Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: 1.6 loopt slecht na 2 weken stilstand

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard 1.6 loopt slecht na 2 weken stilstand

    Beste leden van het forum,

    Ik heb een probleem met mijn Audi 80 1.6, bouwjaar 1985, motorcode DT.
    Na een vakantie waarin de Audi zich uitstekend heeft gedragen, heeft hij twee weken stilgestaan.
    Vervolgens heb de auto weer gestart voor een klein ritje, waarna hij naar een aantal minuten kuren begon te vertonen: ik merkte dat hij af wilde slaan en moest hem met veel toeren maken raaiende houden, waarna hij na een tijdje alsnog afsloeg. Uiteindelijk is hij drie keer afgeslagen op een ritje van 5km. De problemen zijn steeds erger geworden, nu loopt de Audi bijna helemaal niet meer.
    De symptomen van nu zijn: starten gaat prima, maar vervolgens blijft de motor stotteren, komt er veel rook uit de uitlaat en hangt er een benzinelucht. Zolang je pompend gas blijft geven blijft hij wel lopen, maar met gas los valt hij snel uit. Na afslaan is het lastig om weer opnieuw te starten (lijkt verzopen).

    Bobine functioneert volgens mij nog, bougies en -kabels zijn in orde, ontsteking staat op tijd. Carburateur heb ik vanbinnen schoon gemaakt, ook niks geks tegen gekomen.
    Mijn vraag is nu of iemand een idee heeft wat de oorzaak van het probleem kan zijn en hoe dit euvel te verhelpen is.

    Ik kijk uit naar uw reactie.

    Met vriendelijke groet,
    Tim

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.6 loopt slecht na 2 weken stilstand

    Ik kan die motor niet, maar ik vermoed dat deze zo een klep erop heeft die de carb. afsluit bij geen contact.
    Die klep voorkomt dat de carb leeggezogen kan worden door de motor als deze uitstaat!
    Als die klep geen stroom heeft staat deze dus dicht, mits dat deze die heeft zou ik het daarin zoeken
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  3. #3
    chrischriss's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Posts
    250
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 1.6 loopt slecht na 2 weken stilstand

    kijk eens naar je mechanische brandstofpomp.
    A4 B5 1.9 TDI AHU 120pk 270Nm.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 1.6 loopt slecht na 2 weken stilstand

    Heren,
    Bedankt voor de reacties.
    Ik ben helaas nog niet verder gekomen met het oplossen van het probleem. De elektrische choke werkt al jaren niet meer, dus lijkt mij nu niet de oorzaak.
    Nu noemt Chris het probleem van de brandstofpomp. Is het mogelijk dat een defecte brandstofpomp ook zorgt voor een te hoge toevoer van benzine? Het probleem is namelijk dat er te veel bezine wordt aangevoerd en/of dat de benzine niet goed verbrandt. Als ik het luchtfilterhuis los maak, lijkt de carburateur letterlijk vol te lopen met benzine.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Posts
    99
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.6 loopt slecht na 2 weken stilstand

    dan blijft de vlotternaald hangen.
    gr henk


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •