Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 98

Onderwerp: Koppelingsplaten nu ook nog eens het VLIEGWIEL krom

  1. #1

    Standaard Koppelingsplaten nu ook nog eens het VLIEGWIEL krom

    Ik heb een probleem vanaf vandaag ineens kan ik niet meer in zijn achteruit en met optrekken gaat de auto trillen en klapperen en kom ik gewoon niet weg. Tevens komt er een zeer onaangename geur van mijn auto.

    Nu is er in de werkplaats weinig tijd momenteel tevens kost het enorm veel geld. Is er iemand op het forum die zich geroepen voelt mij te helpen deze onderdelen te vervangen tegen vergoeding uiteraard!

    Groeten Manuela
    Audi A4 Avant 1.9 TDI Quattro 1999

  2. #2

    Standaard

    :? Zo, da's minder...

    Succes d'r mee.
    Huidig transport= iets anders

  3. #3
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard

    als ik het kon deed ik het voor niks (altijd makkelijk praten als je het niet kan)

    succes met het vinden van een handige Harry..
    Audi A2 1.4 aua

  4. #4

    Standaard

    Wie heeft er een alternatief ik kan er niet mee rijden krijg hem waarschijnlijk al heel moeilijk uit de carport dus Coen is geen optie veel te ver . Ik zoek dan maar een goed betaalbaar adres in de omgeving van Alkmaar.
    Ik durf er gewoon niet meer mee te rijden anders was ik wel naar Coen gegaan :oops:

    Hoe kan dit eigenlijk zo plotseling ik ga naar mijn werk 16 km verder dan mijn woonplaats en als ik thuis kom is het al echt een ramp geworden in 1 dag.
    Nu dus krijg ik hem als ik de auto start al niet eens meer in zijn achteruit :roll: :roll: :roll: :roll: het is zo'n vreemd verhaal.


    Groeten Manuela
    Audi A4 Avant 1.9 TDI Quattro 1999

  5. #5

    Standaard

    garantie? zolang heb je `m toch niet?
    Man is not the creature of circumstances, circumstances are the creatures of men. We are free agents, and man is more powerful than matter.


  6. #6
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Erg vervelend Manuela
    Ik kan je ook niet echt verder helpen...

    Maar misschien kan je de dealer bellen (waar je 'm gekocht heb) en vragen of hij je auto kan komen halen (natuurlijk onder garantie)

    Valt je auto niet onder mobiliteits garantie?
    One liter, driver's licence eater...


  7. #7

    Standaard

    Garantie heb je niet als je een auto voetstoots koopt, dan ligt het risico bij jou.
    Is de prijs dan ook naar...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door [url=http://www.audiforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=143200#143200
    Audiva[/url]]... Ik heb deze auto gekocht zonder garantie bij de Audi dealer in Gouda. De reden hiervan is dat het me € 2500,- scheelde. Gezien het bouwjaar 2000 en de kilometerstand 68500 durfde ik het risico te nemen.
    ...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door [url=http://www.audiforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=160119&highlight=garantie#160119
    Audiva[/url]]Pon geeft de dealer gelijk ik heb immers een auto gekocht zonder garantie :? :? :? dus einde discussie volgens Pon en dealer....
    ...
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    haha,340 is weer heel scherp vandaag,er ontgaat hem niks.Trek je hem vaak in zijn 2 door? de geur die zich kan verspreiden is zeer indringend,alsof er kabels aan het smelten zijn
    All women are the same, they just look different so you know which ones yours

  10. #9

    Standaard

    @340 bedankt scheelt een hoop typewerk :wink: maar het blijft natuurlijk wel vervelend.
    Tot overmaat van ramp.............is ook nog het lampje van de remblokken gaan branden en mijn remschijven zijn ook aan de beurt :cry:.
    En als alles er dan toch afligt moet gelijk de keerringen ook maar meegenomen worden zoals schakelaskeerring en de aandrijfaskeerring.
    Of ik verkoop gewoon mijn auto

    Tevens denk ik dat het evengoed niet onder de garantie zou vallen omdat het slijtage onderdelen zijn :roll:
    En op moment van koop was dit alles niet aan de orde geen slippende koppeling ook bij de grote beurt in februari was het nog niet nodig om de remblokken e.d te vervangen (dat kon nog wel even).

    groeten Manuela
    Audi A4 Avant 1.9 TDI Quattro 1999

  11. #10

    Standaard

    Offtopic:

    Hmm, wat hebben ze in vredesnaam met die auto gedaan?! Continu met een maximaal (over)beladen aanhanger door de bergen gecrosst?

    /me zoekt verklaring hoe je en remschijven en een koppeling bij normaal gebruik na ~75k km er door jaagt.
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  12. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quattro_king
    Trek je hem vaak in zijn 2 door? de geur die zich kan verspreiden is zeer indringend,alsof er kabels aan het smelten zijn
    Wat bedoel je precies? Ik trek wel gewoon op van 1 en 2 maar ik schakel wel door (ps ik heb de auto nog maar 3 1/2 maand). En gezien de kilometerstand 68.000 km bij aankoop denken wij dat het een stadsauto is geweest of iemand die een zware voet heeft gehad op de koppeling.

    Wij gebruiken de auto als tweede auto.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 340@7000
    Offtopic:

    Hmm, wat hebben ze in vredesnaam met die auto gedaan?! Continu met een maximaal (over)beladen aanhanger door de bergen gecrosst?

    /me zoekt verklaring hoe je en remschijven en een koppeling bij normaal gebruik na ~75k km er door jaagt.
    Wist ik het maar.........
    zou niet tot de mogelijkheden behoren er zit nog geen trekhaak op.
    Wel heeft Pedro gezegd tijdens het chippen in april omdat onze koppeling zo hoog pakt dat die er wel zou aankomen, de zwaarste software kon de auto toen niet aan.
    Maar de vraag blijft ook bij ons......... wat is er in vredesnaam gebeurd met deze relatief jonge auto, weinig kilometers
    Als het aan Ron had gelegen had de auto al lang al een schop gehad.

    Groeten Manuela
    Audi A4 Avant 1.9 TDI Quattro 1999

  13. #12

    Standaard

    Das balen zeg! Maar je wist dus al, dat het er aan zat te komen. Aangezien je de auto hebt laten chippen, komt de koppeling nog sneller. Mocht je een mannetje vinden, die de koppelingsplaten kan vervangen bij je, zou ik die ook meteen de remschijven, etc. laten vervangen.

    Ik heb laatst sportremschijven besteld bij www.autopartsonline.nl en ik ben tevreden over de prijs en afhandeling. Eronder zetten was zo gebeurd, maja ik moest alleen voor vervangen. :wink:

    Tevens zou ik kijken wat het verschil is tussen alleen koppelingsplaten en een hele koppeling. Meestal scheelt dat niet zoveel en aangezien ze toch bezig zijn, kun je het net zo goed meteen goed doen (maar misschien had je dat zelf al bedacht en heb ik er overheen gelezen).
    IIG Succes!
    Groet Robert
    Audi Avant V6 Power!
    Dieet Forum

  14. #13
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 340@7000
    Garantie heb je niet als je een auto voetstoots koopt, dan ligt het risico bij jou.
    Is de prijs dan ook naar...
    Je heb gelijk .... en ik wist ook wel dat de wagen zonder garantie gekocht is...

    Maar met een redelijk aantal "mankementen" in zo'n korte tijd mag je toch wel enige coulance van de garage verwachten?
    Het hoeft niet gratis ofzo...


    Of droom ik nu :wink:
    One liter, driver's licence eater...


  15. #14

    Standaard

    Lijk me niet,koppeling en remmen slijten gewoon...kan je niks aan doen,garage ook niet :wink:

    Maar elke garage heb wel een aanhanger waar je auto op kan,dus ophalen kunnen ze altijd.

  16. #15
    私は王午前 Manus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    3.412
    Kudos
    0

    Standaard

    Ik heb wel eens de koppeling van mijn coupe zelf vervangen. het is een helse klus wat je niet zomaar even op straat kan doen.

    en je weet nooit wat voor verassingen je tegenkomt. bij mij bleek toen me vliegwiel niet mooi vlak meer te zijn (Vorige eigenaar veel met voet op pedaal gereden) dus deze moest ook opnieuw gevlakt worden.

    Mijn koppeling heb ik toen 229 euro voor betaald incl. drukgroep en druklager. 60 euro per dag voor een brug te huren.

    normaal had ik dus rond de 300 kwijt geweest, maar aangezien er bij mij allemaal verborgen gebreken tevoorschijn kwamen was de eindafrekening alsnog 900 euro en heeft de auto 3 dagen op de brug gestaan

    Als ik geen werk had, dan had ik je misschien best kunnen helpen. maar om zoiets op een zaterdag te gaan doen is voor mij nu gewoon te tricky, want ALS het niet op tijd afkomt. staat de auto daar in de garage. ik moet immers maandags ook gewoon weer werken.
    "In Nederland mag niks, maar is alles toegestaan."

  17. #16

    Standaard

    waar moet je wegkomen adiva?
    vrouwelijke hand en paarden tand mag nooit stilstaan

  18. #17

    Standaard

    Manus bedankt begrijpelijk.....wel heel vervelend dit.
    Ron brengt me maandag naar mijn werk met zijn auto en haalt me ook weer op dus dat is geregeld. Ik denk dat de auto maar per autoambulance vervoerd gaat worden.
    Het lijkt mij niet verstandig nu nog te rijden, als je eenmaal aan het rijden bent gaat het wel maar als je voor het rode stoplicht komt te staan is het echt behelpen :? :? :?

    :roll: uhm ik moet weg vanuit Alkmaar.

    Groeten Manuela
    Audi A4 Avant 1.9 TDI Quattro 1999

  19. #18
    klaasa4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Posts
    6.240
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    zeer vervelend manuela.

    je heb wel pech met deze wagen, ik hoop dat het hier een beetje bij blijft voor jullie.

    het lijkt erop dat er een pedaalridder in deze auto heeft gereden.

    succes met de reparetie van jullie a4.
    Audi A4 b6 Tdi 96Kw, met Verhoeven kuur.

  20. #19

    Standaard

    Oeh dat is erg naar, wat sneu zoveel ellende.

    Hopen dat er iemand is die het voor een redelijke prijs en goed kan fiksen.


    Richard.
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

  21. #20
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.854
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Manus
    Ik heb wel eens de koppeling van mijn coupe zelf vervangen. het is een helse klus wat je niet zomaar even op straat kan doen.
    En dan heb jij nog geen quattro... da's nog wat lastiger.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •