Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345
Resultaten 81 tot 98 van de 98

Onderwerp: Koppelingsplaten nu ook nog eens het VLIEGWIEL krom

  1. #81

    Standaard

    Tsja , zonder de doemdenker te willen uithangen kan ik me best voorstellen dat je prise-as lager even hard afgebeuld werd als de originele koppeling .
    Mogelijk veroorzaakt dat dat geluid .

    Pat
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .

  2. #82

    Standaard

    Oef dat ziet er uit!

    Druklager en drukgroep slijten van het ingedrukt houden.Elke seconde telt.

    Koppelingsplaat slijt door verschil in toerental van motor en versnellingsbak.
    Het achteloos "vasthouden"al is het maar lichtjes zeker op snelheid,is snel funest voor zowel drukgroep als koppelingsplaat.

    Wat hier oorzaak is zal duidelijk zijn:
    Bovenmatige (t.o km stand) slijtage van drukgroep wat tenslotte de koppelingsplaat niet meer opgesloten kon houden.
    Daardoor slippende koppeling,enorme warmte-ontwikkeling waardoor vliegwiel tenslotte ook gebroken (!) is.

    Auto is imho (naar mijn mening) gereden door iemand die voortdurend met voet op pedaal zat.(korte beentjes?)

    Jammer voor je Audiva dat je zoiets niet aan de auto kunt zien voor je hem koopt.

    Al iets van de kosten bekend?
    Of houd je dat liever geheim?

  3. #83

    Standaard

    Wat een ellende allemaal zeg... Hoop niet dat er nog meer ellende aan zit te komen...

    Wat rijdt zo´n 1.2 lekker he...

    Was het een nieuwe?
    -oooo-

    Audi 80 - Eines der schönsten Beispiele für Wirtschaftlichkeit -

    -oooo-

  4. #84
    私は王午前 Manus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    3.412
    Kudos
    0

    Standaard

    wees blij dat die stukken niet door je versnellingsbak zijn gescheurd door de extreme kracht die erop komt te staan. had nog duurder geweest dan.

    Maar dat gieren, alles heeft best een optater gehad denk ik wat daar in de buurt heeft gezeten. dus kan best die as zijn wat stragen al zei.
    "In Nederland mag niks, maar is alles toegestaan."

  5. #85

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BartType81
    Wat een ellende allemaal zeg... Hoop niet dat er nog meer ellende aan zit te komen...

    Wat rijdt zo´n 1.2 lekker he...

    Was het een nieuwe?
    Het was volgens mij een Polo uit 2004.

    De auto gaat morgen terug naar de garage voor verder onderzoek we zullen weer zien.................... :roll: duimen dat het niets is, anders wordt ik echt gek!

    Ik heb nog geen idee wat de kosten zijn de rekening moet nog opgemaakt worden, eigenlijk wil ik het voorlopig nog niet weten

    Groeten Manuela
    Audi A4 Avant 1.9 TDI Quattro 1999


  6. #86

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audiva
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BartType81
    Wat een ellende allemaal zeg... Hoop niet dat er nog meer ellende aan zit te komen...

    Wat rijdt zo´n 1.2 lekker he...

    Was het een nieuwe?
    Het was volgens mij een Polo uit 2004.

    De auto gaat morgen terug naar de garage voor verder onderzoek we zullen weer zien.................... :roll: duimen dat het niets is, anders wordt ik echt gek!

    Ik heb nog geen idee wat de kosten zijn de rekening moet nog opgemaakt worden, eigenlijk wil ik het voorlopig nog niet weten

    Groeten Manuela
    Sterkte ermee!

    Ik heb ook een 1.2 3 cylinder Polo, 5 deurs. 8)
    -oooo-

    Audi 80 - Eines der schönsten Beispiele für Wirtschaftlichkeit -

    -oooo-

  7. #87

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BartType81
    Ik heb ook een 1.2 3 cylinder Polo, 5 deurs. 8)
    Ik denk dat Manuela wel ff aan andere dingen denkt aan 1.2 3 cylinder Polo's, Bart...
    Present: Skoda Octavia III Combi 1.4 TSI EBL / 1986 Audi 90 type81
    Past: 2009 Audi A3 1.4 TSI S-tronic 1998 Audi A4 1.8 5V 1988 Audi 80 1.8S 1987 Audi 80 1.8 1983 Audi 80 1.6 CL

  8. Ad
  9. #88

    Standaard

    @Audiva,veel sterkte.

    Hoop echt dat het allemaal meevalt.

  10. #89
    heslie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.415
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6

    Standaard

    Mooi dat ie weer rijdt, en nu maar hopen dat het gierende geluid een kleinigheid is, en niet weer de hele bak eronderuit hoeft.
    Ik heb een bloedhekel aan bumperklevers, vandaag zat er weer eentje voor me.

  11. #90
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.602
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    /me pakt alvast een pot pindakaas in...
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  12. #91
    DoubleHH's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2004
    Posts
    7.265
    Kudos
    41
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard

    Zo zeg dat ziet er echt versleten uit.
    Denk dat de vorige eigenaar zoals basvag al zei niet bepaald
    goed kon autorijden. Voetensteun zit er niet voor niets.

    Hoop dat, zoals je zelf al zei, het nieuwe "geluidje" spoken zien
    is of liever horen.

    Veel succes er mee hoop dat alles mee gaat vallen, ben alleen
    bang dat de rekening dit niet gaat doen.

  13. #92

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door themadpilot
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BartType81
    Ik heb ook een 1.2 3 cylinder Polo, 5 deurs. 8)
    Ik denk dat Manuela wel ff aan andere dingen denkt aan 1.2 3 cylinder Polo's, Bart...
    Met dit motortje zie je ze haast niet in Nederland, en hij was toevallig ook nog uit 2004... Sorry hoor... :oops:

    Maarre, nogmaals sterkte Manuela! Ik hoop dat het piepje met een beetje olie weg gaat...
    -oooo-

    Audi 80 - Eines der schönsten Beispiele für Wirtschaftlichkeit -

    -oooo-

  14. #93

    Standaard

    @BartType81 geen zorgen hoor de Audi is echt niet het enigste waar ik me mee bezig hou gelukkig :wink: Tja en wat de polo betreft niets mis mee moest alleen heeeeeel erg wennen zeker met inhalen


    Ze kunnen niets vinden zo op het eerste gezicht om het echt te weten moet de bak er weer onder uit. Ik laat het maar even zo.

    Groeten Manuela
    Audi A4 Avant 1.9 TDI Quattro 1999

  15. #94

    Standaard

    Even een update aan de hand van Basvag..... :oops:


    Het gierende geluid is nog steeds aanwezig, heb geen zin om weer mijn auto terug te brengen ik laat het even zo. We zijn in afwachting van de dealer waar de auto gekocht is of daar nog wat te halen valt, zal wel niet :roll:
    Maar ze zijn wel een onderzoek gestart hoe dit allemaal mogelijk is geweest aangezien de auto is verkocht als nieuwe auto altijd in onderhoud is geweest en daar ook weer is ingeruild en opnieuw verkocht is aan mij :roll: :?

    De rekening was veel ondanks alle korting die Ron maar kon krijgen was het nog steeds dik boven de € 1000,- euro, zonder remblokken en schijven want die moeten er nu nog steeds onder. Aangezien we vakantie hebben staat mijn auto al ruim 3 weken stil.
    Audi A4 Avant 1.9 TDI Quattro 1999

  16. #95

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audiva
    Even een update aan de hand van Basvag..... :oops:
    Bedankt,was best bezorgd want dit wil niemand meemaken.......

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audiva

    Maar ze zijn wel een onderzoek gestart hoe dit allemaal mogelijk is geweest aangezien de auto is verkocht als nieuwe auto altijd in onderhoud is geweest en daar ook weer is ingeruild en opnieuw verkocht is aan mij :roll: :?
    Moet of een technische kwestie zijn of iemand met een stijf linkerbeen. :roll:
    Maar moet bij de dealer bekend zijn als deze meerdere auto's nieuw bij de dealer heeft gekocht.

    Rekening valt me toch mee;had echt iets verwacht dik boven de tweeduizend (pl)eurootjes.

    Laat je vakantie niet bederven want: de mooiste dingen in het leven kosten niets.....

    Veel sterkte

    Opa /me

  17. #96

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door basvag
    Laat je vakantie niet bederven want: de mooiste dingen in het leven kosten niets.....
    Klopt...

    En komt ook er fijn uit als je voor 1000-en euro's aan je Audi moet spenderen.

    Ik hoop dat je ondanks al dat gedoe met de A4 toch een prettige vakantie hebt... :wink:
    Huidig transport= iets anders

  18. #97

    Standaard wat een ellende allemaal

    Wat een ellende allemaal :cry:
    Ik zou serieus overwegen de auto te verkopen .
    En laat effe compressie en turbo checken,want als de koppeling op was dan denk ik niet dat hij na het planken z,n auto effe liet uitlopen
    Kortom ik kan niet voor je besluiten maar een auto waar gek mee gedaan is in zijn eerste kms brengt meestal veel problemen in de toekomst :-?
    Kun je hem niet inruilen bij een dealer (met goede koppeling).
    Handel is handel laat ze maar bieden 8)
    Nou goed Succes grt van Bauer
    Een goudvis heeft een geheugen van 30 seconden kun je nagaan hoeveel Ik per dag beleef :mrgreen:

  19. #98

    Standaard

    Dit is een topic van een jaar oud :roll:
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •