Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Moderne radio in 80 type89

  1. #1
    18audi's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2012
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Moderne radio in 80 type89

    Goedemiddag,
    Ik heb mijn Audi 80 nu een maandje en ik wilde graag een wat modernere radio erin bouwen dan de blaupunkt san marino cassette.
    Gister wilde ik er een nieuw gekochte pioneer in doen, maar na alles aangesloten te hebben deed de nieuwe radio helemaal niks, de spanning heb ik gecontroleerd.
    Er is een constante spanning en een massa. Ook de radio werkt wel gewoon, deze heb ik getest in de A2 van mijn ouders.
    Weten jullie een oplossing?

    groetjes Alwin

  2. #2
    Frans Pan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    67
    Posts
    329
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Moderne radio in 80 type89

    Als je geen antwoord krijgt van iemand die het uit zijn hoofd weet haal ik mijn "moderne" radio wel even los. Om te kijken hoe het zit.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    35
    Posts
    44
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Moderne radio in 80 type89

    aansluiten zou niet veel anders moeten zijn dan bij de A2. als je zeker weet dat de + (waarschijnlijk 2x) en - correct aangesloten zit (juiste locatie / spanning ook aanwezig in de stekker die in je radio gaat) dan zou de radio het gewoon moeten doen. Ik zou dat eerst nog eens controleren. Anders maar eens kijken of de zekering achterin je radio nog heel is.

  4. #4
    Typ89's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Posts
    359
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Moderne radio in 80 type89

    Als één van je speakers kortsluiting maakt doet een radio helemaal niets. Als je speakers in je hoedenplank hebt willen de stekkertjes daar nog wel eens contact maken met de metalen plaat die eronder zit. Ik heb hetzelfde probleem gehad als jij, en na lang zoeken vond ik het daar.
    Je kunt dit simpel testen door één voor één de speakers los te halen en kijken of er dan wel geluid uit komt. Denk er wel om dat je het volume zacht zet, anders heb je kans dat je de versterker opblaast.

  5. #5

    Standaard Re: Moderne radio in 80 type89

    In het ISO blok van een B3 zit maar 1x spanning, en je hebt bij een moderne radio 2 stuks nodig. Je bent niet de eerste met dit probleem, als je de zoekfunctie gebruikt dan kom je legio topics tegen met hetzelfde probleem
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009


  6. #6
    18audi's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2012
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Moderne radio in 80 type89

    Bedankt voor de reacties,
    Het zit hem niet in de speakers want als ik de oude radio erop aansluit doet hij het wel gewoon.
    Ook de zekering achterin de radio is nog heel, ik heb de radio ook op werking getest in de A2.

    Er is inderdaad maar 1 spanning, een continue spanning. Dan zou ik dus ergens een spanning die via het contactslot loopt vandaan moeten halen? Hoe kan ik dit dan werkend aansluiten?

  7. #7
    Thalys's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    872
    Kudos
    14
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Moderne radio in 80 type89

    Je hebt bij een oudere auto (zeg voor 1990 ongeveer) alleen maar de rode stroomdraad plus massadraad (meestal zwart, soms bruin), terwijl een moderne autoradio ook nog een gele draad heeft voor het behouden van het geheugen. Je kunt de gele en de rode draad van de radio zonder risico aan elkaar koppelen, dan doet de radio het. Hij krijgt dan van "2 kanten" stroom. Ik had hetzelfde probleem bij mijn Opel Monza (plm zelfde bouwjaar als de eerste B3's). De B4 heeft een ISO stekker met rood en geel, en dan heb je het probleem niet.

    Je kun het ook professioneel uitlaten voeren door een autoradioinbouwer. Kost je ook de kop niet. Ik heb pas al mijn radiobedrading en ISO laten vernieuwen bij de Cabriolet (vorige eigenaar had er een janboel van gemaak met overal kroonsteentjes) en ik was 60 Euro kwijt. En dan weet je ook weer, dat alles stroringvrij blijft functioneren en zoals Audi het ooit bedoelt heeft.
    Audi Cabriolet 2.3 (1991), Audi B4 Coupe 2.0E 1992, A2 1.4 (2000) en A4 B5 Avant 2.4 quattro (1998), Audi 80 1.8C 1987
    Carpe Diem

  8. Ad
  9. #8
    18audi's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2012
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Moderne radio in 80 type89

    Bedankt! Ik ga er na mijn vakantie even zelf naar kijken en als het niet lukt laat ik het doen.
    Bedankt voor de reacties.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •