Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: slecht starten ook met nieuw blokje audi 80 b2

  1. #1

    Standaard slecht starten ook met nieuw blokje audi 80 b2

    Dag allemaal,
    Hoop dat iemand de oorzaak weet van het probleem met m`n audi 80 B2 uit 1985 ( diesel ) Sinds geruime tijd wil hij slecht starten ( hij doet helemaal niks als je de sleutel omdraaid. ) Na wat op internet te hebben gezocht kwam ik al snel bij het contactblokje achterin het contactslot. Deze heb ik nieuw opgehaald bij de dealer, maar maakt geen verschil met de oude. Moet soms wel 10x de sleutel omdraaien voordat hij aanslaat. Ik heb wel het idee dat hij het iets beter doet als ik de sleutel goed aandruk tijdens het draaien. En soms doet hij het ook wel in 1 keer. De reserve sleutel ook gebruikt, maar maakt geen verschil.
    Weet iemand hoe dit kan ?

    Mvg. Ronald

  2. #2

    Standaard Re: slecht starten ook met nieuw blokje audi 80 b2

    Controleer de bedrading naar je startmotor eens, misschien hangt daar wat los. Als je een nieuw blokje hebt zal het daar niet meer aan liggen.

    Het kan ook je X-relais zijn, onder je gloeirelais, heb ik ook wel eens problemen mee gehad.

  3. #3
    a4drieliter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2008
    Leeftijd
    63
    Posts
    5.688
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: slecht starten ook met nieuw blokje audi 80 b2

    Ook hier geldt: meten is weten.
    Dus meten of je contactslot spanning doorgeeft met starten en dan verder meten bij de startmotor. Eventueel relais checken en als de startmotor stroom krijgt en het niet doet heb je het euvel gevonden. Ik geef maar een voorbeeld.
    Dus....

  4. #4
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: slecht starten ook met nieuw blokje audi 80 b2

    Heb dit ook een keer gehad, soms wel starten en soms helemaal niets. Bleek dat de startmotor rot was. Deze laten reviseren (nieuwe bendix) en ging weer prima!.

  5. #5

    Standaard Re: slecht starten ook met nieuw blokje audi 80 b2

    contact.jpgAllereerst bedankt voor jullie reacties !!!!
    Omdat ik bijna zeker wist dat het in het contactslot zat ben ik daar eerst in gaan zoeken. Als ik de sleutel aandrukte tijdens het draaien kwam het staafje ongeveer 1.5 mm verder het contactblokje in. Dit was het verschil tussen wel en niet starten. En toch bij het niet aandrukken draaide het contactblokje wel maar startte niet, heel vreemd.
    Ik heb op de sloop van een golfje een ander contactslot afgehaald en gemonteerd. Deze doet het meteen dus probleem opgelost :-) Nu rest me alleen nog om ff een sleutel erbij te laten maken.


  6. #6
    Arnout's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.431
    Kudos
    35
    Auto
    Audi RS2
    Land
    Land

    Standaard

    Misschien de slotcylinder eruit halen en laten aanpassen aan je bestaande sleutel als dat kan? In de typ89 moest je dan een gaatje boren in het huis. Scheelt weer met twee sleutels rondlopen.
    1991 Audi 80 1.6, 1994 Audi Avant RS2
    Leasert: nu: 2018 Hyundai Ionic Electric; ex: 2013 Chevrolet Volt LTZ, 2009 Audi A3 SB 1.4T

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •