Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Remleiding audi 80

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    57
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Remleiding audi 80

    Het is weer zo ver de jaarlijkse apk komt dr aan.
    Nu had een kennis van me de afspraak gemaakt met de monteur en, beetje vaag, deze zei nou kijk hem eerst wel na
    want dr waren vorig jaar wat dingetjes dat hij er net door kwam.
    Tegen mij had hij vorig jaar gezegt dat er niks aan zat te komen omdat het een goede auto is mja.
    Nu had hij verteld dat de remleiding vervangen zal moeten worden, en die kennis en de monteur zeggen beide dat de
    auto dat niet meer waard is. Al met al vaag verhaal, dus maak me wel ongerust.
    Weet iemand wat dat zal gaan kosten nieuwe remleidingen? De remkabels waren 2 jaar geleden vervangen.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Posts
    99
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Remleiding audi 80

    hallo remleidingen kost 60 euro de 5 meter het zijn koper leidingen kan je afrollen nippel er op persen en klaar.zit er een slechte plek in de leiding dan zijn er ook nog koppelstukjes zodat je niet de hele leiding hoeft te vervangen dit koppelstukje is net zo als bij waterleidingen er zit een snijkraag je in.ik weet niet of het alle leidingen betreft maar het is wel te doen.weet ook niet hoe de staat van je auto is maar ik zou het gewoon dan repareren .of de auto monteur heeft er geen zin in en dat kan ook van zelfs.gr henk

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    57
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Remleiding audi 80

    Dank je wel voor je reactie, dan is mijn auto dit zeker nog wel waard.
    Ik wil hem ook echt niet kwijt, want het is een fijne auto en altijd goed onderhouden, ik heb hem nu
    al zon 11 jaar. Zit net nwe uitlaat onder en vorig jaar nwe accu, frame en subframerubbers zijn vervangen en nog
    wat onderhoud wat hij bij de vorige eigenaar had gemist.
    Zit er dan dik in dat de monteur er niet zo veel zin in heeft om dit te doen, maar dan is er vast wel een ander die dit wel voor me wil doen.
    Vond het verhaal zowiezo al vreemd, want ik had de monteur vorig jaar gevraagt of er nog dingen aan onderhoud aan zat te komen.
    En toen zei hij nee hoor die auto is goed.
    Ik wacht maandag af wat hij me hierop gaat zeggen, anders zoek ik wel een ander.
    Ik zal hier de uitslag van die monteur plaatsen.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    286
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: Remleiding audi 80

    Laat je inderdaad niet gek maken een remleiding stelt niets voor.
    Audi 100 C3 1984 lpg
    Audi 80 B3 2 maal
    VW polo

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    57
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Remleiding audi 80

    Die monteur en die kennis hebben hem mooi voor niks afgekraakt.
    Ruitenwissers, beugeltje van de uitlaat lassen en rem gangbaar maken dat was het.
    Kortom : Goedgekeurd!


  6. #6
    Oldtimer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    37
    Posts
    244
    Kudos
    6
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Remleiding audi 80

    Remleidingen worden soms afgekeurd omdat er roest op zit en niet iedere keurmeester is even streng. Als je het echt netjes wil doen vervang je de boel maar vaak wordt het opgeschuurd en daarna in de lak gezet. Dan is de boel in ieder geval beschermd. Ik zou je adviseren er alsnog even naar te kijken en indien nodig te behandelen. Dan roest het in ieder geval niet zo hard meer.
    Er zijn 10 soorten mensen. Zij die niet binair kunnen tellen en zij die dit wel kunnen.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Remleiding audi 80

    Misschien hadden ze wel geen zin meer erin, remleiding kan je als het moet nog wel zelf als je handig bent.
    Laatst gewijzigd door johnny666; 14-11-12 om 22:32.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    57
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Remleiding audi 80

    Dat geen zin komt me bekend voor, kwam dr dus achter dat er ook niet naar oliepeil en koelvloeistof is gekeken.
    Dus vandaag gebeld, en ga dr volgende week weer heen, zonder die kennis. Dus praat dan even alleen met die monteur.
    Dan zal ik de remleidingen apart even bespreken met hem.
    Ik ben van mening die auto is in prima staat en elke auto heeft zn onderhoud nodig, nieuw of oud. Zolang deze goed is onderhoud ik hem.
    Helaas zelf dr aan sleutelen zal niet lukken, zullen vrouwen zijn die dit ongetwijfeld kunnen, maar ik heb dr geen verstand van.

  10. #9
    Oldtimer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    37
    Posts
    244
    Kudos
    6
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Remleiding audi 80

    Had je alleen een afspraak gemaakt voor een APK-keuring? Dan is het logisch dat er niet naar het oliepeil en de koelvloeistof gekeken is. Die vallen namelijk niet onder een APK-keuring. Daar moet je een onderhoudsbeurt voor inplannen. Misschien had je een gecombineerde afspraak maar d'r zijn mensen die dat niet weten en bij een APK-keurmeester gaan klagen als hun motorblok kapot loopt door een gebrek aan onderhoud.
    Er zijn 10 soorten mensen. Zij die niet binair kunnen tellen en zij die dit wel kunnen.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Remleiding audi 80

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rtdeboer Bekijk Berichten
    Dat geen zin komt me bekend voor, kwam dr dus achter dat er ook niet naar oliepeil en koelvloeistof is gekeken.
    Dus vandaag gebeld, en ga dr volgende week weer heen, zonder die kennis. Dus praat dan even alleen met die monteur.
    Dan zal ik de remleidingen apart even bespreken met hem.
    Ik ben van mening die auto is in prima staat en elke auto heeft zn onderhoud nodig, nieuw of oud. Zolang deze goed is onderhoud ik hem.
    Helaas zelf dr aan sleutelen zal niet lukken, zullen vrouwen zijn die dit ongetwijfeld kunnen, maar ik heb dr geen verstand van.
    Als ik jou was ging ik er helemaal niet meer naar toe, volgens mij is het vertrouwen dan weg.
    Ik probeer als ik iets zelf niet kan om er bij te blijven.

    Misschien kan ik het de keer erna wel zelf dan.
    Laatst gewijzigd door johnny666; 15-11-12 om 23:21.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •