Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Resultaten 41 tot 44 van de 44

Onderwerp: Zijn er meer mensen met een audi 80 quattro competition hier?

  1. #41

    Standaard Re: Zijn er meer mensen met een audi 80 quattro competition hier?

    Ik ben al lange tijd helemaal wild van deze auto en wist precies wat ik wilde, maar de motorkeuze was echt verschrikkelijk moeilijk. Omdat ik al een Turbo-auto heb en nu echt eens anders wil bouwen, had ik al vrij snel besloten dat de motor atmosferisch moet zijn. Ik vind een atmosferische motor ook erg goed bij de Competition passen omdat ik hem in de oude BTCC-style wil klaar maken.
    Na heel veel nadenken hielt ik een aantal motoren over waar ik uit kon kiezen:

    - 1.8 20V motor ombouwen naar 2.0L met throttle bodies etc en is dan zo'n 250 pk uit te halen. Dit is de makkelijkste oplossing, maar erg kostbaar omdat echt elk dingetje speciaal gemaakt en gekocht moet worden. Dit is hem niet geworden omdat dit niet lekker rijd voor als je alleen even een ijsje wilt kopen met de kids. Zo'n motor doet onderin helemaal niks en er is geen ruimte op de weg om deze lekker op toeren te houden. Ook vind ik de auto te zwaar voor zo'n lichtere motor.

    - 3.0L V6 zoals v.Kronenburg ze al vaker gemaakt heeft met zo'n 345pk en throttle bodies enz. Erg mooie motor en past goed bij de auto, maar ik heb wat tegen de alu-onderblokken en deze motoren blinken niet echt uit in kwaliteit.

    - R36 motor zoals hij ook in de Q7 en de Cayenne zit. Geweldige motor met een heel erg mooi geluid. Deze is standaard al goed voor 300pk en is al erg snel zonder er wat aan te hoeven doen. Ik heb hier niet voor gekozen om het gewicht, want deze motor is erg zwaar en heeft een erg slechte invloed op het rijgedrag.

    - 7A motor met throttle bodies. Vind ik te oud en ik word er niet echt warm van.

    Het is uiteindelijk de 2.5L 5-Cilinder zoals hij ook in de US Jetta en Golf zit. Deze nieuwe 5-cilinders (Motorcode CBTA) zouden volgens ETKA ook in Europa leverbaar worden, maar lijkt nog niet zo te zijn. IK had hier al een paar nieuwe krat-motoren staan en heb al 1 motor aan een Audi-bak gemaakt om te kijken of ik dit zie zitten, want deze motoren zijn alleen leverbaar in de auto's waarvan de motor over dwars geplaatst is. Het past redelijk, en is echt een stuk korter dan de oude 5-cilinder zodat de radiateur enz gewoon voorin kan blijven zitten en er genoeg ruimte is voor een setje throttle bodies Ik hoef er geen wedstrijden mee te winnen, en bouw hem puur om veel plezier mee te hebben. Ik heb al veel ervaring met deze motoren omdat ik ze ook gebruik voor een paar klanten en mijn eigen Supercopa, maar dan wel met turbo.
    Ik heb gisterenmorgen een oude 90 opgehaald en ga hier de neus vanaf zagen om deze motor in te kunnen bouwen. Als dit af is kan ik alles over zetten in de Competition waardoor hij dan niet lang stil hoef te staan en ik dit rustig als hobby kan opbouwen.

  2. #42

    Standaard Re: Zijn er meer mensen met een audi 80 quattro competition hier?

    Zo, dat klinkt ambitieus! Ben benieuwd, je upgrade in ieder geval naar een mooie setup!

    Ik heb ook een competition gehad, en destijds gedacht over een 1.8T motor uit de A4, die past er ook goed in, ook qua versnellingsbak.
    Uiteindelijk niet doorgezet omdat ik een andere auto op mn pad kreeg

    Wellicht nog wat leuke info voor je in mijn topic, hoewel ik de boel meer cosmetisch aangepakt heb, in plaats van motorisch.
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  3. #43
    joris ziengs's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    66
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Zijn er meer mensen met een audi 80 quattro competition hier?

    Ik heb er nog maar eentje opgehaald

    En daar moet, zoals bob al zei, een 1.8t of iets dergelijks in komen. maar dat zal nog wel even duren
    Laatst gewijzigd door joris ziengs; 10-12-13 om 21:36. Reden: aanvulling

  4. #44
    Arie220's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    47
    Posts
    307
    Kudos
    18
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Zijn er meer mensen met een audi 80 quattro competition hier?

    Ik behoor sinds gister ook tot het rijtje competition bezitters. Wel eentje met wat werk. Maar gaat in de toekomst wel goed komen. Word ooit ook gespoten en blokje blijft gewoon de 2.0 16v, mss wel wat gekieteld. met bewerkte kop en in/uitlaat beetje aanpassen. Maar eerst even kleine dingen verhelpen.

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •