Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: 1.6 TD- In een keer minder turbodruk

  1. #1
    joris ziengs's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    66
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard 1.6 TD- In een keer minder turbodruk

    Goeienavond!

    Allereerst iedereen alvast een gelukkig Sinterkerst en Nieuw!
    Dan nu mijn vraag, Ik heb namelijk nu een tijdje een oude audi 80 turbodiesel. Ik heb dit autotje heel goedkoop op de kop getikt en zie het in feite als een soort projectje, mooi gemakkelijk motortje en weinig gedonder met computers e.d. Ik heb dus de brandstofpomp opgedraaid, de turbodruk verhoogd en de boostpin verdraaid. Ik heb dit allemaal vrij gecontroleerd gedaan met een Turbodrukmeter en dergelijke, en ik draaide bij behoorlijk doortrekken al gauw 1.5 bar. Dit was eigenlijk een beetje teveel van het goede dus heb hem terug gedraaid naar 1.2 bar. dit zal ongeveer twee maand geleden zijn en nu is de turbodruk bij optrekken gezakt naar 0.7 ipv 1.2 en met een beetje moeite krijg ik hem in de 4 en de 5 nog op 1 bar. kan iemand mij vertellen waar eventueel de problemen kunnen zitten? slangen zijn goed en ik heb niks veranderd verder. misschien zit de boostpin niet goed? Wie helpt mij verder?

    met vriendelijke groet,

    Joris
    [B]2x Audi 80 Competition
    Audi 80 1.6 hele snelle turbodiesel Volkswagen Golf IV, Evry mod en ++Turbodruk
    Audi 100 Turbo Quattro

  2. #2
    joris ziengs's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    66
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 1.6 TD- In een keer minder turbodruk

    Niemand??
    [B]2x Audi 80 Competition
    Audi 80 1.6 hele snelle turbodiesel Volkswagen Golf IV, Evry mod en ++Turbodruk
    Audi 100 Turbo Quattro

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •