Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 21

Onderwerp: Nieuwe kabelboom achterklep trekken?

  1. #1
    2.3
    Guest

    Standaard Nieuwe kabelboom achterklep trekken?

    Toen ik vanavond weg reed merkte ik opeens op dat er geen enkele meter op mijn dash het dus deed.
    Vreemd dacht ik,nieuwe zekering erin en die plofte er na 5 min ook weer uit,
    na wat zoekwerk kwam ik er achter dat het achteruitrijlicht op de zelfde groep zit.

    En laat daar nou net een kabelbreuk in die kabel zitten,want me cv heeft als ik de acterklep opendoe ook een eigen wil.
    Dus morgen ga ik even de kabelboom vervangen,kan ik dan alleen het schanierenden stukje vervangen of,
    lijkt het jullie beter om de hele kabelboom vanaf dat hij in het zij scherm de carroserie in gaat tot aan de aansluitingen van de lampjes e.d. te doen?

    Dus een tip voor de mensen die ook uitvallende meters hebben,en gelijk een vraag zeg maar .

    Gaat om een 80 b4 overigens.

    Groeten,Marcel.

  2. #2

    Standaard

    Welkom bij de club...
    Elke B3/B4 rijder krijgt er ooit mee te maken.
    Bij de vorige B4 heb ik er een nieuw stuk tussen gezet. Want een nieuwe kabelboom is flink aan de prijs..
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Wees slim, leg niet alle verbindingen naast elkaar want dan krijg je een enorme klont draden.

    Vervang inderdaad alleen het buigende deel, dan ben je doorgaans van alle problemen af.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4
    2.3
    Guest

    Standaard

    Oke dan ga ik er morgen aan beginnen,bedankt jongens.

    Ik laat nog wel even weten of de alle problemen van de tellers enzo dan ook weer opgelost zijn.

    Groeten,Marcel

  5. #5
    2.3
    Guest

    Standaard

    Nieuwe kabel getrokken en problem solved 8) .
    Me cv doet het nu ook helemaal weer goed .
    Alleen bij het openen van de deuren blijft het pompje een minuut doorjengelen,dan kan ik dus ook mijn deuren niet gelijk weer op slot doen,moet ik even wachten tot het pompje klaar is.

    Iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn


  6. #6

    Standaard

    Heb ik soms ook last van met mijn B4... Lijkt mij ergens een klein lekje oid in de leidingen, maar heb eigenlijk nog nooit de moeite gedaan om het probleem te gaan verhelpen. Ik vind het wel best zo...
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 2.3
    Nieuwe kabel getrokken en problem solved 8) .
    Me cv doet het nu ook helemaal weer goed .
    Alleen bij het openen van de deuren blijft het pompje een minuut doorjengelen,dan kan ik dus ook mijn deuren niet gelijk weer op slot doen,moet ik even wachten tot het pompje klaar is.

    Iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn
    FF een vraagje, ik heb ook problemen met de bekabeling van mijn achterklep en ik wil ook die kabels (een stuk) vervangen.

    Hoe heb je dat gedaan? een stuk ertussen gesoldeerd?

    Gr. heman
    Zolang mijn baas net doet alsof ik veel verdien, doe ik net alsof ik hard werk...

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Ja. Zo dicht mogelijk bij de uitgangen afknippen, niet alles op een bult maar met diverse lengtes, stuk er tussen solderen, krimpkousje er om, vastzetten, en de prop terugduwen het koetswerk in.
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  10. #9

    Standaard

    tnx appie!
    Zolang mijn baas net doet alsof ik veel verdien, doe ik net alsof ik hard werk...

  11. #10

    Standaard

    Zorg wel dat de boel niet gaat rammelen of schuren, anders ben je zo weer aan de beurt! ;-)
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  12. #11
    handige harrie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2005
    Leeftijd
    62
    Posts
    261
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard

    Same here, heb op de sloop van een identieke b4 de kabelboom losgehaald en meegekregen (voor noppes, dus da's vlug verdiend) thuis eerst de kabelboom doorgemeten en ok bevonden, toen de oude eruit en de "nieuwe" erin. half uurtje werk en alles werkt weer. cheap fix. en als deze kuren gaat geven staan er nog genoeg b4's op de sloop
    Nur fliegen ist schöner

  13. #12

    Standaard

    Maar het is een kwaal, dus de meeste kabelbomen op de sloop zullen dezelfde kuren vertonen.
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

  14. #13

    Standaard

    Ap gebruikt in die gevallen, jammer van de kleurcodes, erg zacht en flexibel luidsprekerdraad, indien mogelijk. Dat gaat ook bij koude niet stuk, en wordt niet broos. Om de kleurcode's te achterhalen zou je dan even de "prop" naar buiten moeten trekken. Maar in de meeste gevallen hoeft dat de eerste 30 jaar niet meer... ;-)


    Maar dat hangt ook van het systeem af, bij een meer-aderige kabel doe ik dat niet, dat is geen porem.
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2005
    Posts
    45
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard kabelboom kofferbak B4


  16. #15

    Standaard

    :idea: Een goede tip, kabel bij de dealer was 105 euro (3 jaar geleden)
    en een spiegel ook meer dan 100 euro.

    Groeten willem

  17. #16

    Standaard Re: Nieuwe kabelboom achterklep trekken?

    Sta me toe om een oud topic 'wakker te maken' met een vraag ;
    is de koffer-kabelboom van een B3 dezelfde als van een B4?

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Nieuwe kabelboom achterklep trekken?

    Ik denk dat die eender zal zijn. De mijne heb ik vier jaar geleden opnieuw gesoldeerd en van krimpkousjes voorzien; alles was doorgesleten.

  19. #18

    Standaard Re: Nieuwe kabelboom achterklep trekken?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Paudio Bekijk Berichten
    Ik denk dat die eender zal zijn. De mijne heb ik vier jaar geleden opnieuw gesoldeerd en van krimpkousjes voorzien; alles was doorgesleten.
    ok bedankt

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Nieuwe kabelboom achterklep trekken?

    Het was wel twee avonden werk om alle verbindingen na te lopen, solderen, krimpkousjes aan te brengen. Heb er tussenstukjes in gezet en alles goed met tape omwikkeld, zodat de boel zo min mogelijk op z'n donder krijgt bij het openen en sluiten van de koffer.. Kosten uiteraard zeer gering.

  21. #20
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuwe kabelboom achterklep trekken?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door powerclassic Bekijk Berichten
    Sta me toe om een oud topic 'wakker te maken' met een vraag ;
    is de koffer-kabelboom van een B3 dezelfde als van een B4?
    Kijk even op 7zap.com om onderdeelnummers te vergelijken. De maten van de B4 zijn anders, zou me niet verbazen als de kabelboom een andere lengte heeft.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •