
    Heeft iemand dit al eens aangepast? of misschien wel totaal verwijdert?
    kleppendeksel ontluchting moet ik ook nog aanpassen, misschien het makkelijkste om een abk kleppendeksel met ontluchter erop te zetten dat past meteen netjes.

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    47
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Audi 80 1.9E, KE-jetronic vervangen door moderner systeem

    Tip voor diegene die ook van plan zijn een motor management systeem in elkaar te knutselen.
    En dan bedoel ik diegene die de soldeerbout ter hand willen nemen om een bouwpakket in elkaar te zetten.
    Koop er alleen een waar alle gegevens meegeleverd worden, schema's etc , en dat er voor aankoop duidelijk beschreven staat wat er wel en wat er niet meegeleverd wordt.
    De kit die ik nu heb is een regelrecht drama als er iets mis is kun je niks uitzoeken met behulp van een schema.
    De helft is maar meegeleverd, bestellingen achteraf noodzakelijk met de toch vrij hoge verzendkosten vanuit duitsland iedere keer.
    Stekkers zonder contacten, pinout van de stekker klopt niet en is niet berekend op de stroom die erdoor loopt, behuizing is verkeerd geboord, gaten komen niet uit, de koelvlakken voor de fet's zijn niet vlak, de connector past er niet goed in en is met een verlengstukje naar buiten gebracht etc etc. Echt zeer onprofessioneel allemaal.
    Koop liever een megasquirt waar alles van op internet te vinden is en iedereen je me kan helpen, of anders een compleet opgebouwde ecu met een duidelijke beschrijving erbij.
    Op veel plaatsen verkopen ze onprofessioneel materiaal, een open source motor management systeem kun je het zeker niet noemen.
    Zeker niet de umc uit duitsland of de ems uit nederland.
    Laatst gewijzigd door tve2000; 27-08-12 om 20:58.

  10. #29
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 80 1.9E, KE-jetronic vervangen door moderner systeem

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tve2000 Bekijk Berichten
    Tip voor diegene die ook van plan zijn een motor management systeem in elkaar te knutselen.
    En dan bedoel ik diegene die de soldeerbout ter hand willen nemen om een bouwpakket in elkaar te zetten.
    Koop er alleen een waar alle gegevens meegeleverd worden, schema's etc , en dat er voor aankoop duidelijk beschreven staat wat er wel en wat er niet meegeleverd wordt.
    De kit die ik nu heb is een regelrecht drama als er iets mis is kun je niks uitzoeken met behulp van een schema.
    De helft is maar meegeleverd, bestellingen achteraf noodzakelijk met de toch vrij hoge verzendkosten vanuit duitsland iedere keer.
    Stekkers zonder contacten, pinout van de stekker klopt niet en is niet berekend op de stroom die erdoor loopt, behuizing is verkeerd geboord, gaten komen niet uit, de koelvlakken voor de fet's zijn niet vlak, de connector past er niet goed in en is met een verlengstukje naar buiten gebracht etc etc. Echt zeer onprofessioneel allemaal.
    Koop liever een megasquirt waar alles van op internet te vinden is en iedereen je me kan helpen, of anders een compleet opgebouwde ecu met een duidelijke beschrijving erbij.
    Op veel plaatsen verkopen ze onprofessioneel materiaal, een open source motor management systeem kun je het zeker niet noemen.
    Zeker niet de umc uit duitsland of de ems uit nederland.
    Is wel erg vervelend allemaal. Ik zal overigens troosten dat de ms1 die ik zelf heb (ook volledig zelfbouw) ook niet 100 % overal lekker past en zo. Aan de andere kant; de prijs is er na; voor dat geld koop je natuurlijk niets! De stekker is overigens precies dezelfde als die van ms, dus zelfde probleem. Ik weet niet waar je vandaan komt maar wil anders wel er een keer naar kijken.
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.

  11. #30

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    47
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Audi 80 1.9E, KE-jetronic vervangen door moderner systeem

    Ten eerste wil ik nog even zeggen dat ik het jou zeker niet kwalijk neem dat je me dit bouwpakket hebt geadviseerd.
    Het is inderdaad erg goedkoop vergeleken bij alle andere mogelijkheden.
    En dat er flink aan geknutselt moet worden vind ik opzich niet erg.
    Ik vind het alleen erg jammer dat de verkoper geen duidelijke informatie geeft over het geen je aankoopt.
    Wat er precies bij zit, welke uitbreidingen je erbij moet kopen en een schema is eigenlijk heel erg noodzakelijk.
    Vooral als het een bouwpakket betreft wat je van 0 af aan moet opbouwen en waar je allerlei verschillende sensoren op aan kunt sluiten zonder dat je weet wat de technische gegevens zijn van de ecu.
    Ik heb het ding nu wel aan de praat maar met behulp van een scoop en een frequentie generator en een hoop gezoek.
    Dat moet je maar net hebben staan.
    Maargoed het tunen kan nu eindelijk beginnen, in zoverre... als de uitbreiding voor de stationair toerental klep erin geknutselt zit, zat er ook niet bij namelijk.
    Zit nog te wachten op onderdelen uit de electronica winkel.

  12. #31
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 80 1.9E, KE-jetronic vervangen door moderner systeem

    aha, TIP120/122 gemonteerd? Heb ik er ook op zitten.
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.

  13. #32

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    47
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Audi 80 1.9E, KE-jetronic vervangen door moderner systeem

    nee een IRLZ44 heb ik gemonteerd, omdat deze voor de andere kanalen ook al gebruikt wordt heb ik dezelfde ook als aanvulling gebruikt voor de pwm uitgang van de stationair toerental klep.
    Motor loopt nu overigens een heel stuk beter dan met de k-jet.

  14. #33

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    47
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Audi 80 1.9E, KE-jetronic vervangen door moderner systeem

    Even een update, er is alweer enige tijd overheen gegaan.
    Lang wachten op nog wat ontbrekende onderdelen en wat uitzoek werk etc.
    Maar nu heb ik denk ik alles wel bij elkaar om het goed werkend te krijgen.
    De motor loopt al een tijdje maar heb nog wat aanpassingen gedaan hier en daar.
    De kabels moeten nog ingekort worden en netjes weg gewerkt worden maar eerst moet alles perfect werken.
    De originele kabelboom van de k-jettronic zit er ook nog gewoon in.(ongebruikt natuurlijk)
    Ik moet ook nog wat maken dat de aangezogen lucht niet van onder de warme motor ruimte vandaan komt.
    Nu even voldoende met een goedkoop sport filter.
    De brandstof tabel is inmiddels ook redelijk ingevuld.
    Maar over de ontstekings tabel heb ik nog mijn twijfels, nog maar even niet al te veel belasten dus...
    20120916_172713.jpg
    Laatst gewijzigd door tve2000; 16-09-12 om 16:54.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •