Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Wielstand voorwielen Audi 80

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2008
    Leeftijd
    44
    Posts
    222
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Wielstand voorwielen Audi 80

    Wie weet raad en kan mij advies geven:
    Betreft Audin 80 B4 1994: Vanavond heb ik de rubberen harmonika slang aan de uitgaande as van het stuuurhuis vernieuwd, daarvoor heb ik de meenemer en de beide spoorstang aan stuurhuis zijde gedemonteerd en opnieuw gemonteerd. Ik heb nu ontdekt dat beide voorwielen, hals het stuur in de rechtuit stand staat, naar buiten gericht staan. Wat is hier aan de hand en hoe kan ik dit zelf verhelpen of dient de auto opnieuw uitgelijnd te worden, ik neem aan van niet.
    Ik hoor graag jullie reactie/ advies

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Wielstand voorwielen Audi 80

    Gegarandeerd kom je hem aan het laten uitlijnen zo vlug als mogelijk zou ik zeggen, ik zet ze normaal erop door met de schuifmaat de maat over te nemen, maar zelfs dan zou ik hem laten uitlijnen.
    Als het al zichtbaar is voor het blote oog wat denk je wel hoe je bandjes verslijten dan, mijn tip zo vlug als mogelijk uitlijnen laten en tevens de wielvlucht na laten zien dat zou ik doen.

    Ik had even te vlug gelezen sorry, je hebt alleen de kunstof vernieuwd lees ik net, maar heb je dan niks verdraaid dan, want anders kan ik het me niet voorstellen.
    Laatst gewijzigd door johnny666; 18-09-12 om 21:48.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2008
    Leeftijd
    44
    Posts
    222
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Wielstand voorwielen Audi 80

    Voor de duidelijkheid, ik heb de afstelling (lengte van de spoostangen) niet los gehad dus de afstelling is niet gewijzigd, alleen de twee moeren van de bevestiging aan de meenemer zijn los geweest, dat kan toch niets aan de afstelling vd wielen veranderd zijn????

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Wielstand voorwielen Audi 80

    Normaal gesproken niet maar bij jouw schijnbaar wel, in de boeken staat ook bij alle werkzaamheden aan stuur schokbrekers etc. voor brug moet uitgelijnd worden.

    En bij jouw is er schijnbaar iets foutgegaan, ik kan de B4 niet als daar draad in het stuurhuis zit dan is een kwart slag voldoende, maar zoals gezegd ik kan die auto niet, dus zou er geen zinnig woord over verder kunnen zeggen of tikken.

    Til hem voor de grap eens uit de veren en stuur eens een paar keer of dat goed gaat en of zich niks zetten moet?
    Laatst gewijzigd door johnny666; 18-09-12 om 22:17.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2008
    Leeftijd
    44
    Posts
    222
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Wielstand voorwielen Audi 80

    Ik heb met de auto gereden en de stwielstand blijft naar buiten gericht, ik heb alles opnieuw gecontroleerd en nagelopen en kan geen fouten ontdekken, direct naar de uitlijner gaan en niet weten waar de oorzaak ligt lijkt me onverstandig.
    Iemand nog idee wat de oorzaak kan zijn???


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Wielstand voorwielen Audi 80

    Het is me niet duidelijk wat je nu los hebt gehad, maar je hebt het duidelijk niet teruggezet zoals het zat. Of je nu eerst naar een garage of naar de uitlijner gaat, het lijkt me een goed idee om het aan een pro over te laten.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2008
    Leeftijd
    44
    Posts
    222
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Wielstand voorwielen Audi 80

    Ja, het probleem is opgelost, ik had een fout gemaakt bij montage en de stangkoppen aan de voorzijde ipv achterzijde van de meenemer gemonteerd.
    Wel erg domme fout maar gelukkig is alles opgelost en opnieuw uitlijnen is niet nodig. Bedankt voor jullie advies.

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •