Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 30 van de 30

Onderwerp: Distributieriem vervangen 2.0 ABT

  1. #21

    Standaard re: Distributieriem vervangen 2.0 ABT

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    bij de type 89 vierpitter wel.
    Waterpomp in de distributie? 100% niet waar. Alle 4pitter pompjes gaan gewoon via snaar/riem en een krukaspoelie. Niet in de distributie!

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    286
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 100

    Standaard re: Distributieriem vervangen 2.0 ABT

    Vandaag ook eens gekeken jij (en ik) hebben gelijk.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zollie Bekijk Berichten
    Waterpomp in de distributie? 100% niet waar. Alle 4pitter pompjes gaan gewoon via snaar/riem en een krukaspoelie. Niet in de distributie!
    Audi 100 C3 1984 lpg
    Audi 80 B3 2 maal
    VW polo

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2008
    Leeftijd
    44
    Posts
    222
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard re: Distributieriem vervangen 2.0 ABT

    Ik heb mijn distributieriem en spanrol van mijn Audi 80 deze week vervangen.
    In mijn Vraagbaak staat dat het ontstekingstijdstip opnieuw gecontroleerd dient te worden en indien nodig te worden afgesteld.
    Wie weet hoe het kan dat de ontsteking onsteld wordt door vervangen van distributieriem, maw hoe is dit mogelijk?

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    286
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 100

    Standaard re: Distributieriem vervangen 2.0 ABT

    Theoretisch kan het ook niet, de riem afstand tussen de hulpas en krukas blijft immers gelijk, en de hulpas wel op merk teken zet natuurlijk.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter sr Bekijk Berichten
    Ik heb mijn distributieriem en spanrol van mijn Audi 80 deze week vervangen.
    In mijn Vraagbaak staat dat het ontstekingstijdstip opnieuw gecontroleerd dient te worden en indien nodig te worden afgesteld.
    Wie weet hoe het kan dat de ontsteking onsteld wordt door vervangen van distributieriem, maw hoe is dit mogelijk?
    Laatst gewijzigd door jonno; 19-04-13 om 18:28.
    Audi 100 C3 1984 lpg
    Audi 80 B3 2 maal
    VW polo

  5. #25
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard re: Distributieriem vervangen 2.0 ABT

    Dat lijkt me een oude tekst die in elke vraagbaak werd geplaatst en die klakkeloos is overgenomen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #26

    Standaard re: Distributieriem vervangen 2.0 ABT

    Volgens mij bedoelde Tom dat er bij elke vierpitter wel een cilinder bij kan! ;o)
    turn in turn out turn on

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2008
    Leeftijd
    44
    Posts
    222
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Distributieriem vervangen 2.0 ABT

    Het is gelukt, ik heb de distributieriem, spanrol en waterpomp vernieuwd en alles precies op tijd afgesteld.
    Echter het bleek dat bij demontage van de distributie het tussenwiel (waarmee de stroomverdeler wordt aangedreven) 1 tand verkeerd stond ten opzichte van de krukaspoelie. Toen ik na einde werkzaamheden de motor startte liep de motor een te hoog toerental en enigszins wat onregelmatig. Toen heb ik de ontstekingstijdstip gecontroleerd en die heb ik op tijd gezet door de stroomverdeler te verdraaien. Waarschijnlijk is dit veroorzaakt doordat het tussenwiel niet goed stond en ik vervolgens de juiste afstelling heb gedaan. Klopt mijn beredenering en zou dit ook gevolgen kunnen hebben mbt het benzineverbruik en zijn er nog andere nadelige gevolgen voor de motor? In 2013 is waarschijnlijk de fout van verkeerde afstelling gedaan en ik heb er nooit iets van gemerkt.

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Distributieriem vervangen 2.0 ABT

    Ik heb de eerste vier, vijf maanden na m'n motorruil met een koud slecht lopende motor gezeten. Sloeg koud snel af. Ook warm niet optimaal. Bleek dat de distributie en ontsteking niet goed stonden. De motor lijkt daar niet onder te hebben geleden, want we zijn dik 70.000 km verder nu.

  10. #29

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2008
    Leeftijd
    44
    Posts
    222
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Distributieriem vervangen 2.0 ABT

    Ok, maar ik vraag me af als het tussenwiel niet goed staat ten opzichte van de krukas en je corrigeert dat vervolgens door de ontsteking opnieuw af te stellen, wat zijn dan de gevolgen, met andere woorden is dan alles weer hetzelfde als zo het eigenlijk moet zijn?

  11. #30
    Grifke94's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2015
    Leeftijd
    29
    Posts
    299
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Distributieriem vervangen 2.0 ABT

    Heb je je ontsteking opnieuw ingesteld en kom je er daarna achter dat je tussenwiel niet goed staat en corrigeer je vervolgens de stand van dat wiel? Dan moet je de ontsteking opnieuw instellen. Het is een tandwieverbinding tussen de ontstekingsverdeler en die as. Alles wat je aan dat tussenwiel verdraait, draait de ontstekingsverdeler mee.
    Ford Scorpio 2.4i GL (ARC) - 1987
    Audi 100 CS Quattro 2.3E (NF) - 1987
    Mercedes-Benz C180 Kompressor (M271.946) - 2003

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •