Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: 1.8 20VT in B3

  1. #1

    Standaard 1.8 20VT in B3

    Ik heb het stomme idee om mijn b3 van 1.8 20vt te voorzien, nu ben ik aan het kijken wat daar allemaal voor nodig is.
    Nu; 1.8 carb. versie 90pk

    Benodigdheden/aanpassen;
    Motor; AEB uit A4, Passat e.d.
    Motorsteun; voorste motorsteun opmaat lassen
    Kabelboom; op het volksforum wordt het opmaat maken van de kabelboom aangeboden evenals het sleutelvrij maken van de ecu.
    Uitlaat; donwpipe/complete uitlaatlijn opmaat laten maken.
    IC; sprinter intercooler plaats geven, set ic slangen van ebay of andere site.

    Naar mijn weten moet de bak gewoon passen?
    Als er nog iemand tips heeft, of relevante topics welke ik kan doornemen, heb die van de cabrio inmiddels helemaal doorgelezen en vond daar erg veel tijd werd gedaan over de om/inbouw.

    Maar goed, aanvullingen e.d. zijn zeker gewenst.

    Gr. Sjors

  2. #2
    Arnout's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.431
    Kudos
    35
    Auto
    Audi RS2
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8 20VT in B3

    Geen stom idee hoor, een leuk idee zelfs! Iemand is je jaren geleden voor geweest in Duitsland. Die heeft van een B3 80 een RS2 limo gemaakt met een 1.8 20VT. Zeer mooi gedaan destijds. Heel veel werk. Ik zelf zou er denk ik liever een 80 Avant voor als basis nemen, maar in een B3 verwacht je dat niet...
    1991 Audi 80 1.6, 1994 Audi Avant RS2
    Leasert: nu: 2018 Hyundai Ionic Electric; ex: 2013 Chevrolet Volt LTZ, 2009 Audi A3 SB 1.4T

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    50
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 1.8 20VT in B3

    what about your brake system? volgens mij heb je daar ook nog anpassingen te bedenken?

  4. #4

    Standaard Re: 1.8 20VT in B3

    Deze mag dicht,
    had bijna een extra 80 gekocht, maar uiteindelijk laten staan, dus geen extra auto meer over om dit uit te gaan voeren.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •