Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Gebruiks temperatuur Audi 80 B4 2.0 66 KW

  1. #1

    Standaard Gebruiks temperatuur Audi 80 B4 2.0 66 KW

    Ik rijd sinds twee maanden een 80 B4 uit ´94 2.0 E 66 kw. De auto rijdt prima en met mijn rijstijl heb ik een verbruik van 1:11. Echter bij normaal verkeer komt de temperatuur meter eigenlijk niet hoger dan tussen de 60 en 70 graden. Als ik dan ergens stil sta of in de file kom, dan stijgt ie door naar 90 en springt de koelings van aan. Vervolgens daalt de temperatuur dan ook weer. Maar wat ik mij afvraag, is die temperatuur van tussen de 60 en 70 graden bij normaal verkeer normaal? Het lijkt mij laag.
    Met vriendelijke groet,

    Kees-Jan

  2. #2

    Standaard

    Ik heb met mijn A4 precies hetzelfde.
    Liever een ster in mijn ruit, dan op mijn motorkap

  3. #3
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Als de mijne warm is staat de meter op 90 graden (ik heb 2 meters en deze geven beide hetzelfde aan).

    Boven de 95 gaat de koeling aan en dan loopt de temperatuur terug naar ongeveer 80-85? (nooit echt opgelet).

    Persoonlijk vind ik 60-70 niet echt hoog. maar ik zou niet durven zeggen of dit ook een probleem is.
    (de Omega van m'n vader had een grotere radiateur (uit Oostenrijk) en toen bleef de temperatuur ook iets lager dan voorheen)

    Grtz. Arlo
    One liter, driver's licence eater...


  4. #4

    Standaard

    60 - 70 graden is te laag.

    Meestal is dan de termostaat dan niet goed (afgesteld).
    Huidig transport= iets anders

  5. #5

    Standaard

    Ik heb ook een B4 2.0 66 kw. Het euvel is heel simpel. Nieuwe thermostaat ! Ik had precies hetzelfde euvel en na een nieuwe komt de temp. binnen 5 minuten op 90 graden uit, en zo hoort die ook te staan.
    Ik merkte bovendien dat de verwarming het niet super deed, en die doet het nu ook weer uitstekend !
    Dus als je het idee hebt dat de verwarming het niet super doet, dan is het echt de thermostaat. Doet de verwarming het wel goed, dan zou het ook een temperatuurvoeler kunnen zijn, maar daar heb ik geen verstand van hoe dat zit. Dit weet ongetwijfeld iemand anders van dit forum wel .

    gr. Johan


  6. #6

    Standaard

    Ik heb nog niets ontdekt aan de verwarming, die doet het goed volgens mij. Maar weet iemand welke temperatuur ie in principe aan zou moeten geven onder de beschreven omstandigheden?
    Dit is mijn eerste eigen auto, tot nu toe altijd lease gereden, en ik rijd dus nog een beetje paranoid in de ronde.
    Dus met het vervangen van de thermostaat is dit niet weg? De warmtevoeler, wat is dat?


    De 80 bevalt overigens uitstekend tot nu toe.
    Met vriendelijke groet,

    Kees-Jan

  7. #7
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.890
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    De temperatuur zou in principe tijdens het rijden tussen de 80 en 90 graden moeten liggen. Als je temperatuurmeter (geen precisie-instrument overigens) minder aangeeft maar de kachel gaat wel op volle sterkte (als je die vijf minuten vol aanhebt moet je in principe bijna gefrituurd worden) dan zou ik de meter, meer specifiek de zender wantrouwen. Er zit een zender op de cilinderkop, die geeft de watertemperatuur. Ik zou eens, met het contact aan en de motor warm, beginnen met het lostrekken van contacten aan die zender zodat je kunt zien welke contacten voor de temperatuur zijn. Misschien zijn de contacten geoxideerd maar waarschijnlijk is de zender aan het overlijden. Vervangen is makkelijk maar het ding is niet goedkoop, iets van 70 of 80 euro als ik me niet vergis.

    Tom

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •