Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Gebruiks temperatuur Audi 80 B4 2.0 66 KW

  1. #1

    Standaard Gebruiks temperatuur Audi 80 B4 2.0 66 KW

    Ik rijd sinds twee maanden een 80 B4 uit ´94 2.0 E 66 kw. De auto rijdt prima en met mijn rijstijl heb ik een verbruik van 1:11. Echter bij normaal verkeer komt de temperatuur meter eigenlijk niet hoger dan tussen de 60 en 70 graden. Als ik dan ergens stil sta of in de file kom, dan stijgt ie door naar 90 en springt de koelings van aan. Vervolgens daalt de temperatuur dan ook weer. Maar wat ik mij afvraag, is die temperatuur van tussen de 60 en 70 graden bij normaal verkeer normaal? Het lijkt mij laag.
    Met vriendelijke groet,

    Kees-Jan

  2. #2

    Standaard

    Ik heb met mijn A4 precies hetzelfde.
    Liever een ster in mijn ruit, dan op mijn motorkap

  3. #3
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Als de mijne warm is staat de meter op 90 graden (ik heb 2 meters en deze geven beide hetzelfde aan).

    Boven de 95 gaat de koeling aan en dan loopt de temperatuur terug naar ongeveer 80-85? (nooit echt opgelet).

    Persoonlijk vind ik 60-70 niet echt hoog. maar ik zou niet durven zeggen of dit ook een probleem is.
    (de Omega van m'n vader had een grotere radiateur (uit Oostenrijk) en toen bleef de temperatuur ook iets lager dan voorheen)

    Grtz. Arlo
    One liter, driver's licence eater...


  4. #4

    Standaard

    60 - 70 graden is te laag.

    Meestal is dan de termostaat dan niet goed (afgesteld).
    Huidig transport= iets anders

  5. #5

    Standaard

    Ik heb ook een B4 2.0 66 kw. Het euvel is heel simpel. Nieuwe thermostaat ! Ik had precies hetzelfde euvel en na een nieuwe komt de temp. binnen 5 minuten op 90 graden uit, en zo hoort die ook te staan.
    Ik merkte bovendien dat de verwarming het niet super deed, en die doet het nu ook weer uitstekend !