Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: subframerubbers

  1. #1

    Standaard subframerubbers

    Hoi,

    Afgelopen week zijn mijn subframerubbers vervangen. Mijn vraag is nu, wat voor invloedt hebben deze rubbers op de wegligging. Het is nl. net of ie wat strakker stuurt en ook alsof de demping beter is geworden. Of is dit maar een idee, de veren voor zijn ook vervangen overigens, heeft het hier misschien mee te maken ?

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    De subframerubbers houden de ophanging aan de auto vast, als ze strak zijn stuurt de auto scherper en zit er mider speling op de ophanging.

    Waarom zijn de veren vervangen? Doorgeroest?

    Tom

  3. #3

    Standaard

    Ik denk dat er 1 kapot was, en de rubbers waarin ze zitten waren weg(knappend geluid bij sturen !)

  4. #4

    Standaard

    Je vermeldt geen auto, dus ik weet niet of je een McPherson vooras hebt of een multi-link (A4, A6, A8), maakt overigens niet erg veel uit.

    De wieldraagarmen die zorgen voor de positionering van het wiel in transversale en longitudinale richting, zijn met rubbers verbonden aan het subframe, deze weer met rubbers aan de auto. Hoe beter deze rubbers het sub-frame positioneren des te beter zal de auto insturen (geldt ook voor rubbers draagarmen).

    Afhankelijk van de manier van doorveren (beide zijden, enkelzijdig) hebben sub-frame rubbers ook een invloed, maar ik vermoed dat dit voornamelijk aan de veren toegschreven kan worden.
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  5. #5

    Standaard

    Ik heb een B4 90 pk 2.0 uit 1995


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Dan zullen de rubberen toplagers van de schokbrekers vervangen zijn. Ik hoop niet dat er 'zomaar' nieuwe veren ingezet zijn, een versleten toplager zorgt namelijk ook voor zo'n bijgeluid.

    Tom

  7. #7

    Standaard

    Nee, dat is nu prima, alle bijgeluiden zijn verdwenen ! Ik zal overigens binnenkort eens een lijstje opsturen met daarin alle gebreken van de afgelopen 4 maanden en wat de garage eraan heeft gedaan. Schrik niet dan !

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •